Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Fruktfat
Skrevet
Jeg ville aldri betalt 5000,- for et par solbriller.

enig. og jeg hadde heller aldri sendt 5000 til sultne barn i afrika.

jeg må ærlig innrømme at jeg fikk litt sjokk da jeg så hvor dyre ting hun kjøper, men hun har da råd til det!

jeg er helt for at har man lyst så har man lov. og har man råd gjør man som man vil.

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)
Vi vet INGEN TING om hvor lenge Tone tenkte seg om før hun kjøpte sine solbriller, om hun i det hele tatt har kjøpt de,

Noen betaler glatt 1 million mer for å få bo i det rette strøket, eller et par hundre tusen for å få kjøre rundt i en finere bil. Syns liksom at en ungjente har solbriller til 5000 blir litt smålig å henge seg opp i et slikt perspektiv.

hahaha, helt enig. jeg hadde f.eks aldri brukt en halv mill ++ på en bil, da er solbriller til noen tusen mer sannsynlig.

dessuten nevner hun prisen og krogh optikk, da tror jeg at hun har blitt sponset.

Endret av Fruktfat
Gjest Gjest
Skrevet

Men er det virkelig så enkelt da, at hvis man bare har penger og tjener godt skal man kunne bruke dem på seg selv og kortvarig glede som shopping vitterlig er?

Personlig mener jeg det vitner om at man ikke har de rette perspektivene på ting, og ikke følger med på hvor skjevfordelt godene i samfunnet er.

Gjest Gjest
Skrevet
Men er det virkelig så enkelt da, at hvis man bare har penger og tjener godt skal man kunne bruke dem på seg selv og kortvarig glede som shopping vitterlig er?

Personlig mener jeg det vitner om at man ikke har de rette perspektivene på ting, og ikke følger med på hvor skjevfordelt godene i samfunnet er.

Hva med å passe på deg selv og hva du bruker pengene dine på? Er ikke alle som er så deleglade som deg.

Gjest Gjest
Skrevet

Herregud. Er det ikke måte på hva folk føler de har rett til å legge seg oppi? En person blir sånn høvelig kjent her til lands og da tror hele Norge de har rett til å legge seg opp i hva vedkommende bruker SINE penger til. Hadde dere likt det dersom naboen kom og kritiserte dere for å ha brukt for mye penger på bil? Man får jo tross alt tak i skraphauger til 10000...

Skrevet
Herregud. Er det ikke måte på hva folk føler de har rett til å legge seg oppi? En person blir sånn høvelig kjent her til lands og da tror hele Norge de har rett til å legge seg opp i hva vedkommende bruker SINE penger til. Hadde dere likt det dersom naboen kom og kritiserte dere for å ha brukt for mye penger på bil? Man får jo tross alt tak i skraphauger til 10000...

Men i all verden :overrasket:

Det er vel LITT forskjell på å kjøpe solbriller til 10 000 enn en bil til samme pris eller?

Folk må vel ha sine meninger? Tviler på at det er så mange som har kommentert det til Tone heller. Ikke at hun hadde brydd seg men, siden hun gladelig står fram om det!

Hører vel til skjeldenheten at noen står fram i avisa for at de har kjøpt en Volvo til en mill!?

Og hvis man kjører rundt i en skraphaug av en bil så er man ofte til fare for andre trafikkanter også, men jeg føler meg ikke akkurat fysisk truet av en med solbriller til 99.50,-

Gjest Gjest
Skrevet
Men i all verden  :overrasket:

Det er vel LITT forskjell på å kjøpe solbriller til 10 000 enn en bil til samme pris eller?

Folk må vel ha sine meninger? Tviler på at det er så mange som har kommentert det til Tone heller. Ikke at hun hadde brydd seg men, siden hun gladelig står fram om det!

Hører vel til skjeldenheten at noen står fram i avisa for at de har kjøpt en Volvo til en mill!?

Og hvis man kjører rundt i en skraphaug av en bil så er man ofte til fare for andre trafikkanter også, men jeg føler meg ikke akkurat fysisk truet av en med solbriller til 99.50,-

Tror ikke du skjønner sammenlikninga til gjesten over. Poenget her er vel at folk hiver seg over en offentlig person straks hun gjør NOE de selv ikke ville gjort. Greit nok, jeg har ikke mye respekt for noen Idol-deltakere overhodet, men de er da ikke de eneste som bruker penger på unødvendige ting av og til?

Poenget er ikke at det er lurt å kjøpe bil til 10 000 (det er det sjelden), men du slenger vel ikke dritt om/til naboen din om han bruker 300 000 kr i stedet for 200 000 kr på bil? Om han hadde kjøpt sistnevnte villle han kunne gitt 100 000 kr til Afrika eller noe sånt. Hvor mange av naboene dine - eller du selv - tenker slik før hvert forbrukerkjøp de gjør?

