Gå til innhold

Bekymret for hjernesvulst

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skal ta MR av hodet på mandag, og er bekymret for hjernesvulst. Har vært mye plaget med svimmelhet, hodepine og kraftløshet i ene benet....Er 21 år...

Er sjansene store for at dette kan være hjernesvulst? :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest marthepia
Skrevet

Kan ikke svar deg på det, men vil bare si lykke til på MR :) Håper alt går bra :klem:

Skrevet

Det er ikke noe lurt at vi spekulerer i om det er svulst eller ikke, det blir du bare mer bekymret av. Ønsker deg lykke til, og husk at selv om det skulle være svulst trenger den ikke å være ondartet. Og hvis den er det, er det mange som har blitt frisk av det også!

Gjest Gjest
Skrevet

Hm, vet ikke helt om jeg burde skrive dette, vil jo ikke skremme deg. Men det høres veldig ut som symptomene jeg hadde, og det viste seg at jeg hadde MS. Men det er jo helt sikkert tusen mulige årsaker. Det beste er nok å prøve ikke bekymre seg før du får svar, men det er jo lettere sagt enn gjort, det vet jeg godt.

Gjest Gjest
Skrevet
Hm, vet ikke helt om jeg burde skrive dette, vil jo ikke skremme deg. Men det høres veldig ut som symptomene jeg hadde, og det viste seg at jeg hadde MS. Men det er jo helt sikkert tusen mulige årsaker. Det beste er nok å prøve ikke bekymre seg før du får svar, men det er jo lettere sagt enn gjort, det vet jeg godt.

De skulle sjekke etter MS også ja... :sjenert:

Trådstarter her forresten.

Gjest Gjest
Skrevet

bedre med MS enn hjernesvulst som regel da. :)

Gjest Cristoph
Skrevet

dette var trist lesing. lykke til!!

Skrevet

Selv om du må ta CT av hodet (eller hva det enn heter) betyr det nødvendigvis ikke at du har svulst. De vil nok bare sjekke deg i verste fall.

Hvis det skulle være at du har det betyr det heller ikke at du skal dø.

Dette går nok bra. Jeg sender deg mange gode tanker. :kose:

Gjest Gjest
Skrevet

bedre med MS enn hjernesvulst som regel da.

Joda, det er det helt klart, mente bare å ikke skremme trådstarter med flere potensielle diagnoser hvis hun allerede er bekymret. For øvrig mente jeg da jeg fikk diagnosen at det hadde vært mye bedre med hjernesvulst enn MS. Enten kan man operere bort svulsten, eller så kan man det ikke liksom, istedet for en sykdom man må leve med resten av livet. Men dette var jo bare tanker jeg hadde den første tiden da jeg fremdeles var veldig sjokkert. Nå vet jeg helt klart bedre, og at jeg fint klarer å leve med sykdommen. Så hvis det er det trådstarter har, så er det faktisk ikke verdens undergang.

Lykke til på MR, forresten, trådstarter!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg var også til CT av hodet etter en periode med svimmelhet, samt at jeg til tider er plaga med hodepine.

Men CT viste bare at alt så helt fint ut - så det at du skal til CT/MR betyr ikke nødvendigvis at legen venter at man finner noe der!

:troest:

Gjest Sykepleier
Skrevet

Hei trådstarter! :)

Skjønner godt at du er bekymret hvis du er plaget av masse hodepine og svimmelhet,men for å sette det litt på spissen,så kan kan det være noe så enkelt som at du ikke spiser sunt nok?! Mer alvorlige symptomer på hjernesvulst er vondt i hodet om morgenen, kraftige smerter i tinningen, kvalme/brekninger/oppkast om morgenen, smerter/rødhet i det ene øyet og hyppig neseblod.

Undersøkelser viser at veldig mange nordmenn er plaget av hodepine, som kan ha "enkle" årsaker. Det er "kun" ca. 600 tilfeller av hjernesvulsy hvert år. Risikoen for at det er hjernesvulst er altså veldig liten.

Jeg prøver bare roe deg litt ned ved å fortelle litt mer; du får sikkert masse informasjon på sykehuset der du kommer også- uansett hva dette er.

Ønsker deg masse lykke til! :klem:

Med vennlig hilsen Lisa!

Gjest Gjest
Skrevet
Hei trådstarter! :)

Skjønner godt at du er bekymret hvis du er plaget av masse hodepine og svimmelhet,men for å sette det litt på spissen,så kan kan det være noe så enkelt som at du ikke spiser sunt nok?! Mer alvorlige symptomer på hjernesvulst er vondt i hodet om morgenen, kraftige smerter i tinningen, kvalme/brekninger/oppkast om morgenen, smerter/rødhet i det ene øyet og hyppig neseblod.

Undersøkelser viser at veldig mange nordmenn er plaget av hodepine, som kan ha "enkle" årsaker. Det er "kun" ca. 600 tilfeller av hjernesvulsy hvert år. Risikoen for at det er hjernesvulst er altså veldig liten.

Jeg prøver bare roe deg litt ned ved å fortelle litt mer; du får sikkert masse informasjon på sykehuset der du kommer også- uansett hva dette er.

Ønsker deg masse lykke til! :klem:

Med vennlig hilsen Lisa!

Takk :) Det hjalp litt på! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk :) De sier vel ifra relativt fort hvis de ser en svulst håper jeg....? :sjenert:

Ellers så skulle dem også se etter MS, og nerver i klem i nakken. Men jeg håper jo så klart det ikke er noe.

Kan det ha en "ubetydelig" grunn til at jeg får disse symptomene også? :sjenert: Noen som har opplevd det samme selv?

Skrevet

Jeg har også vært plaget med hodepine og svimmelhet til tider. Men hodepine har jeg hatt så lenge jeg kan huske, og svimmelhet kan henge igjen etter at jeg hadde virus på balansenerven for noen år siden. Sist jeg var hos legen fikk jeg vite at hodepinen rett og slett kunne skyldes stress, og jeg har aldri blitt henvist til sånn.. CT? Eller MR for den saks skyld.

Dette går helt sikkert bra, og er mest sannsynlig ikke noe farlig. Du har jo ikke (som du har sagt iallefall) noen av de andre mer karakteristiske symptomene på hjernesvulst, så det er det nok ikke. Lykke til<3

Gjest Gjest
Skrevet
Takk :) De sier vel ifra relativt fort hvis de ser en svulst håper jeg....?  :sjenert:

Ja definitivt. Svulster i hodet tas svært alvorlig. Men prøv å se positivt på det. Sjangsen for at det faktisk er en svulst er forsvinnende liten.

Ellers så skulle dem også se etter MS, og nerver i klem i nakken. Men jeg håper jo så klart det ikke er noe.

Kan det ha en "ubetydelig" grunn til at jeg får disse symptomene også?  :sjenert:  Noen som har opplevd det samme selv?

Helt klart. Hodepinen kan skyldes noe så enkelt som stress eller synsproblemer. Svimmelhet kan f.eks. skyldes lavt jernnivå..... Det er masse ting som kan føre til dette, men det hjelper ikke at vi sitter her og spekulerer på hva det kan og ikke kan være - da bekymrer du deg bare enda mer.

Gjest Narnia
Skrevet

Migrene kanskje? Når jeg har "anfall" blir jeg ofte både kvalm og svimmel, pluss at kroppen kjennes nummen og helt tom for energi... Og øynene blir ekstremt lysømfintlige.

Gjest Gjest
Skrevet

Trådstarter her...Nå er MR tatt, så får jeg bare vente og se hva svaret blir :sjenert: Skulle bli sendt til legen i løpet av uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...