Lula Skrevet 23. juni 2006 #1 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Nå i disse grilltider vil jeg gjerne bare opplyse alle om følgende: *snill* Sommer koteletter som er en kjent (og kjær???) gjenganger på mange griller i Norges land inneholder følgende: Røkte svinekoteletter (85%), vann, salt, glukose, stabilisator difosfat, antioksidant natriumaskorbat og konserveringsmiddel natriumnitritt. Tilsatt vann Dvs at vanlige svinekoteletter er sprøytet fulle med vann og salt (og en del annet). Kiloprisen settes opp, selv om kjøttmengden faktisk er 15% MINDRE (siste 15% er saltvann). Smart ikke sant ?? Verdt å tenke på :-) Endret 23. juni 2006 av Lula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 23. juni 2006 #2 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Jeg spiser aldri sommerkoteletter, synes de smaker altfor mye salt og kunstig røyksmak. Men at de inneholder så mye som 15 % saltvann var jeg faktisk ikke klar over, selv om jeg dessverre må si at kjøttbransjen ikke klarer å overraske meg i negativ retning lenger. Mye bedre med nakkekoteletter fra frittgående gris! Endret 23. juni 2006 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spoven Skrevet 23. juni 2006 #3 Del Skrevet 23. juni 2006 Jepp. Tror det er tilsatt vann i ganske mange kjøttprodukter, når man skal steke kjøttdeigen koker den jo etter en stund... Men sommerkotisser er jo så godt da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 23. juni 2006 #4 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg synes sommerkoteletter er blæh..... smaker altfor salt/røykt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. juni 2006 #5 Del Skrevet 24. juni 2006 Ja, det tilsettes vann i mange kjøttprodukter også de renskårne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #6 Del Skrevet 24. juni 2006 Sommer koteletter er et produkt jeg styrer unna, syns det er alt for salt. Etter å ha lest innholdsfortegnelsen kommer jeg nok til å fortsette med det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 25. juni 2006 #7 Del Skrevet 25. juni 2006 Som alt annet. Greit nok en gang i blandt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. juni 2006 #8 Del Skrevet 25. juni 2006 Sommerkoteletter er en av de tingene jeg aldri har forstått. For det første så er det noen som kjøper dem. Kan ikke fatte og begripe hvorfor, for det smaker jo salta høgg. For det andre er det tydeligvis noen som kjøper dem når de ikke er på tilbud også. Det er alltid en eller annen butikk som selger sommerkoteletter til 29,90 pr kg, så hvordan de kan være dyrere enn vanlige koteletter er meg en gåte. For det tredje: Når det er så mye salt i dem, hvordan kan de fryse da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 27. juni 2006 #9 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg liker sommerkoteletter fordi de blir saftigere enn vanlige koteletter, nettopp fordi de er sprøyta fulle av saltvann. I fjor kosta de 20 kr kiloen på Rema, nå tror jeg det billigste er 29 kr på Kiwi, men da er det kort vei opp til 31 kr for ferske vanlige koteletter på Lidl, som da blir billigere per kjøttvekt - men altså ikke så saftige Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillesøster Skrevet 28. juni 2006 #10 Del Skrevet 28. juni 2006 Takk for opplysningen. Nå kjøper vi ikke disse fordi de er så stygge, men det kan være grei kunnskap å brife med til andre på grillparty. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #11 Del Skrevet 28. juni 2006 Syns det er ganske godt jeg... Litt som spekemat, men saftigere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 28. juni 2006 #12 Del Skrevet 28. juni 2006 Sommerkoteletter er noe av det kjedligste som kan puttes på grillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #13 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg synes faktisk sommerkoteletter er godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 28. juni 2006 #14 Del Skrevet 28. juni 2006 En gang i blandt er det godt å spise sommerkoteletter istede for vanlige,men jeg synes vanlige er mye bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 28. juni 2006 #15 Del Skrevet 28. juni 2006 Sommerkotletter er godt, og bryr meg ikke noe om hva de inneholder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. juni 2006 #16 Del Skrevet 28. juni 2006 ok så lenge de ikke blir for salte, noen putter mer salt i enn andre, de som er mest salt er ikke mulig å spise. men de som ikke er ramsalt er greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. juni 2006 #17 Del Skrevet 28. juni 2006 Takke meg til en biff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 28. juni 2006 #18 Del Skrevet 28. juni 2006 Og takk for opplysningen Lula! Kan være morsomt å briefe med på grillparty ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå