Lucky? Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Lurer altså på om det er vedt det å ha en sentralstøvsuger. Sambo er ikke helt overbevist, men høres jo veldig bra ut. Noen som har noen erfaringer med sentralstøvsugere??
Veronal Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 (endret) ----------- Endret 19. november 2006 av Veronal
Azi Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Vi valgte ikke å ha sentralstøvsuger når vi bygget huset vårt. Vi skulle egentlig ha det først. Men når jeg så den milevis lange slangen søsteren min og moren min hadde så orket jeg altså ikke.
Gjest Embla s Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Ingen erfaringer, men ville ikke bygd uten. Gleder meg til sende luften rett ut. Gleder meg til å slippe å dra på støvsugeren som lager merker i terskler og på veggen og som stadig må stikkstøples om fordi ledningen er for kort. Gleder meg til å ha slik smuleskuff i sokkelen under kjøkkeninnredningen hvor smuler bare kan kostes inn (vurderer det også i gangen hvor Prototypen høyst sannsynlig har ambisjoner om å dra med seg sand inn). Ikke minst gleder jeg meg til å koooose med en 9 meter lang slange (OK, det var en overdrivelse, men vi skal nok få system på det også). Sånn, ble mannen overbevist nå? ← smuleskuff i sokkelen? Hvordan da? Forklar! Jeg leker med tanken på å sette inn sentralstøvsuger. Har et hus som egner seg veldig godt for å sette inn dette. Men liker ikke tanken på å ha en 9 meter lang kveil av en støvsugerslange liggende inne i bodrommet. (vet ikke om det er nok heller?). Noe av det fine med slik støvsuger er jo at man slipper at alt støvet blåses ut igjen. Hm. følge med i denne tråden!
Gjest Lea Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ville ikke bygget nytt uten å legge inn sentralstøvsuger. Men ikke velg den minste motoren. Den har nemlig vi og støvsugeren har ikke nok futt. Derfor har vi kjøpt en kraftig støvsuger ved siden av, som brukes på sofaer og andre ting der det sitter litt ekstra godt fast (har hund). Men det er kjent å slippe bytting av poser og at luften blåses ut igjen. En sentralstøvsuger øker verdien på boligen i alle fall og det er pes å legge inn i ettertid. Dessuten trenger man ikke 9 meter slange om man legger inn nok uttak. Gjerne et i hvert rom.
Veronal Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 (endret) ----------- Endret 19. november 2006 av Veronal
Gjest Tyr Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Har sentralstøvsuger i mitt hus, og kan anbefale det. *har man stort hus, trenger man milevis med slange*
Gjest Ava Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ville ikke vært foruten sentralstøvsugeren min. Jeg har to uttak i hver etasje så slangen er ikke så veldig lang. Ser egentlig bare fordeler med sentralstøvsuger.
iss Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Bare masse fordeler! På en vanlig støvsuger så blåses jo den samme luften tilbake inn i huset, og tror jeg har lest at masse tester viser at denne lufta ikke er spesielt ren.. Du slipper å finne stikkontakt, dra på den store klumpen, kræsje borti alt, at den er i veien osv.. Det er enkelt med en lett slange som rekker rundt i huset! Kom og prøv min, ta med deg sambo
Azi Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Hva slags og hvor gamle støvsuger dere har hatt siden dere synes den er tung og klumpet og blåser masse tilbake til huset? Om det hadde vært så gale så hadde det vært forbud med vanlig støvsuger! Vi har nå en litt dyrere støvsuger merke er LG og vi er ganske fornøyd!
Gjest Ava Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 Sentralstøvsuger er den eneste som ikke blåser luften ut i rommet igjen ...Ordinære støvsugere fjerner kun de største støvpartiklene fra luften, mens det farlige mikrostøvet blir igjen i boligen. Med sentralstøvsuger blåses alle støvpartikler ut av boligen.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #12 Skrevet 24. juni 2006 Lurer altså på om det er vedt det å ha en sentralstøvsuger. Sambo er ikke helt overbevist, men høres jo veldig bra ut. Noen som har noen erfaringer med sentralstøvsugere?? ← Jeg var veldig skeptisk selv,men i nyhuset var det. fantastisk.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #13 Skrevet 24. juni 2006 smuleskuff i sokkelen? Hvordan da? Forklar! Jeg leker med tanken på å sette inn sentralstøvsuger. Har et hus som egner seg veldig godt for å sette inn dette. Men liker ikke tanken på å ha en 9 meter lang kveil av en støvsugerslange liggende inne i bodrommet. (vet ikke om det er nok heller?). Noe av det fine med slik støvsuger er jo at man slipper at alt støvet blåses ut igjen. Hm. følge med i denne tråden! ← Slangen henger på et stativ på vaskerommet. Den er ikke i veien. Vi har uttak oppe og nede i huset. herlig å slippe den gamle støvsugeren som alltid luktet.
Lillie Skrevet 25. juni 2006 #14 Skrevet 25. juni 2006 Da vi kjøpte hus i fjor, la vi inn sentralstøvsuger. Jeg angrer ikke et sekund! Det er så lettvint, og slangen er da ikke sååå lang... Jeg har aldri vært noe glad i støvsuging, men nå går det nesten som en lek. I tillegg er den bra for mannen min og sønnen vår, begge har astma, og er plaget i perioder.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2006 #15 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har sentralstøvsuger. Smuleskuff også faktisk. Har hatt det i 4,5 år. Poroblemet er bare at den FREMDELES står umontert i kjelleren, i originalemballasje, faktisk. Mannen skal koble den opp "når han får tid"
Gjest Pauline - ikke innlogget Skrevet 25. juni 2006 #16 Skrevet 25. juni 2006 Kunne ikke tenkt meg noe annet. Vi la inn i huset for 3-4 år siden. Renholdet ble før og etter. Vi hadde en moderne støvsuger som skulle være bra fra før, men det føles renere nå. Mindre tiltak å støvsuge osv. De kan velge lengde på slangen. Bruk trikset med en tråd. Vi har stort hus. 110 kvadrat i hver etg. 3 etg, men har uttak midt i hver etg. Slangen henger på et stativ i et skap på vaskerommet. Det gikk helt greit å montere i eksisterende bolig, men er nok enda greiere i nybygg. Som sagt ville je ikke lurt et øyeblikk. Men kjøp kraftig nok motor. (Vi kjøpte faktisk litt større enn anbefalt.) og et annerkjent merke. Nå ønsker jeg meg teppebanker til min.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #17 Skrevet 25. juni 2006 Vi driver også og monterer sentralstøvsuger. Jeg har forsøkt å samle en del informasjon i forkant, og ser at de samme rådene gis her. Stor motor og slangeoppheng for slangen. Vi har ikke mulighet for smuleskuff -dessverre. Som en skriver lenger opp - er det kjekt å ha det i både gang og på kjøkken.
Gjest Fruktfat Skrevet 25. juni 2006 #18 Skrevet 25. juni 2006 Gleder meg til å ha slik smuleskuff i sokkelen under kjøkkeninnredningen hvor smuler bare kan kostes inn (← det har vi og, men er så og si aldri brukt. mulig det blir noe annet når vi får barn. nå vil jeg heller ha en liten håndstøvsuger. vi har og det er absolutt verdt det. stillegående, lettere å bruke enn vanlig støvsuger, slipper å dra med den støvsuger"kroppen" rundt. anbefaler å sette uttakene i hoftehøyde på veggen, ikke i gulvet. vi har også et uttak ute ved gangdøra, til vi skal støvsuge bilen.
Gjest Fruktfat Skrevet 25. juni 2006 #19 Skrevet 25. juni 2006 en annen ting; ha heller fler uttak enn en diger jævel av en slange. det ER tungt å dra rundt på, til å begynne med synes jeg det var helt greit, men nå synes jeg det er tungvint. huset vårt er litt over 100kvm i grunnflate, og vi har to uttak midt i huset, omtrent en meter fra hverandre. (med bare ett uttak rakk den ikke helt rundt). ønsker meg en kortere slange og.
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #20 Skrevet 27. juni 2006 Er det lurt å legge inn "smuleskuff" i yttergangen (for å koste bort sand som dras inn)? Noen med erfaring? Husmusa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå