Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Flytter fra Tromsø om noen uker, må ta fly nedover. Tenkte jeg skulle få sendt flyttelasset mit nedover, til Oslo. Men finnes det bedre alternativer enn å sende pakker med på posten, på maks 35kg stk? Da blir det ÅTTE pakker liksom...

Hjeeelp?!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Du kan sende med NSB, men det koster. NSB ordner med dør til dør frakt om du ønsker det.

Gjest Gjest
Skrevet

Undersøk og få priser fra flere flyttebyrå inkl. moms.

Ofte kan det lønne seg å få et lite flyttebyrå utenfor Tromsø, f.eks. fra Narvik, Finnsnes eller Lyngen...

Søk på gule sider under flyttebyrå. Tror du kan velge fylke der.

De tar per kubikk, ikke per kg. Da jeg flyttet nordover, tok bilen 14000 kr. for 20 kubikk, men ett år senere via ett annet byrå, betalte jeg tusen kroner kubikken inkl. moms. da jeg flyttet tilbake sørover.

Skrevet

Da vi flytta motsatt vei brukte vi Hasselberg flyttebyrå. Mener de har base i Tromsø? Anyway, de var ikke så dyre. Verdt å sjekke i alle fall.

Skrevet

NSB er vel ikke noe alternativ siden de skal flytte fra Tromsø...Reger med den dør-til-dør-tjenesten krever at det er jernbane i nærheten. Og så vidt jeg vet er nærmeste NSB-jernbane 45 mil unna :-D

Skrevet

Ta kontakt med et lokalt transportfirma i Tromsø om de kjører uansett den strekninga der, det kan hende de kan gi deg deg en god pris og plass til dine ting som du kan hente på en godsterminal i Oslo.

Xen min gjor det med et firma da han skulle flytte fra Sandefjord til Ålesund, Ålesunds firmaet kjørte da fra Larvik til Ålesund, og han fikk sendt en god del saker, blant annet seng for 1000 kr presis.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Ta kontakt med flere forskjellige og prut gjerne på prisen. Da kjæresten min var ferdigstudert sørpå og skulle flytte nordover igjen, fikk han sendt flyttelasset sitt med et byrå som tidligere hadde tilbudt seg å frakte tingene for 8000,-. Etter litt pruting var de nede i 5000,- :)

Gjest Gjest
Skrevet

Posten har sånne grinder, paller med hjul og høye vegger. De er vel ca 1,5 kubikk. Husker ikke prisen. De kommer og leverer på døra di, du pakker oppi, og så henter de den med trailer. Er ikke alle plasser de har anledning til å gjøre sånn, men det er verdt å høre!

Skrevet

Du kan ringe andre flyttebyrå og høre om de har plass på et returlass. De må gjerne kjøre tomme eller med bare litt tilbake, og er da villige til å ta med ditt til en hyggelig pris.

Da jeg studerte i Tromsø hadde braathens flyttetilbud til studenter, altså at man sendte det med flyet gjerne dagen i forveien, og hentet det et døgn etterpå. Mener det kostet 5 kr pr kilo den gang fra nordnorge til sørnorge. Du kan jo sjekke om de har tilsvarende ordninger fremdeles.

Gjest Gjest
Skrevet

Prøv Linjegods eller Nor-Cargo, de frakter over hele landet, og har terminaler i Tromsø.

Gjest Gjest
Skrevet
NSB er vel ikke noe alternativ siden de skal flytte fra Tromsø...Reger med den dør-til-dør-tjenesten krever at det er jernbane i nærheten. Og så vidt jeg vet er nærmeste NSB-jernbane 45 mil unna :-D

Det er ikke noe problem. Jeg bor 40 mil unna nærmeste jernbane og har flyttet med NSB. NSB samarbeider med andre transportører slik at du, om du ønsker, får kjørt tinga dine dør til dør. Hos meg kom Posten på døra og henta tinga mine, kjørte dem til nærmeste jernbane. Ved ankomststasjonen sto Posten igjen klar og kjørte tinga mine på døra.

Skrevet

Jeg flytter fra Fredrikstad til Bodø om litt under to måneder, og jeg sender flyttelasset mitt med Nor Cargo Sjø. Det koster rundt 1000kr per pallplass og jeg henter det på havna når det passer for meg.

Gjest gjest1
Skrevet
Det er ikke noe problem. Jeg bor 40 mil unna nærmeste jernbane og har flyttet med NSB. NSB samarbeider med andre transportører slik at du, om du ønsker, får kjørt tinga dine dør til dør. Hos meg kom Posten på døra og henta tinga mine, kjørte dem til nærmeste jernbane. Ved ankomststasjonen sto Posten igjen klar og kjørte tinga mine på døra.

Det har jeg og gjort, men det koster flesk.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter igjen.

Takk for mange tips:) har funet ut at det vil koste meg 2000,- med posten, slik jeg forklatre. Rundt 3000,- med Linjegods eller tollpost.

Jeg skal sjekke ut noen lokale transportfirmaer, er ute etter billigste alternativ..

• 2 år senere...
Skrevet (endret)

Heisan,

Jeg skal nordover fra Oslo nå du kan sjekke med Express 2000, her er email. post(alfakrøll)express2000.no

Mvh,

Renee...en som også holder på å finne ut om flyttebyråer :-)

Hei!

Flytter fra Tromsø om noen uker, må ta fly nedover. Tenkte jeg skulle få sendt flyttelasset mit nedover, til Oslo. Men finnes det bedre alternativer enn å sende pakker med på posten, på maks 35kg stk? Da blir det ÅTTE pakker liksom...

Hjeeelp?!!

Endret av Pasha
Skrevet (endret)

Tenker trådstarter har flytta nå, jeg :)

Endret av Snuselille
  • 2 måneder senere...
Skrevet
Tenker trådstarter har flytta nå, jeg :)

Kjekt for oss som enda ikke har flyttet og som bruker søk funksjonen her inne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...