Gå til innhold

Pene jenter og oppmerksomhet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ble litt inspirert av tråden her om å være stygg. Lurer på hvordan dere oppfatter såkalte pene jenter? Vet det er vanskelig å svare på, pga. at det som er pent i noens øyne, ikke er det i andres. Jeg har alltid hatt dårlig selvtillit. Har i alle år hørt fra mange (spesielt gutter) at jeg er veldig søt, pen osv, mens andre jenter har kalt meg mye, hore osv. Uten at det er noen grunn til dette. Er det lettere å dømme og si stygge ting til "pene" jenter med grunn i sjalusi? Frustrerende

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde man sluttet med å kalle andre for horer og slikt etter ungdomskolen jeg da!

Skrevet

Jeg tror absolutt det er enkelt for noen jenter å dømme og si nedsettende ting til pene jenter. Sjalusi og misunnelse er noe som stikker dypt, og det er nok enklere å snakke nedsettende om noe man misunner.

Dessuten er jo jenter alltid opptatt av utseende og mange føler seg truet av veldig pene jenter.

Selv har jeg hørt mye fra jenter; jeg har blitt kalt stygge ting som "hore" og andre ord i samme kategori. Sårer som bare det, det er det i alle fall ingen tvil om, da de skjellsordene ikke på noen måte var fortjent. Det har i alle fall ikke hjulpet på selvtilliten og den har blitt, pga det og andre ting, ganske så redusert. Det var hovedsaklig noe som pågikk på ungdomsskolen da, og jeg har ikke hørt slike ord fra jevnaldrende på en god stund.

Når det gjelder hvordan jeg oppfatter pene jenter så oppfatter jeg dem som alle andre jenter. Jeg kan se på ei jente og tenke at hun har pene øyne eller flott ansikt, men bortsett fra det tenker jeg ikke noe annerledes om veldig pene jenter. Utseende er noe vi er født med og det er heldigvis ikke det som gjør en person.

Gjest Gjest
Skrevet

Har opplevd akkurat det samme. Men det som forundrer meg mest er at mange gutter ikke tør å ta kontakt ute på byen fordi de er redde for å få nei hos noen som er "for pen for de". Har blitt fortalt dette mange ganger, og fått like mye sjokk hver gang! Samme med "venninner" som gir hverandre komplimenter, men ingen til de såkalt pene. Nei, da handler det mer om å kritisere og komme med spdige bemerkninger. De såkalt pene trenger det nok like mye som andre.

Skrevet

Går rett på overskriften her jeg, pene jenter og oppmerksomhet, det fikk meg til å tenke på mine to beste venninner.

Den oppmerksomheten de får på byen iforhold til meg, altså ofte har jeg følt meg utafor for at gutter går rett bort til de og gir de oppmerksomhet for de er pene, og jeg har da blitt totalt oversett av disse guttene.

Og det får meg til å tenke, jeg er ikke stygg i det hele tatt, jeg er ei pen jente, og hadde jeg vært like slank som de så hadde jeg fått like mye oppmerksomhet, det er jeg sikker på. Så jeg har en følelse at gutter gir ei jente ofte oppmerksomhet fordi jenta har ei slank kropp, med passelige pupper, at det er det de ofte går på. At det er ikke alltid hvordan ansiktet ser ut, har flere enn meg merket slikt?

Skrevet
Går rett på overskriften her jeg, pene jenter og oppmerksomhet, det fikk meg til å tenke på mine to beste venninner.

Den oppmerksomheten de får på byen iforhold til meg, altså ofte har jeg følt meg utafor for at gutter går rett bort til de og gir de oppmerksomhet for de er pene, og jeg har da blitt totalt oversett av disse guttene.

Og det får meg til å tenke, jeg er ikke stygg i det hele tatt, jeg er ei pen jente, og hadde jeg vært like slank som de så hadde jeg fått like mye oppmerksomhet, det er jeg sikker på. Så jeg har en følelse at gutter gir ei jente ofte oppmerksomhet fordi jenta har ei slank kropp, med passelige pupper, at det er det de ofte går på. At det er ikke alltid hvordan ansiktet ser ut, har flere enn meg merket slikt?

Ja det har jeg merket! Jeg var ikke slank før og da fikk jeg ingen oppmerksomhet, slanket bort 20 kg og plutselig så fikk jeg like mye oppmerksomhet!! Men da kom mye skittsnakk fra jenter som jeg hadde vært venner med, de tålte det bare ikke!! Fordi nå hadde de fått en konkurent, jeg kasta de vennene...

Gjest Chantal
Skrevet
Trodde man sluttet med å kalle andre for horer og slikt etter ungdomskolen jeg da!

Det trodde jeg også, men jeg har pene venninner som opplever dette enda i en alder av 22-30.

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, dette har jeg absolutt oppdaget!!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg kjenner ingen som kaller pene jenter for horer, trodde dette var et fjortisfenomen? :overrasket:

Skrevet (endret)

Jeg tror definitivt det er lettere å dømme og det å misunne andre jenter pga deres ytre.

Jeg har venninner som blir misunt og jeg har opplevd det selv.

Kvinner er kvinner verst og jeg tror vi alltid kommer til å være sånn.

Det som forundrer meg litt (eller, egentlig ikke. Hvem vil vel innrømme noe sånt?) er at svært få innrømmer dette, men jeg tror fornektelsen ofte kommer i fra de som er mest misunnelige og dømmende ovenfor vakre jenter.