Jeg gjør det i hvert fall ikke. Nå har jeg et svært lavt forbruk pga vaner og dårlig økonomi, men jeg tenker faktisk ikke at om jeg kjøper disse solbrillene til 50 kr kan jeg gi de 3000 jeg iKKE brukte på Gucci-briller til Redd barna. Jeg HAR gjerne ikke de 3000 kronene. Og om jeg hadde hatt lyst på Guccibriller hadde jeg pokker meg kjøpt dem om jeg hadde råd. Og fordi jeg ikke er perfekt selv gidder jeg heller ikke å slenge dritt om en eller annen fjortis-reality-deltaker jeg bare har fått beskrevet gjennom tabolidaviser.

Skrevet

Ler meg skakk om hun faktisk IKKE ble sponsa :eeeh:

Gjest Gjest
Skrevet
http://www.side2.no/mote/article666616.ece

så på nettavisen idag hvor de beskrev Tone sine siste kjøp...hvor i all verden får en så ung jente SÅ mye penger fra at det går i solbriller til flere tusen per par, og samme med alt det andre...hun har da ikke solgt så mange album...

himmel og hav, jeg blir alltid sjokka når folk handler så mange ting som er så dyrt: og enda mer når det er så unge jenter...

Ja da Tone, du fikk en debatt om deg selv...

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, det mener jeg faktisk.

Og jeg sier ikke at hun skal gi bort alt eller ikke skal få unne seg noe ekstra uten å få dårlig samvittighet, men jeg synes kjendiser og rike mennesker generelt er veldig dårlige til å gi bort penger. Kommer selv fra en rik familie og merker at jeg har blitt bortskjemt av det, men jeg ville feks. tenkt meg litt om før jeg brukte 3000 på solbriller når det finnes folk og dyr som kunne fått det bedre bare av de ekstra kronene jeg brukte på merkenavnet. Og synes man det er helt greit at vi i Norge "skal unne oss det lille ekstra" å kjøpe dyre luksusklær og solbriller osv. "fordi vi fortjener det", så synes jeg rett og slett det vitner om at man er enten veldig overfladisk og kynisk eller litt lite reflektert.

Jeg skjønner tankegangen din godt, men bruker du INGEN penger på unødvendige ting? Lever du veldig nøkternt og gir ganske store deler av inntekten din til u-hjelp og gode formål? Om du gjør det beundrer jeg deg.

Jeg lever for under 200 000 i året og har det helt fint materielt. Nå tjener jeg ikke så mye, men sånn egentlig tør jeg påstå at man ikke trenger mer enn 200 000 for å klare seg veldig bra i Norge. om man tjener 400 000 bør man etter denne tankegangen gi bort bortimot 200 00 til gode formål.

Skrevet
Tror ikke du skjønner sammenlikninga til gjesten over. Poenget her er vel at folk hiver seg over en offentlig person straks hun gjør NOE de selv ikke ville gjort. Greit nok, jeg har ikke mye respekt for noen Idol-deltakere overhodet, men de er da ikke de eneste som bruker penger på unødvendige ting av og til?

Poenget er ikke at det er lurt å kjøpe bil til 10 000 (det er det sjelden), men du slenger vel ikke dritt om/til naboen din om han bruker 300 000 kr i stedet for 200 000 kr på bil? Om han hadde kjøpt sistnevnte villle han kunne gitt 100 000 kr til Afrika eller noe sånt. Hvor mange av naboene dine - eller du selv - tenker slik før hvert forbrukerkjøp de gjør?

Jeg gjør det i hvert fall ikke. Nå har jeg et svært lavt forbruk pga vaner og dårlig økonomi, men jeg tenker faktisk ikke at om jeg kjøper disse solbrillene til 50 kr kan jeg gi de 3000 jeg iKKE brukte på Gucci-briller til Redd barna. Jeg HAR gjerne ikke de 3000 kronene. Og om jeg hadde hatt lyst på Guccibriller hadde jeg pokker meg kjøpt dem om jeg hadde råd. Og fordi jeg ikke er perfekt selv gidder jeg heller ikke å slenge dritt om en eller annen fjortis-reality-deltaker jeg bare har fått beskrevet gjennom tabolidaviser.

Oki! Da er jeg helt enig! :)

Jeg har egentlig ikke diskutert hva denne tråden dreier seg om jeg tror jeg.. Mer om hva jeg syns om "media-Tone". Diskutert og diskutert.. har vel heller bare gitt inntrykk for hva jeg syns om ho. Men innser at det er ganske unødvendig og lite givende så det gidder jeg ikke mer :) så lenge ;)

Det er meg likegyldig hva Idol-Tone, Michael Jackson eller Pippi bruker pengene sine på! Det gir meg verken bedre eller dårligere økonomi så..

Og jeg kan godt innrømme at jeg tenker for det meste på meg selv når det kommer til økonomi. Men det er nok av den grunn av at jeg aldri har vært i jobb hvor jeg får full lønn enda. Derfor gidder jeg ikke spinke og spare slik at jeg får sendt et par hundre kroner til Indonesia hvor kanskje 3 kroner kommer fram.

Når jeg en dag kan ha råd til dette vil jeg gjerne hjelpe andre barn/mennesker, men KUN så lenge jeg VET det er til nytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...