Gjest Mette16 gjest Skrevet 23. juni 2006 #1 Skrevet 23. juni 2006 Hei! Jeg lurer på om jeg kan stille dette spørsmålet her?! Jeg lurer rett og slett på om angrepille er det samme som abort? Mette
Veronal Skrevet 23. juni 2006 #2 Skrevet 23. juni 2006 Angrepillen gjør at et evt. befruktet egg ikke vil feste seg i livmoren. Spiral og minipiller har samme virkningsmekanisme som angrepillen (dvs. at et befruktet egg ikke fester seg). (Minipillen kan også hindre på andre måter i tillegg slik at det aldri blir et befruktet egg.) Noen få ytterligheter mener dette kommer inn under abortkategorien, men det store flertallet mener det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #3 Skrevet 23. juni 2006 Kommer an på hvem du spør. Angrepillen virker på samme måte som en p-pille, og skal derfor hindre eggløsningen. MEN om en eggløsning skulle skje, og det da blir en befruktning, så vil livmorslimhinnen som regel være såpass svekket at “det befruktede egget” ikke klarer å feste seg, men dør. Så det koker ned til når du tror livet starter, ved befruktning, implantasjon i livmorslimhinnen, at det begynner å formes et “vesen”, at hjertet slår, hjerneaktivitet eller hva som nå enn kan settes som kriterium.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Angrepille er noe du tar innen 72 timer etter sex om du er usikker på at det kan ha ført videre til graviditet, og er IKKE det samme som abort... Derimot har du en abort pille du kan ta om du trenger, du har valget mellom pille eller kirurgisk inngrep... Og dette skjer etter du har funnet ut om du er gravid, og legen hjelper deg når det gjelder abort...
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #5 Skrevet 23. juni 2006 Fysj, de ovenfor her virka en smule mer klar over hva de snakket om
Gjest Mette16 Skrevet 23. juni 2006 #6 Skrevet 23. juni 2006 Angrepille er noe du tar innen 72 timer etter sex om du er usikker på at det kan ha ført videre til graviditet, og er IKKE det samme som abort... Derimot har du en abort pille du kan ta om du trenger, du har valget mellom pille eller kirurgisk inngrep... Og dette skjer etter du har funnet ut om du er gravid, og legen hjelper deg når det gjelder abort... ← Takk for enkelt og kjapt svar, chic Jeg forsto egentlig ikke noe av hva de over deg mente... Takk. Mette
Gjest Mette16 Skrevet 23. juni 2006 #8 Skrevet 23. juni 2006 Huff, jeg må bare spør om en ting til... Hvis jeg har glemt en pille, må jeg da ta angrepille, eller er det bare hvis man glemmer flere dager? Er ny i et forhold, og skal begynne på pillen for første gang..er detfor litt spent og lurer på en del ting Mette
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #9 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Vel... på de jeg bruker, om jeg har glemt en pille, så står det jeg ikke burde ha ubeskyttet sex de neste to ukene. Og dette gjelder om bare så lite som EN pille er glemt Så det kan være fornuftig å ta angrepille, og ha beskytta sex de neste ukene og passe på å ikke glemme pilla igjen Endret 23. juni 2006 av Chic
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 http://www.mozon.no/sex_og_samliv/guider/n...sjon_angrepille her finner du litt om angrepillen Og for å gjøre det kort, koster ca 70 kroner for angrepillen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå