Cuba Skrevet 24. juni 2006 #1 Skrevet 24. juni 2006 Noen som vet? Skjærte bort en liten føflekk på torsdag (2 dager siden). Fikk på et lite bandasje-plaster og lurer på om jeg skal fjerne det eller bare vente til det detter av? Det er på leggen og man ser jo at det er litt blod på det. Ikke særlig lekkert å gå i korte bukser av noe slag da.. De sydde 2 sting.. Kan jeg ta det av og f.eks sette på noe nytt eller bør jeg vente til det detter av? Skal fjerne stinga selv etter et par uker.. Håper på svar..
Cuba Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 24. juni 2006 Ingen som vet? Har i allefall fjerna det så får vi håpe jeg ikke dør.. Kanskje jeg får kjøpe sånn bandasje jeg fikk på, ser litt penere ut enn et stort plaster..
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #3 Skrevet 24. juni 2006 Plasteret skal sitte på til stingene skal fjernes. Du kan skifte plaster ja, det gjør ingenting, pass på at det er en sånn kompress som er tett rundt kantene. Du skal ikke vaske og rense rundt stingene så lenge det ser tørt ut og det ikke verker etc.
Cuba Skrevet 24. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 24. juni 2006 Plasteret skal sitte på til stingene skal fjernes. Du kan skifte plaster ja, det gjør ingenting, pass på at det er en sånn kompress som er tett rundt kantene. Du skal ikke vaske og rense rundt stingene så lenge det ser tørt ut og det ikke verker etc. ← Oki! Takk
honey21 Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Jeg fjernet en føflekk og sydde ca 4 sting og måtte ha på bandasje en uke. Etter det dro jeg til legen og han fjernet stingene. Det kan jo hende det er litt annerledes for deg da, men det var en uke for meg altså
Cuba Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 25. juni 2006 Jeg fjernet en føflekk og sydde ca 4 sting og måtte ha på bandasje en uke. Etter det dro jeg til legen og han fjernet stingene. Det kan jo hende det er litt annerledes for deg da, men det var en uke for meg altså ← Oki! Han sa han hadde sydd to sting, men ser ut som det er tre.. Ja, samma det! Men jeg kunne i allefall fjerne stinga etter 10-12 dager sa han. Sa jeg kunne gjøre det selv, så fikk med en liten kniv. Kjøpte bandasje på apoteket i går, så da kan jeg jo bytte om det blir litt ødelagt etter jeg har dusja osv. Men er sikkert ikke lurt å bytte det for mye heller..
prinsessa Skrevet 25. juni 2006 #7 Skrevet 25. juni 2006 Hei! Du skal ha på plaster etter du har fjerna stinga i 6-8 uker. Du kan bare bruke sånn kirurgisk teip. Grunnen til at du skal ha plaster på så lenge er pga. at arret skal bli mest mulig pent. Hvis du kun går med plaster 2 uker bllir det arret like pent som hvis du går med plaster 6 uker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå