Gå til innhold

Nordea og Paypal


Gjest 1111

Anbefalte innlegg

:frustrert:

Nå er jeg irritert!

Har hatt Nordea VISA-kort knyttet opp til en Paypal-konto en stund og på denne tiden har jeg synes at beløpet på konto skurrer litt, bestemte meg derfor for å føre opp et lite regnskap i tillegg til det jeg ser på nettbanken min, for å dobbeltsjekke.

Hvis jeg betaler noe med Paypal blir det trukket med en gang på det disponible beløpet. Greit det. Men når det noen dager senere kommer opp på "transaksjonshistorikk" så blir det samme beløpet trukket av på disponibelt beløp igjen :overrasket:

Hva gjør jeg? Jeg bruker ikke kortet til noe annet enn Paypal så det er ikke noen andre transaksjoner som jeg bare glemmer av eller noe slikt.

Jeg blir jo trukket to ganger :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du kan altså se oppføringen to ganger på din konto, eller er det slik at beløpet først reserveres også når banken din får melding fra mottakers bank sendes beløpet? Det siste er iallefall slik Postbanken gjør det.

Men, om du faktisk trekkes to ganger, ville jeg hevet meg på telefonen til banken og bedt dem finne ut hva som foregår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at beløpet forsvinner to ganger fra disponibelt beløp. La oss si at jeg betaler noe som koster 300 kroner og har 1000 kroner på konto. Først blir det trukket 300 kroner med en gang (så jeg har 700 kroner disponibelt). Et par dager senere blir det oppført på "transaksjonshistorikk" og da forsvinner enda 300 kroner på disponibelt beløp. Ergo har jeg plutselig bare 400 kroner på konto, selv om jeg burde ha hatt 700 :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...