Gå til innhold

P-piller og antibiotika

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Legen min sa at siden jeg går på antibiotika-kur så må jeg bruke annen prevensjon enn p-piller. Antibiotikaen virket visst slik på p-pillene at de ikke lengre var sikre?

Noen som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Stemmer, iverfall på noen antibiotikatyper/p-piller.

Dels er det pga at mange får mageproblemer, men det har og med at antibiotika endrer noe sik at kroppen ikke tar opp hormonene tilstrekkelig.

Så kondomer under antibiotikabruk, og 14 dager etter siste antibiotikapille.

Skrevet

Legen din sier det, du tviler - og spør på et forum om det stemmer??? Så en ufaglært under ett eller annet nick er til å stole på, mens leger ikke er det??

Av og til er verden gal på dette forumet... :forvirret:

Og ja, jeg kan også bekrefte at det stemmer. Antibiotikabruk gjør at virkningen av pillen blir nedsatt.

Men legen din har jo allerede sagt det, så da vet du at det stemmer.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke alltid at legene er enige, så derfor så lurte jeg på om det var flere som hadde hørt dette.

Gjest Gjest
Skrevet
Ikke alltid at legene er enige, så derfor så lurte jeg på om det var flere som hadde hørt dette.

Det har du faktisk rett i, og jeg vet om flere som IKKE har fått den beskjeden fra legen (at en av de ble gravid når hun tok antibiotika bør si sitt. Vet hun vurderte melde legen for manglende informasjon, men hun orket ikke).

Gjest gjesta
Skrevet

Står gjerne denne advarselen på de papirstykkene som følger med henholdsvis både p-piller og antiotikaen. Tror nok jeg ville ha forholdt meg til det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...