Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 dette lurer jeg egentlig på.... hva er vanlig? å ta av seg skoene på visning? i så tilfelle kan det jo ende opp med masse kø og skoforsvinning osv.. men på en annen side man kan vel ikke gå rundt i feks møkkete eller høyhæla sko i et hus som kanskje har nytt gulv...og faktisk skal selges!?
Gjest Lea Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har aldri opplevd at det har vært skoforbud på visning. Men jeg kan skjønne at enkelte ønsker at folk tar av seg skoene hvis de har helt nytt gulv. Et annet alternativ er å dele ut slike sko-poser som ser ut som små badehetter.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Det kommer vel også an på været. Er det skikkelig grisevær ute kan man jo i verste fall ødelegge gulvene.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2006 #5 Skrevet 25. juni 2006 Da jeg så etter leie-leiligheter i fjor ble jeg bedt om det en gang. Da pøsregnet det, så det var i grunn forståelig
Cuba Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 For meg er det naturlig å alltid ta av meg skoene når jeg er på besøk hos noen. Og jeg syns det blir rart å ikke brått skulle gjøre det når jeg er på visning. Kan jo være lurt å ta på seg noen sko man nesten bare kan skippe av seg, og ikke støvletter med knyting f.eks som tar evigheter å ta av og på.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 Det varierer vel litt. Man kan jo spør når man kommer om man skal ta av seg skoene? Hos oss gikk megleren barføtt (hun hadde ikke strømper i skoene, og tok av seg skoene), mens de som kom på visning beholdt skoene på. Jeg stusset litt på at megleren var så "familiær" at hun gikk rundt barføtt!
Gjest husvant Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 PÅ visninger av leiligheter i Oslo er det litt opp til megler og selger om man har på sko eller ikke. Men de vi var på var regelen: møkkette vær: ikke sko, tørt vær: sko.
Malama Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Vi spør når vi kommer, og det varierer. Ofte med været. Tørr sommer ute, sandaler på bena -> ikke noe problem, bare gå inn med sko Plaskregn ute, våte, skintne sko på bena -> Ta gjerne av dere. Null problem med å ta av meg bena på vinsing jeg. Går jo aldri med sko inne uansett. Gjør som megler/selger ber meg om.
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 Vi har gjort det når vi har vært på visning. Når vi solgte huset, så tok de av seg på beina uten at vi sa noe. Vi synes det er greit at de tar av seg på beina. For enn har jo som oftest vasket og stått i for at huset skal være bra.
Caramba Skrevet 26. juni 2006 #11 Skrevet 26. juni 2006 Har stort sett måtte ta av skoene på visninger, ja. Etter å ha solgt selv, så skjønner jeg det godt. Man bruker ganske mye tid på vasking, og baderomsfliser, pluss kjøkkengulv ser ikke så lekre ut med fotspor....
ashera Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har alltid tatt skoene av, men her er et argument mot ikke å ta av seg skoene: Han som fikk skoene stjålet da han var på visning! Skoposer er genialt i slike tilfeller.
Arkana Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 Vi har alltid fått beskjed omtrent med en gang vi har kommet inn om at det ikke er nødvendig å ta av seg skoene. Nå har vi alltid vært på visning om sommeren, så været har vært bra og skoene har ikke vært videre skitne. Hadde det vært vinter eller det var vått eller gjørmete ute regner jeg med vi hadde tatt dem av.
Gjest gjest1 Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har vært på veldig mange visninger og på de fleste av dem har alle gått uten sko på. Ikke så ofte at jeg har blitt bedt om å ta skoene av, men det ser en jo når en kommer inn - om det allerede er mange sko i gangen eller ikke. Uansett, jeg går da ikke med sko på inne, hverken hjemme eller hos venner, så hvorfor jeg plutselig skal ha sko på når jeg er på vinsning skjønner jeg ikke helt. Skjønner det godt at selgere vil at folk skal ta av seg skoene. Mange har gulv som tar skade av våte sko og spisse heler, og da er det enklere å oppfordre alle til å ta av seg skoene enn å stoppe de med "gale" sko.
Gjest bamsemums Skrevet 28. juni 2006 #15 Skrevet 28. juni 2006 Hmm.. når vi var på visning i vår nå nye leilighet, fikk vi beskjed før vi gikk inn døren, av megleren, å beholde skoene på da de fortsatt holdt på å bygge i leiligheten.
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #16 Skrevet 28. juni 2006 Når vi har vært på visning har megler stort sett sagt at vi bare kan beholde skoene på. Men synes nå det er mest naturlig å ta dem av jeg da. så har gjort det uansett... Når vi hadde visning nå på torsdag tok også de fleste av seg skoene. Ble litt kaos i gangen, men gikk stort sett greit. Men sikkert litt forskjell på hvor mange som er innom. Står folk omtrent i kø for å komme inn, skaper det jo ekstra problemer med folk som driver og tar på og av sko i gangen...
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #17 Skrevet 28. juni 2006 dette lurer jeg egentlig på.... hva er vanlig? å ta av seg skoene på visning? i så tilfelle kan det jo ende opp med masse kø og skoforsvinning osv.. men på en annen side man kan vel ikke gå rundt i feks møkkete eller høyhæla sko i et hus som kanskje har nytt gulv...og faktisk skal selges!? ← Er det forskjell på visning eller på besøk hos folk? takt og tone sier vel at man tar av seg skoene? jeg hadde blitt paff om jeg MÅTTE be noen til å ta av seg. Tror neppe det blir skokaos ved dørren. De fleste vet vel hva slags sko man har på seg.
Gjest getty Skrevet 28. juni 2006 #18 Skrevet 28. juni 2006 Det har variert litt fra visning til visning. Som kjøper skulle jeg ønske at alle meglerne fikk folk til å ta av seg skoene. Uansett hva slags gulv det måtte være der, så blir de ikke finere av at folk går rundt med sko.
Gjest gjest1 Skrevet 28. juni 2006 #19 Skrevet 28. juni 2006 Jeg var på visning en gang og det høljet ned ute. Jeg og veninnen min tok av oss skoene selfølgelig. Det viste seg at vi var de eneste som gjorde det ,så vi kunne jo vri vann ut av sokkene etterpå.
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #20 Skrevet 30. juni 2006 Jeg gjør alltid mine til å ta dem av meg, så får heller vertskapet stoppe meg hvis de ikke synes det er nødvendig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå