Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle ut å handle litt leker til sønnen min, har deres barn på rundt denne alderen noen favoritt leker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minstejenta vår har en sånn trekloss med flere pinner i fra Brio. Med klossen (i mangelen av et bedre ord skriver jeg kloss, men det er litt misvisende) fulgte det en trehammer. Poenget er at ungen skal hamre ned disse pinnene. Når de er nede er det bare å snu klossen rundt og hamre pinnene andre veien.

Herreguuud, dette ble elendig forklart. Men jeg aner ikke om de heter noe. Men både Brio og Micki har sånne. Anbefales i alle fall :)

Skrevet
Minstejenta vår har en sånn trekloss med flere pinner i fra Brio. Med klossen (i mangelen av et bedre ord skriver jeg kloss, men det er litt misvisende) fulgte det en trehammer. Poenget er at ungen skal hamre ned disse pinnene. Når de er nede er det bare å snu klossen rundt og hamre pinnene andre veien.

Herreguuud, dette ble elendig forklart. Men jeg aner ikke om de heter noe. Men både Brio og Micki har sånne. Anbefales i alle fall  :)

Bankebrett heter det :)

Gjest Gjesta
Skrevet

absolutt alt av duplo, bondegård med dyr, enkle knappepuslespill, liten dukke og dukkevogn, eller paraplytrille, ev gåvogn hvis h*n ikke går selv ennå...

Gjest Madeline
Skrevet

Tråden er ryddet.

Hannen -mod

Skrevet

Yes takk takk , skal på ett års dag og vil gi noe man har skikkelig bruk får!

Er det noe som en ettåring ikke kunne klart seg uten?

Ikke nødvendighvis en leke eller sånn, hva trenger foreldrene, om dere forstår?

Skrevet

takk for svar alle sammen.. lurer egentlig på hva som er blitt skrevet her siden tråden om barneleker er ryddet.. :forvirret:

Skrevet (endret)

samme tenkte jeg *Heidi*

Er det ikke noe dere gjerne skulle fått i gave til barnets 1 års dag?

Endret av M.P
Skrevet

Gutten min på 13. månder elsker stablekoppene sine, sånne som man setter oppå hverandre og bygger tårn med. Og Lego er også en sikker vinner, nå begynner han å klare å sette sammen klossene (Har Lego quatro, men duplo er like greit). Ellers er biler og baller stas, og ting som kan brukes i sandkassa. Og "lær-å-gå" bilen har vært flittig brukt de siste 2 mnd. Men om barnet allerede går så er det nok ikke så aktuelt med sånt. Putteboks er også gøy. Og bøker med sånne klaffer som man kan kikke bak, feks bøkene om Tassen.

Ellers hvis man tenker på foreldrene... Vi skulle gjerne hatt en bæremeis, men det er jo ganske dyrt. Litt klær er alltid kjekt. Tilbud om barnevakt....

Skrevet

Min mor skulle være barnevakt noen timer da vår førstefødte var ca 9 månder.

Vi hadde tatt med noen leker, men barnet var likevel ikke fornøyd.

Min mor tok derfor en boks med bakepulver ? (eller noe liknende) som var nesten tom, tømte ut resten, og la inn 2-3 erter.

Dette forble favoritt leken i laaaaaang tid. Ingen leker kunne i denne perioden matche det som var hjemmelaget.

Boksen bør ha sterke farger og gi noe lyd når den ruller.

Men husk å fest lokket SKIKKELIG. Det kan bli katastrofe om barnet putter en ert i munnen. Tape kan være morsomt å rive av, så bruk noe flytende lim, etc som ikke er giftig og ikke allergifremmkallende, etc, etc. Det beste er ant å bruke en tang som ødelegger boksen, men som fester lokket slik at det ikke kan taes av igjen.

Skrevet

How cool is that :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...