Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så godt å ha venners barn på besøk, gir foreldrene ett mush needed pusterom, de fortjener det. Tar med barna på badeland eller andre aktiviteter i byen.

Elsker det, men det å ha egene...

:hår: :klø: :sjokkert::hoho: TROKKE DET

• 4 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonym
Skrevet

Hei. Jeg synes du gjør det rett. Selv fikk jeg en datter for 5 år siden. Slet med depresjon i 16 mnd. Gikk til psykolog i 2 år men angeret er der ennå. Tar vare på barnet hver dag og prøver å være der hele veien men tanken på friheten suger jeg etter. Alt var sååååå mye bedre før men ansvare kommer først. Jeg har dårlig samvittighet for de tankene som jeg har men er der iværtfall. Har selv vokst opp uten min mor som dro da jeg var lita så derfor vil jeg være her . Men hadde jeg fått valget på nytt hadde ikke jeg fått barn.

Gjest Eugene Onegin
Skrevet (endret)

Jeg så det var en gammel tråd fra 2006- Så jeg fjernet svaret

Endret av Eugene Onegin
Skrevet

Bare dere to kan bestemme om dere ønsker barn eller ikke , og når dere ikke ønsker det , og har fortalt det til venner og familie , syntest jeg det er unødvendig å mase videre om. Be de som maser respektere valget deres , ingen bør få barn for å glede omgangskretsen!

Skrevet

Jeg synes det er modent av dere å tenke skikkelig igjennom om dere vil ha barn, og ikke bare presse ut noen fordi "alle andre" gjør det.

Jeg synes andre også bør respektere deres valg. Det er mulig dere ikke er tydelige nok, slik at folk skjønner dette er noe dere har tenkt igjennom og tatt et bevisst valg på?

Det kan også ha å gjøre med at andre projiserer sine egne ønsker for livet på dere. De skjønner ikke at noe som er et så sterkt/naturlig ønske for dem, er ikke sammenfallende ønsker hos dere. De er glade i dere, og ønsker det beste for dere, som kanskje for dem er familielykke.

Jeg hadde aldri prøvd å overtale noen til å få barn om de sa de ikke ville ha. Jeg hadde spurt om dere tenker på å få barn, og om dere hadde sagt dere har bestemt dere for å ikke ha, så hadde jeg akseptert det. Hadde jeg vært veldig nær dere, så hadde jeg brukt litt tid på å forsikre meg om at beslutningen var gjennomtenkt, men ikke på å overtale. Alle må få gjøre de store valgene i livet på selv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...