Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 som nevnt i en annen tråd skal jeg ta MRI av hodet, og rygg...Tar det lang tid å få svar på denne? Ser de det med en gang mens jeg tar den om det er noe slikt som en svulst?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Vanligvis tar det ca en uke å få svar. Vet dette fordi jeg har en venninne som nettopp har tatt MR.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Tror de ser det med en gang hvis det er en svulst. Tok MR for et par år siden, og da sa de med en gang jeg kom ut av maskinen at jeg i alle fall ikke trengte å bekymre meg for noen svulst, for det så de ikke antydning til. Resten av analysen av bildene fikk jeg vite etter et par dager, men så var jeg innlagt på sykehuset da, blir vel noe annet om man er dagpasient.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Radiologene som tar bildene har ikke anledning å si noe til pasienten om evt. funn under undersøkelsen. Opplevde at sønnen vår med en vond arm etter et fall, fikk forsikringer om at det iallefall ikke var brudd, direkte etter at bildene var tatt. Da rtg.legen fikk se bildene, så han imidlertid med en gang at der var brudd likevel.... Ellers er det sånn at hvis det skulle vise seg at det er noe svært alvorlig ved MR-undersøkelsen, så gjør vi iallefall ved vårt sykehus det slik at de som gransker bildene etter at de er tatt, tar kontakt med henvisende lege direkte (i dagens IT-verden går det raskt) Noen blir også henvist til nevrolog/nevrokirurg samtidig, slik at de kan vurdere evt. funn samme dag som bildene blir tatt. Det finnes mange andre lidelser som også kan gi lignende symptomer: MS er nevnt, klemning av nerver, prolaps, muskulære årsaker til hodepine og ubehag, betennelser, migrene osv. osv. Det er flott at du får komme til MR-undersøkelse, for da kan du iallefall vite om det er noe mer du trenger å engste deg for. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå