Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Har fått så masse utslett nå...to forskjellige typer...En type som klør og kan "forsvinne" hvis jeg trykker over et glass. En annen type som ikke klør, og ser ut som bittebittesmå prikker (mørke røde) som ikke kan trykkes vekk under et glass. Skal en tur på legevakta imorgen fordi det er så plagsomt, men noen som har noen ideer om hva det kan være?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Elveblest? Har du noen allergier? Kan være en reaksjon på alt mulig egentlig. Vanskelig å si,
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Har ingen allergier...har hatt dette i flere dager nå, men det blir bare verre og verre.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Gjesten med elveblesten her. Soleksem kan det være,ja. I kombinasjon med tørr hud kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #7 Skrevet 23. juni 2006 Trådstarter her... Ja, kan godt være det ← Da burde du ta deg en dusj i ikke så varmt vann. Smøre deg inn med noe uten parfyme. Gjerne babyolje eller lignende f.eks.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 Da burde du ta deg en dusj i ikke så varmt vann. Smøre deg inn med noe uten parfyme. Gjerne babyolje eller lignende f.eks. ← Takk for tipset! Skal prøve det nå med en gang.
afr0dite Skrevet 24. juni 2006 #9 Skrevet 24. juni 2006 Synes det høres ut som helt vanlig eksem jeg! Jeg sverger til jojobaolje. Babyolje inneholder mineraloljer som gjør at den ikke trenger inn i huden, men blir "liggende utenpå". Jojobaolje er helt vegatabilsk og har en oppbygning som er nesten lik hudens, så den virker på en måte hvor den balanserer huden tilbake til en normal tilstand. Dvs at man kan bruke den både med fet og tørr hud. Man kan bruke den i ansiktet, og den er antiseptisk så man kan også bruke den som sminkefjerner. Etter å ha dusjet ikke vann som ikke er alt for varmt, klapp deg tørr med håndkleet og smør inn hele kroppen. Om du vil kan du "forselge" med en god fuktighetskrem uten parfyme du vet du ikke reagerer på. Og det aller aller aller viktigste! Uansett hvor gal du holder på å bli: IKKE KLØ!!!!!! Du setter deg dagesvis tilbake i tid ved å klø! Eksemet kan være i retrett og nesten borte, men blusser fullstendig opp igjen om du klør! Du kan sende meg en pm hvis du lurer på noe! :rosasmil: Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #10 Skrevet 25. juni 2006 Hvor får du kjøpt jojobaolje? får man den helt "ren"? jeg plages med eksem og tørr hud, men er veldig sensitiv på alt mulig av kremer og stæsj. Er den mild og uparfymert?
afr0dite Skrevet 26. juni 2006 #11 Skrevet 26. juni 2006 Jeg kjøper min på apoteket. Den er HELT ren, og den er helt fantastisk! Ingen parfyme eller noenting, da det er ublandet vegetabilsk olje. Hvis du ønsker kan du ta på fuktighetskrem etter at oljen har trukket inn i huden, hvis det er dager du er ekstra tørr. Jeg har prøvd MYE rart. Mye som liksom skal være så bra for tørr hud og eksem, men som enten gjør vondt verre eller som bare preller av og ikke gjør noen nytte. Men jojobaoljen føler jeg at gjør en forskjell. Jeg er veldig glad i den i allefall. (Bruker forøvrig mango body butter for veldig tørr hud når oljen er trukket inn. Den er riktignok parfymert, men er den kremen som gjør mest for min hud. Det beste er å prøve seg frem, til man finner noe som passer!)
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2006 #12 Skrevet 27. juni 2006 Eksem i hodebunnen da? Hva kan man gjøre med det uten å bruke all mulig steroider og kortison fra legen som bare gjør huden tynnere?
afr0dite Skrevet 27. juni 2006 #13 Skrevet 27. juni 2006 (endret) Eksem i hodebunnen da? Hva kan man gjøre med det uten å bruke all mulig steroider og kortison fra legen som bare gjør huden tynnere? ← Jeg bruker sensitiv serien til wella system professional som man kjøper i frisørsalonger! Bruker først sensitiv shampoo, skyller godt ut, så sensitiv mask, som er en maske man påfører i hodebunnen og lar sitte i fem minutter, skyller ut, deretter repair balsam (sensitiv serien har ingen balsam, så bruker repair). De dagene jeg ikke bruker hodebunnmasken, bruker jeg noe som heter sensitive scalp lotion som jeg har i hodebunnen etter å ha skylt ut balsamen og før jeg tørker håret. Den skal ikke skylles ut og kan brukes i både tørt og vått hår, men den er jo klissete, så håret kan se litt fettete ut om man har det i tørt hår. Det har revolusjonert min hodebunn! Og håret er blitt som en drøm. Kan selvfølgelig være noe annet funker bedre for deg, men jeg har prøvd veldig mye, og jeg vil aldri gi slipp på de produktene! :-D Edit: skrivefeil Endret 27. juni 2006 av afr0dite
afr0dite Skrevet 27. juni 2006 #14 Skrevet 27. juni 2006 Er en del mat man bør ligge unna når eksemet er som verst forresten! * sjokolade * jordbær * sitrusfrukter * tomat * alkohol * sukker Spiser/drikker du det likevel, sørg for å drikke MYE vann i løpet av dagen! Jeg tar nattlysolje i tillegg, for det inneholder omega6 oljer som er bra for huden. De frigjør frie radikaler, så det er bra å ta sink i tillegg, men hvis du tar vanlig kosttilskudd er det som regel nok sink i dem. Og så kan du steke i rapsolje, og ellers sørge for å få i deg "sunne oljer". Er noe som heter Udo's Choice som også skal være fantastisk bra. Det er en samling av alle de bra oljene. Men det smaker visst høgg, og jeg er ikke så tøff på sånt etter at jeg gjorde et tappert forsøk med linfrøolje (som for ørvig også er bra for huden hvis man klarer å få det i seg). Udo's Choice finnes i kapsler også, så lurer på om jeg skal prøve meg på det... Og så, veldig viktig: stress ned! Stress og psykisk ubalanse trigger eksemet som en tidsinnstilt bombe. Kjipt, men sant. Finn en måte du stresser skikkelig ned på! Og, nå som det er sommer, bli brun! Det er veldig bra for huden! Du kan ta solarium innimellom hvis du vil, det hjelper veldig. Det finnes en solkrem som jeg ikke husker hva heter, som har fysiske solfiltre, som er veldig bra for sensitiv hud. Den er laget ev en hudlege i Sandefjord. Hør på apoteket!
Gjest Fruktfat Skrevet 27. juni 2006 #15 Skrevet 27. juni 2006 De dagene jeg ikke bruker hodebunnmasken, bruker jeg noe som heter sensitive scalp lotion som jeg har i hodebunnen etter å ha skylt ut balsamen og før jeg tørker håret. Den skal ikke skylles ut og kan brukes i både tørt og vått hår, men den er jo klissete, så håret kan se litt fettete ut om man har det i tørt hår. ← lotionen kan du bruke hver gang du klør, hele tiden, det er det som er så genialt med den! da jeg jobbet med wella var denne serien det si solgte desidert mest av.
afr0dite Skrevet 28. juni 2006 #16 Skrevet 28. juni 2006 lotionen kan du bruke hver gang du klør, hele tiden, det er det som er så genialt med den! da jeg jobbet med wella var denne serien det si solgte desidert mest av. ← Ja, jeg virkelig elsker de produktene!!
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #17 Skrevet 28. juni 2006 lotionen kan du bruke hver gang du klør, hele tiden, det er det som er så genialt med den! da jeg jobbet med wella var denne serien det si solgte desidert mest av. ← Hva er det i den da?
afr0dite Skrevet 28. juni 2006 #18 Skrevet 28. juni 2006 Har ingen aning, men jeg har ekstremt sensitiv hud, og jeg reagerer ikke på den i allefall!!! Hør med frisøren!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå