Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

http://www.side2.no/mote/article666616.ece

så på nettavisen idag hvor de beskrev Tone sine siste kjøp...hvor i all verden får en så ung jente SÅ mye penger fra at det går i solbriller til flere tusen per par, og samme med alt det andre...hun har da ikke solgt så mange album...

himmel og hav, jeg blir alltid sjokka når folk handler så mange ting som er så dyrt: og enda mer når det er så unge jenter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok hun i alle fall tidligere har fått mye klær fra produsentene. Reklame. Kanskje litt det nå også. Eller kanskje dette er de første innkjøpene hun har gjort selv siden idolperioden hennes?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner folk som jobber i klesforretninger og som får klær billigere derfra. Ellers er det mange som bruker aller mest penger på klær, mens andre bruker mest penger på masse konserter, film, musikk, sminke og andre interesser de har...

Hvis man jobber og har lite andre utgifter, går det også ut endel penger til f.eks klær. Tone føler kanskje at hun må kjøpe masse dyre ting for å bli sett på som trendy og populær. Det er veldig synd. Hun kommer nok til å gremmes over fortiden når lommeboka blir tom.

Gjest Gjest
Skrevet

Å komme fra en nokså pengesterk familie er nok heller ingen ulempe for Tone-tøtta! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg :kvalm: av folk som henger seg så sykelig opp i andres pengeforbruk - inkludert media. Tror de vi bryr oss?

Gjest Gjest
Skrevet

Så typisk at kvinneguidens kjerringer går ut mot unge, vakre mennesker. La nå jenta få kjøpe det hun vil, og være så stolt hun bare vil.

Tones kjøp er iafall av hennes egne penger, ikke våre penger slik som Mette Marit sine.

Skrevet

Jeg driter i hva ho bruker penger på jeg!

Blir bare psykisk kvalm av hele dama.. Måten ho har gått fram i media på osv.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Tone storkoser seg nok med alt mediafokuset. Får bare håpe det går like bra med hennes prestasjoner i den videregående skole :ler:

Gjest Aethra
Skrevet

Signerer. Utsagn som "nå som jeg er blitt superstjerne" (var kanskje en annen eks-Idol-deltaker som sa det?) heller mot det patetiske for meg. Det er såvidt jeg vet hva disse nesten-Idolene heter, de har jo ikke akkurat prestert noe særlig stort el. interessant her i verden. Og pengebruken til disse F-kjendisene interesserer meg hvertfall ikke ;)

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg blåser i hva Tone eller andre bruker penger på, men må innrømme at det er sykt mye penger i hennes "10 siste kjøp". Men det er godt mulig hun får rabatter - det er jo god reklame! Også tenker jeg at artister helt sikkert kan føre opp en del tøy og tilbehør som driftsutgifter. Bra klær er jo en del av artist-imaget!

Gjest Gjest
Skrevet

Er for så vidt enig i at hvis folk har penger kan de kjøpe seg hva de vil. Men likevel da...

Utrolig mange kjendiser står etter hvert frem og får oppmerksomhet p.g.a. klær og stil. Klærne/brillene o.s.v. skal liksom gi et bilde på hvem de ER som personer. Men hvor interessant er det egenlig å hvite akkurat hvilken bukse eller hvilke klesmerker denne gjengen bruker? Jeg bryr meg ikke.

Flesteparten av dem har dessuten hatt god hjelp fra en eller annen stylist som har flydd byen rundt og plukket ut klær for dem. Det eneste de selv har gjort er jo å betale. Synes ikke disse menneskene skal snakke om å ha FUNNET SIN STIL, de har vel streng tatt bare godtatt en annen persons råd og tips i så måte.

Dessuten blir jeg fint lite imponert når folk kan finne på å f.eks bruke 5000 på et par solbriller. HALLO? Ingen briller er verdt den summen, designerbriller eller ikke. Og hva forteller det egentlig...

At man er en person som glatt forbruker penger uten å tenke over at man er et offer for slesk markedsføring.

At man er såpass usikker på seg selv at man må skilte med enten kjent merke eller skyhøy prislapp på det man går med for å være noe...

(Ja takk, jeg kaster gladelig tusinger over bord uten å tenke. Disse brillene må jeg bare ha... De er jo så kule, og så er det jo nesten bare jeg som har dem. Nå blir nok de andre imponert.)

Ja akkurat!

Jeg må bare smile når jeg ser disse rikingene også, med sine desigerur og designerkjoler... Snakk om å ha tatt av ut i det blå og mistet bakkekontakten totalt. Typiske eksempler her er f.eks Petter Stordalen og den berømte Pia Haraldsen. Stakkars lille rike pike...

En kort flytur unna finner man land der unger sulter ihjel hver time, og mangler det mest essensielle for i det hele tatt å overleve, bare for å sette det litt i perspektiv...

For all del, det er ikke noe galt i å være glad i mote og trender, men for å finne sin personlige stil kunne man kanskje f.eks handle mer på f.eks Fretex og samtidig gi penger til noen som trenger det?

Gjest Gjest
Skrevet

En kort flytur unna finner man land der unger sulter ihjel hver time, og mangler det mest essensielle for i det hele tatt å overleve, bare for å sette det litt i perspektiv...

For all del, det er ikke noe galt i å være glad i mote og trender, men for å finne sin personlige stil kunne man kanskje f.eks handle mer på f.eks Fretex og samtidig gi penger til noen som trenger det?

Gjør du det, da?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, faktisk. Kjøper mye klær til både meg selv og ungene på Fretex. Bare for noen dager siden kjøpte jeg f.eks 3 skjørt til dattera mi der.

Skrevet

So what om Tone handlar for tusenvis?? Er vel neppe vårt problem... og garanterar at en del av plagga hennar er sponsa.

Skrevet

Når hun har pengene, så må hun da bruke dem også. Hva skal hun gjøre hvis ikke? Spare dem til hun blir gammel?

Eller som ei annen sa idag. Hva om man dør imorgen også fikk man ikke gjort noe som helst!

Skrevet (endret)
Hva skal hun gjøre hvis ikke? Spare dem til hun blir gammel?

Stikkord: Afrika, sult, hiv/aids, dyreplageri, kreft osv.

Det finnes nok av muligheter til å bruke penger på.

Endret av *melis*
Gjest Gjest
Skrevet

Kvinner er kvinner verst.

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Dustetråd. Blir ikke noe annet enn krangel av den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...