Jeg tror ikke vi vokser dette av oss. Jeg tror dette er noe som kommer i alle aldersgrupper. Hvor ofte ser eller opplever man ikke "stikk" i fra damer oppi førti/femtiårene om hvor dumme eller naive vi i tyveårene er?

Konkurranseinstiktet er også stort i mellom oss kvinner, men svært få vil nok innrømme dette også.

Jeg har hørt at jenter ofte pynter seg for hverandre, og ikke nødvendigvis for andre menn. Jeg tror det er en liten sannhet i det.

Endret av Sexy C
Skrevet

Jeg hørte en gang at om det kom en jente og en gutt i rommet og du er jente, så er det jenta du først sjekker ut, dette visstnok pga jenter er mer opptatt av hvordan andre jenter ser ut. (Kanskje pga konkurranseinstinktet). Etter å ha hørt dette en gang så sjekka jeg dette ut selv, og ved å høre med venninner, og det ER sant, vi jenter sjekker faktisk ut jenta før gutten når de kommer inn i et rom, sjekk dette ut du å, så kan det hende du blir overraska.

Skrevet
Har opplevd akkurat det samme. Men det som forundrer meg mest er at mange gutter ikke tør å ta kontakt ute på byen fordi de er redde for å få nei hos noen som er "for pen for de". Har blitt fortalt dette mange ganger, og fått like mye sjokk hver gang! Samme med "venninner" som gir hverandre komplimenter, men ingen til de såkalt pene. Nei, da handler det mer om å kritisere og komme med spdige bemerkninger. De såkalt pene  trenger det nok like mye som andre.

Hahaha, vi er så feige! Det er ikke bare det at vi er redd for å få "nei" da, men ofte så bare slutter hjernen å virke på en måte... Er ikke lett å være skjarmerende når alt man greier å si er "ehm... Hei... øøh.. heh... ehm" Heheh.

Skrevet

Ja det er vel et kjent faktum? Selv har jeg aldri (så vidt jeg vet) blitt kalt hore, men jeg opplevde en gang at ei jente kom bort til en fyr jeg satt og snakket med og drog ham med seg med følgende beskjed om at han ikke måtte være sammen med meg. Og det uten at hun hadde noe slags forhold til fyren overhode. Samme dama har også kalt meg dum til en kompis av meg, uten at jeg noen gang har snakket med henne. Tar det som et kompliment jeg. ;)

Gjest Banana
Skrevet
Så jeg har en følelse at gutter gir ei jente ofte oppmerksomhet fordi jenta har ei slank kropp, med passelige pupper, at det er det de ofte går på. At det er ikke alltid hvordan ansiktet ser ut, har flere enn meg merket slikt?

Ja det har jeg merket! Jeg var ikke slank før og da fikk jeg ingen oppmerksomhet, slanket bort 20 kg og plutselig så fikk jeg like mye oppmerksomhet!!

Jeg skal prøve å ikke hisse meg unødvendig mye opp nå og "ro" meg bort fra temaet men jeg må bare få sagt det. Hvorfor har ganske mange den forestillingen at om man er slank og ser okey ut så får man masse oppmerksomhet??

Jeg har vært ganske slank hele livet og blir svært sjeldent sjekka opp. Jeg ble så til de grader mobbet for at jeg var så slank og har fått mange ekle kommentarer. Joda, mye av det kan kanskje komme av at de er misunnelige men jeg trudde på det de sa og er vel ikke den eneste.

Mange tror nok at alt er så sabla enkelt for oss som er slanke men det er ikke det. Jeg nærmest hater kroppen min og skulle gjerne veid 15kg mer. Jeg skjemmes rett og slett når jeg en SVÆRT sjelden gang går med bikini.

Og bare for å "ro" meg enda mer vekk fra det opprinnelige temaet så må jeg bare få med at det alltid er så trist når en kraftig person blir mobbet men man tror ikke dette forekommer hos slanke personer. Men det er nettopp det det gjør også!Det er ingen som reagerer når noen sier " Å herregud så tynn du er! Ser jo ikke forskjell på deg og langkosten!" Det er det liksom helt greit å si virker det som...

For å "ro" meg litt tilbake til temaet så tror jeg skjønnhet handler utrolig mye om utstråling og selvtillit også men det blir mer og mer glemt med all denne "glamouren" rundt oss.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er 31 år og følte meg aldri noe særlig attraktiv og fornøyd med ustseende mitt før jeg var godt oppi 20-åra. Jeg vil ikke si jeg er superpen, men jeg ser bra ut, er passe smart og har passe stor dose med selvsikkerhet uten at jeg er overlegen.

Det jeg har merket er at gutter som egentlig er relativt pene, koslige å snakke med og virker selvsikre blir helt klønete og usikre noen ganger dersom man flørter med dem osv.. Det er irriterende! Unnskylder seg for alt mulig.. akkurat som fjortiser... Av og til kan det virke som om selvtilliten man såg, er som forduftet når man viser litt interesse.. RART!

Det andre jeg har opplevd er at når jeg avviser noen som prøver seg(jeg er i forhold nå) tar de enkelte ganger helt av og slenger dritt og skjeller og smeller.... Helt uakseptabel oppførsel av voksne menn! Så det er nok helt normalt å bli kalt "hore" og andre ting, selv når man er i 30-åra.. Sier mer om dem som sier det enn den som blir kalt hore synes nå jeg!!!

Angående min oppfatning av pene jenter: Jeg gjør meg en oppfatning av folk etter jeg har pratet med dem.....

~CeeCee~

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...