Gå til innhold

Normenn er sytepaver!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Enig med TS

Har lenge lurt på hvordan folk kan forsvare at de støtter Frp som ikke gjør annet enn å klage, samt kutte i alle støtteordninger til dem som ikke er så heldige at de ble født i et rikt land som Norge. :frustrert:

Synes vi bør tenke oss om før vi klager på bagatellene her i Norge!

Gi mer penger til hjelpeorganisasjoner eller gjør en innsats i dem selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ja, vi er noen store sytepaver.

Dvs jeg har innsett ett og annet, og har sluttet å syte. Jeg vet at jeg lever veldig privelligert her i Norge, og er takknemlig for det. Og jeg er fornøyd med tilværelsen selv om jeg ikke har et fantastisk hjem og en flott jobb. Men savner kjæreste da... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anna_*

Skammer med veldig når jeg leser slike innlegg. Skammer med ekstra om dagen siden vi driver å planlegger bryllup, men vi har faktisk tenkt å ønske oss fadder-barn samt penger til Leger uten grenser.

Føler en enorm trang til å hjelpe, men føler meg samtidig helt hjelpesløs. For hvor skal en begynne.

Prøver å tenke over og holde meg oppdatert på hvilken bedrifter som driver med barne-arbeid og slave-arbeide, og unngår å kjøpe produkter fra disse.

Forstår jo at mennesker som lever en håpløs situasjon på landsbygden flykter til byen. Dermed tror jeg det er viktig av de rike landene støtter lokale tiltak som kan gi folk en bedre hverdag der de er.

For det er ikke til å stikke under en stol at mange kvinner og barn blir misbrukt når de kommer til storbyene.

Jeg synes også at flere burde vurdere å adoptere, selvom dette også er en dråpe i havet så får i allefall disse barna et bedre liv enn et barnehjem/slummen kunne ha gitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vi gjør ikke annet enn å klage dagen lang, det er flaut! :rodme::sjenert:

Sier meg enig med gjest over som stiller seg uforstående til at folk støtter Frp når en ser hvordan folk i u-land har det. Det kan ikke forsvares at Frp vil kutte enda mer i støtten deres :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi skal altså ikke få lov å klage når vi mener noe er urettferdig, fordi andre har det mye verre enn oss?

Så hvis noen tar livet av en du er glad i og blir frikjent, så skal ikke du klage, for andre har det verre enn deg?

:sarkasme:

Endret av Saeria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Så vi skal altså ikke få lov å klage når vi mener noe er urettferdig, fordi andre har det mye verre enn oss?

Så hvis noen tar livet av en du er glad i og blir frikjent, så skal ikke du klage, for andre har det verre enn deg?

:sarkasme:

Misforstår du med vilje her? Det er vel ikke snakk om å ikke kunne klage over urettferdighet, men vi nordmenn har det så ufattelig godt MATERIELT SETT, men allikevel er det mange som sitter og klager over at de må betale så mye skatt, at bensinen er så dyr, at de ikke har råd til mer enn én sydentur i året. Slike ting tatt i betraktning, må det være lov å faktisk reflektere over hvor godt vi egentlig har det her i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Føler en enorm trang til å hjelpe, men føler meg samtidig helt hjelpesløs. For hvor skal en begynne.

Prøver å tenke over og holde meg oppdatert på hvilken bedrifter som driver med barne-arbeid og slave-arbeide, og unngår å kjøpe produkter fra disse.

Mine svigerforeldre, som er utrolig flotte mennesker, betaler "tiende" av sin lønn til ulike humanitære formål. Deres motivasjon er først og fremst utfra religion, men dette er jammen noe vi alle kunne lære av.

Det er få av oss som hadde fått et mye dårligere liv av å betale noen prosent av lønnen vår til gode formål i inn- og utland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Misforstår du med vilje her? Det er vel ikke snakk om å ikke kunne klage over urettferdighet, men vi nordmenn har det så ufattelig godt MATERIELT SETT, men allikevel er det mange som sitter og klager over at de må betale så mye skatt, at bensinen er så dyr, at de ikke har råd til mer enn én sydentur i året. Slike ting tatt i betraktning, må det være lov å faktisk reflektere over hvor godt vi egentlig har det her i landet.

Veldig enig.

Og det mange ikke later til å forstå er at lønnen vår er tilpasset kostnads- og skattenivået i landet. Vi hadde ikke tjent like mye om det var 10% skatt og nesten ingen avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kanskje vi skulle være så pass solidarisk og gi bort alle pengene våre også. Så kan vi leve i slummen sammen, bare sånn for solidaritetetens skyld altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Enig med TS

Har lenge lurt på hvordan folk kan forsvare at de støtter Frp som ikke gjør annet enn å klage, samt kutte i alle støtteordninger til dem som ikke er så heldige at de ble født i et rikt land som Norge. :frustrert:

Synes vi bør tenke oss om før vi klager på bagatellene her i Norge!

Gi mer penger til hjelpeorganisasjoner eller gjør en innsats i dem selv!

Hvor mye har du gitt hittil i år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kanskje vi skulle være så pass solidarisk og gi bort alle pengene våre også. Så kan vi leve i slummen sammen, bare sånn for solidaritetetens skyld altså.

:ler: Ja, ikke sant. Nei du. Det er fint å være solidarisk i form av store ord, men når alt kommer til alt, så betyr en ny bil, en ny leilighet og en ny flatskjerm så altfor mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Kanskje vi skulle være så pass solidarisk og gi bort alle pengene våre også. Så kan vi leve i slummen sammen, bare sånn for solidaritetetens skyld altså.

Hva er det du forsøker å si her, egentlig? Spolere alle forsøk på diskusjon, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest King James

Ja.

Som hva talin ?...Vi er verdens nest rikeste land. Vi lever i et demokrati vi har hat fred i over 60 år. Vi har muligheter andre land bare kan drømme om.

Vi er blitt kåret til det beste land og bo i 5 år på rad.

Vi har verdens beste levestandard.

Så jeg lurer virkelig på hva du talin mener vi egentlig kan klage på.

Siden for meg har vi ikke noe og klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hva talin ?...Vi er verdens nest rikeste land.

Jeg klager på at Stoltenberg har fått hele folket til å tro at Norge er verdens rikeste land.

Vi lever i et demokrati.

Jeg klager på at stemmen min ikke teller like mye som stemmen til en person ifra Finmark.

Vi er blitt kåret til det beste land og bo i 5 år på rad.

Jeg klager på at folk bare kjøper avis overskriften om at Norge er verdens beste land å bo i.

Så jeg lurer virkelig på hva du talin mener vi egentlig kan klage på.

Siden for meg har vi ikke noe og klage på.

Så siden vi er født i et slik "fantastisk" land så har vi ikke klage rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Har vi egentlig noen grunn til å klage på noe som helst her i Norge??

Selvfølgelig er det ting vi har grunn til å klage på her i Norge også, gudene skal vite at ikke alt fungerer perfekt. Men hvis vi ser ting i perspektiv har vi nok større grunn enn vi aner til å føle oss takknemlige. For meg er det ingen motsetning mellom å føle meg takknemlig for alt jeg har, og føle frustrasjon over de tingene som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du det fra. Jeg skrev ikke at vi ikke kan klage. Jeg skrev at vi har egentlig ingen grunn til og klage

Ifra disse to nøkkel ordene

Så jeg lurer virkelig på hva du talin mener vi egentlig kan klage på.

Siden for meg har vi ikke noe og klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...