Gå til innhold

Sende hund med fly!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Skulle fly med to hunder med SAS tidligere i våres, noe som har gått greit før. SAS var å foretrekke, da Norwegian var rimelig vinglete i reglementet sitt. Den ene veien var buret stort nok, men på returen fikk ikke sjekket inn da de mentet buret plutselig var for lite.......

Men så denne gangen fikk jeg beskjed av hu SAS dama på Gardermoen at jeg måtte sende den ene hunden i det fremste lasterommet og den andre i det bakre. Det syns jeg var litt dumt da jeg mente jeg burde kunne ha begge sammen da de er vant med hverandre og bor sammen, og det har gått greit før, og jeg mente også jeg hadde hørt at de bakerste lasterommet har ikke trykkluft. Men nei, det var regelen! Jeg spurte hva hvis jeg hadde hatt med tre hunder, eller om andre passasjerer med samme fly også sjekket inn hund. Ja, da måtte to hunder stå i samme lasterom...... Jeg spurte pent om de ikke kunne få stå sammen, men nei, dama var ikke til å rikke. Jeg ga meg og sjekket inn hundene, den ene fremme og den andre bak. Da vi kom frem og jeg fikk igjen hundene, var den hunden som hadde stått bak skikkelig utmattet, tunga hang ut av kjeften og øya var blodsprengte. Henvendte meg til SAS på ankomststedet og sa at den ene hunden hadde stått bak. Der sa de at ingen levende vesener skal plasseres i bakre lasterom da det IKKE ER trykkluft i disse! :frustrert:

Nå har vi bestemt oss for å kjøpe oss stor varebil og bygge innretning til hundene der, så kjører vi heller selv når vi skal vestover eller andre steder med hundene! Ikke snakk om at jeg sjekker dem inn hos flyselskap som har peiling på sine egne fly engang!!!! Flere som reiser regelmessig med dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvilket fly dere reiste med, men er det

et Boeing 737-fly, så er det likt trykk i hele lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Vet ikke hva slags type fly det var, men dama i Bergen sa i hvertfall at de bakerste rommene har ikke trykk, derfor skal dyr lastes i de fremste. Burde ha anmeldt dem ja. Men jeg lar meg lett snakke i senk jeg da, og SAS dama jeg snakket med i vest var veldig hyggelig og kunne ikke begripe seg på den idioten som satte hunden i det bakre lasterom, de kontaktet veterinær til å se på hunden der og da. Skulle ha den på utstilling men det ble ikke noe av for den hunden. Han var i full vigør dagen etter men ble fort sliten. Det ble tatt opp med SAS på Gardermoen (tydeligvis bare de som opererer med sånne tåpelige regler) som ymtet frampå om erstatning *venter i spenning*. Uansett, ikke mere fly på mine hunder. Vi får heller kjøre selv, og stoppe mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt valg, ikke bruk fly. Men mellom Bergen og Gardermoen bruker

SAS-Braatens nesten utlukkende Boeing 737.. og som nevnt tidligere

det er likt trykk i hele lasterommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Lurt valg, ikke bruk fly. Men mellom Bergen og Gardermoen bruker

SAS-Braatens nesten utlukkende Boeing 737.. og som nevnt tidligere

det er likt trykk i hele lasterommet.

Ok, var sikkert den ene dagen de valgte å bruke en annen type 737! De to hundene var i merkbart ulik form etter landing, og begge er vant med å fly. Tispa som hadde vært foran logra når hun så meg og bare ventet på å få slippe ut av buret, hannen som hadde liggi bak, lå rett ut, tomt blikk, tunga ut av munn og røde blodstriper i øya. Han hadde åpenbart blitt utsatt for noe tispa ikke var utsatt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg er enda mer overbevisst om at min hund - et levende vesen - IKKE skal fraktes i noe lasterom på et fly nei!!! :forvirret: Med mindre jeg får sitte der sjøl sammen med han!! ALDRI VERDEN!

Det har jeg sagt hele tiden og ble enda mer overbevisst nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...