Pepita Skrevet 25. juni 2006 #1 Skrevet 25. juni 2006 Driver å tenker på å bestille Londontur til min kjære i bursdaggave. Blir da så vi reiser i midten av juli. Går det greit å trave rundt i London da? Hva bør vi oppleve? Jeg har vært i London før, men han har aldri. Så vil jo oppleve en del turistattraksjoner som London byr på i tillegg til shopping!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #2 Skrevet 25. juni 2006 Synes London er greit uansett jeg da Ta undergrunnen - det er så enkelt og greit. Ting å oppleve er: Millenium Wheel Buckingham Castle Big Ben Notting Hill Liverpool Street Market Tower of London Madame Tussauds Hyde Park Det er det jeg kommer på i farta gitt. Elsker London - fantastisk levende by. Kos dere masse om dere reiser.
mowgli Skrevet 27. juni 2006 #3 Skrevet 27. juni 2006 Hei, Covent Garden Kings Road (Chelsea) Carnaby Street
*Ariel* Skrevet 29. juni 2006 #4 Skrevet 29. juni 2006 For ham som ikke har vært der før hadde det gjerne vært greit med guidet sightseeingbuss rundt i byen. Var der senest mandag, brukte Big Bus Company. Hvis dere starter fra Marble Arch, så står alle selskapene der for å kapre kunder. Turen tar vel 2 timer og man får mye informasjon og slipper å traske, så kan man jo mens man sitter der finne ut hva mer man vil se. Bussbillettene varer i 24 timer og man kan hoppe av og på som man ønsker.
Vela Skrevet 29. juni 2006 #5 Skrevet 29. juni 2006 da jeg var der med sambo hadde jeg vært der, men ikke han. For å få mest ut av tiden var vi med på en sighseingbuss (stopp flere steder, og man kan gå av og på når man vil, inkluderer også båt på themsen). Dette var helt OK, og da fikk vi mye tid til annet også. Hoppet av hvis vi så noen butikker vi ville se på, og tok neste buss. (De går ofte) Ha en fin tur, sjalu nå altså! London er en herlig by
Vela Skrevet 29. juni 2006 #6 Skrevet 29. juni 2006 I tillegg var vi inne på Madamme Tussauds og The doungeon (?), noe han syntes var kjempe moro. Men ville anbefalt å bestille billetter på forhånd, for da slipper dere kø!
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #7 Skrevet 30. juni 2006 London er alltid fantastisk :smile: Husk sommerklær og gode sko! Får dere fint vær (og det gjør dere, er sjelden regne flere dager i strekk i London) er det fint å gå i f.eks Hyde Park eller Regent Park. Camden market og markedet i Covent Garden er også veldig koselig! Tower of London er vel et "must". London Eye er også greit å få med seg, her får man bl.a. se Big Ben. Et av krigsmuseene er kanskje interessant for dere begge? Selv synes jeg Madame Tussaud's er oppskrytt, det er dyrt og ikke verdt pengene. Men smak og behag På leicester square får du kjøpt musikalbilletter. Husk at musikal er dyrt (men jeg synes det er verdt det, kan ikke være i London uten å ha sett en musikal). Rundt 350 n.kr. er nok det billigste du kan regne med for en billett. Er det en populær musikal får du dårlige billetter for denne prisen, laaaaangt unna scenen. Men det er ikke alle det betyr noe for. Garfunkel's er min favorittresturant i London. Det er en resturantkjede, med resturant bl.a. rett ved oxford street (10 meter fra oxford circus undergrunnsstasjon). Sinnsykt god mat for en rimelig penge (anbefaler desserten chocolate revenge ). God tur
Gjest gjest1 Skrevet 30. juni 2006 #8 Skrevet 30. juni 2006 Gå på en skikkelig pub. Dette er et must. Gjerne sitte hele formiddagen og glane på folk, skravle, og teste ut merkelige ølsorter vi ikke finner i norge...! Jeg har vært der flere ganger, og det jeg angrer mest på, er at jeg kastet bort mange timer på å se en musical....hmf. Noe av det fineste var å gå tur langs Themsen, fra London Eye og østover, forbi Tate Modern. Nyyydelig.
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2006 #9 Skrevet 2. juli 2006 det jeg angrer mest på, er at jeg kastet bort mange timer på å se en musical....hmf. Hvilken musikal så du?
marsy Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Camden Town er en fargerik bydel med massevis av markeder (Camden Town stasjon) Ellers anbefaler jeg å ha tuben til Green Park, spasere ned til Buckingham Palace, gå videre gjennom St.James' park (langs vannet), da er dere nesten rett ved Big Ben, da kan dere gå over brua til London Eye og/eller ta en sightseeingbåt som går til Tower of London. London Dungeons er veldig gøy, et slags skrekkhus med guide og skuespillere. Vi lo hele tiden, og det var akkurat passe skummelt. Dra på pub (ligger en grønn pub ved Leicester Square stasjonen vis a vis Steak House som har veldig god mat og øl) Tate Modern, Nasjonalgalleriet eller British Museum hvis dere er interessert i kunst/historie. Covent Garden
Gjest *kosejoker* Skrevet 7. juli 2006 #11 Skrevet 7. juli 2006 Sist jeg var i London så jeg Billy Elliott musikalen. Den var helt fantastisk, og er absolutt verdt et besøk. Ellers anbefaler jeg Soho hvis dere skal ut på byen, selv om det er forholdsvis dyrt i London. Sightseeingbussene er veldig greie, ettersom det er hopp på og av der du vil, samtidig er det flere gode guider som går rundt i London. Anbefaler all day-pass på undergrunnen, om du ikke er redd etter bombingene da.
Gjest Mette Skrevet 7. juli 2006 #12 Skrevet 7. juli 2006 En obiligatorisk greie for oss når vi er i storbyer er bus-to-pub runder.. Kjøp dere bussbilletter som gir ubegrenset tilgang en hel ettermiddag/kveld, og hopp av og på busser etterhvert som dere ser spennende/interessante/morsomme/mystiske puber. Har gjort det i London ett par ganger, funker helt knall! Blir kjent med byen på en helt ny måte!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå