Gå til innhold

Hva skal stå på sløyfen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Tårevåt M

Jeg skal ha ett hjerte med roser på kisten, men hva skal stå på sløyfen. Bare noen få ord, som samtidig beskriver mye.

Han som er død betyr veldig mye for meg, han har vært en god venn i tunge stunder for meg, alltid stilt opp, hjulpet til, vært der. Ja jeg finner rett og slett ikke ord...Noen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når sønnen min døde sto det; en siste hilsen fra mamma og pappa. men ellers så var det noen sov søt siden han var barn. og hvil i fred. en siste hilsen. regner med at du kan få litt hjelp av de som lager kransen.

Tanta mi skrev Du kom som et stjerneskudd, men sluknet så altfor fort.

De hilsene på båndene er korte, men du kan jo skrive et kort til som du kan lese opp i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev "Takk for alle gode minner" da en av mine nærmeste gikk bort. Ellers er det vanlig med "En siste hilsen", "Takk for alt". Det er ikke lett å være så kreativ og inspirert i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begravelsen til pappa hadde jeg og broren min sammen og jeg tror vi skrev:"En siste hilsen fra ... og ..." på sløyfa.Andre begravelser husker jeg ikke hva vi har skrevet. Hva med å skrive "Takk for alle de fine stundene vi delte" el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 måneder senere...
Jeg skrev "Takk for alle gode minner" da en av mine nærmeste gikk bort. Ellers er det vanlig med "En siste hilsen"' date=' "Takk for alt". Det er ikke lett å være så kreativ og inspirert i slike situasjoner.[/quote']

Er helt enig med RoadQueen. Da faren min døde var det helt absurd å skulle finne en setning som skulle beskrive hva han hadde ment for meg. Det endte med at søsteren min og jeg valgte "Takk for alle gode minner". Det er veldig vanskelig å finne på noe personlig og orginalt når noen så nær deg plutselig er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...