Gjest #Spidergirl# Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Eg synest det er heilt greit at far og mor tar enn øl eller ett glass vin. Men ikkje vera berusa foran barna. Mamma har aldri drokke. Pappa drikk men aldri heima, når me var små var det vel pågrunn av småbarna no veit eg ikkje......
Mistyen Skrevet 24. juni 2006 #2 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ser ikke noe galt i at foreldre koser seg med vin ,øl eller en drink foran barna, så lenge det ikke er snakk om at de blir fulle. Barn har ikke vondt av å se at foreldrene drikker alkohol. Jeg tror det er lettere å få et naturlig forhold til nettopp alkohol dersom det ikke gjemmes bort og ties ihjel hjemme.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #4 Skrevet 24. juni 2006 Foreldrene mine drakk foran oss, men ble aldri fulle. I familieselskap også sto det og staår fortsatt "voksendrikke" og "barnedrikke" på bordet. Når vi ble 16 fikk lov å smake LITT hjemme. Verken jeg eller bror har følt behov for å eksperimentere med alkohol i ungdomstiden, og har knapt nok vært full i voksen alder. Heller lære barna måtehold enn å gjemme unna alt som har med alkohol å gjøre.
Velvet Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Ja, det hender at jeg nyter alkohol i nærheten av min lille datter. Det er forskjell på å nyte og å drikke for å svelge unna.
Gjest #Spidergirl# Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Ja, det hender at jeg nyter alkohol i nærheten av min lille datter. Det er forskjell på å nyte og å drikke for å svelge unna. ← enig med deg
Gjest Embla s Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Enig med Misty! Det er forskjell på at voksne koser seg og på at voksne har fyllefest og raver rundt! Jeg tror ikke barn har vondt av å forstå at voksne drikker "ting barn ikke kan drikke", men jeg tror barn har vondt av å oppleve fyll. Det er heldigvis stor forskjell på de to tingene!
Gjest #Spidergirl# Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Men er forsatt usikker på om eg hadde drukke foran mine. (når dei kjem ) Men mannen min kunne fint tatt ett par øl
Maja23 Skrevet 24. juni 2006 #10 Skrevet 24. juni 2006 Enig med Misty! Det er forskjell på at voksne koser seg og på at voksne har fyllefest og raver rundt! Jeg tror ikke barn har vondt av å forstå at voksne drikker "ting barn ikke kan drikke", men jeg tror barn har vondt av å oppleve fyll. Det er heldigvis stor forskjell på de to tingene! ← enig. jeg tror at barna ikke har vondt av å være tilstede mens foreldrene koser seg med et glass eller to uten at det blir fyll ut av det. tror også at dette kan bidra til at barna får et sundt og fornuftig forhold til alkohol når de blir eldre. Skjermer man barna for alt som heter alkohol, kan det lett få motsatt virkning når de blir eldre.
metteflette Skrevet 24. juni 2006 #11 Skrevet 24. juni 2006 Vi nyter med måtehold begge to, men det er alltid en av oss som kun drikker et halvt eller maks et glass vin. I tilfelle noe skulle skje og vi må handle raskt.
Gjest Miloine Skrevet 24. juni 2006 #12 Skrevet 24. juni 2006 Jeg ser ikke noe galt i at foreldre koser seg med vin ,øl eller en drink foran barna, så lenge det ikke er snakk om at de blir fulle. Barn har ikke vondt av å se at foreldrene drikker alkohol. Jeg tror det er lettere å få et naturlig forhold til nettopp alkohol dersom det ikke gjemmes bort og ties ihjel hjemme. ← enig med Misty
Gjest Ava Skrevet 24. juni 2006 #13 Skrevet 24. juni 2006 (endret) Ja, jeg drikker alkohol foran barna mine ... Nå er det sjeldent jeg og mannen min drikker - men det er ikke pga ungene - det er fordi mannen jobber mye og at jeg ofte foretrekker kaffe eller Farris fremfor vin. Men jeg vil at barna mine skal ha et naturlig forhold til alkohol og lære seg at det er et nytningsmiddel som skal nytes uten å misbrukes. Endret 24. juni 2006 av Ava
Gjest Betty Boop Skrevet 24. juni 2006 #14 Skrevet 24. juni 2006 Foreldrene mine drakk foran oss, men ble aldri fulle. I familieselskap også sto det og staår fortsatt "voksendrikke" og "barnedrikke" på bordet. Når vi ble 16 fikk lov å smake LITT hjemme. Verken jeg eller bror har følt behov for å eksperimentere med alkohol i ungdomstiden, og har knapt nok vært full i voksen alder. Heller lære barna måtehold enn å gjemme unna alt som har med alkohol å gjøre. ← Denne erfaringen har jeg gjort også.
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #16 Skrevet 24. juni 2006 Foreldrene mine drakk foran oss, men ble aldri fulle. I familieselskap også sto det og staår fortsatt "voksendrikke" og "barnedrikke" på bordet. Når vi ble 16 fikk lov å smake LITT hjemme. Verken jeg eller bror har følt behov for å eksperimentere med alkohol i ungdomstiden, og har knapt nok vært full i voksen alder. Heller lære barna måtehold enn å gjemme unna alt som har med alkohol å gjøre. ← som jeg skulle sagt det selv!
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #17 Skrevet 24. juni 2006 Nei, mine barn har aldri sett meg drikke alkohol. Den eldste er 13.
Gjest Emera Skrevet 24. juni 2006 #18 Skrevet 24. juni 2006 Nei, jeg drikker ikke alkohol foran datteren min. Vel, jeg drakk en skvett sider én julaften for et par år siden. Men jeg føler meg ikke komfortabel med å drikke når hun er til stede. Det har sine grunner.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 24. juni 2006 #19 Skrevet 24. juni 2006 Det hender, men ikke så ofte. Vil som de fleste over at barna mine skal se at alkohol kan nytes med måte som en naturlig del av et måltid.
Far til 2 Skrevet 25. juni 2006 #20 Skrevet 25. juni 2006 Jeg drakk 1 (ÈN) aquavit en gang til jul, og det husker ungene enda. Jeg tror det faktisk blir litt galt å være totalt avholdende foran barna om de skal få et naturlig forhold til alkohol (dvs ikke totalt avholdende og ikke et stort overforbruk). Der for har jeg tenkt at de skal få se meg ta et glass øl eller en drink en gang imellom. Har et barskap som er ganske velfylt, og som ungene kjenner til, + en del vin som ligger i kjelleren. Men det blir galt om ungene tror jeg "smugdrikker" når de ikke er tilstede. Intensjonene mine var gode i utgangspunktet, men jeg tror ikke lenger på den linjen jeg i sin tid la opp til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå