Maja23 Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Jeg gikk en tid på efexor,men hadde ingen endringer i vekten da. Nå er jeg gått over til remeron og jeg har begynt å legge på meg. har i lang tid strevd for å komme ned i den vekten jeg ønsker og liker slettes ikke at jeg har begynt å legge på meg igjen.... medisinene virker kjempebra ellers og har egentlig ikke lyst til å bytte igjen. vektøkning eller vekttap er jo vanlige bi virkninger,men er det noe jeg kan gjøre for å hindre i å legge på meg når jeg går på disse medisinene?? spiser og drikker normalt og sundt.
Pasha Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Er det ikke slik at bivirkningene går over etter stund? slik at du snart er tilbake der du var på vekta?
Maja23 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. juni 2006 det er faktisk ikke så ofte det skjer. har flere veninner som har hatt dette problemet og de sliter fremdeles med å komme ned i vekt etter både lang tids bruk og også etter at de har sluttet helt. har også lest om dette. Er bare så redd for å få store vekt problemer siden jeg endelig er kommet meg dit jeg vil. skal jo også gifte meg i april så jeg få hetta nå når jeg ser at vekta kryper oppover..... :hår:
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #4 Skrevet 23. juni 2006 Hva var grunnen til at du byttet merke? Jeg gikk først på Remeron, og gikk litt opp i vekt på grunn av unormalt stor apetitt. Etter å ha begynt på Efexor mistet jeg apetitten i noen uker, for så å få helt normale spisevaner. Vekten har vært stabil i flere måneder, og jeg har også sluttet med den tidvise tvangsspisingen jeg var plaget med. Er du helt sikker på at du spiser akkurat som før? Har du gått opp mye og fort? Det er svært sjelden med vektforandring som følge av "vanlige" anti-depressiva alene, akkurat som med p-piller. Ofte innser man ikke at det er egne forandringer som fører til vektøkningen...
Liesbeth Skrevet 24. juni 2006 #5 Skrevet 24. juni 2006 Jeg gikk på efexor, og jeg har økt nesten 15 kilo...( ! ) Jeg spiste ganke normalt. Men etter jeg sluttet med medesinene, fikk jeg en stor appetit... Så nå er jeg nesten mer deprimert enn før...
Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2006 #6 Skrevet 24. juni 2006 Det er en av gunnene jeg bruker, hvis jeg går opp 20 kg blir jeg i alle fall deppa... Har hørt at s.k. lykkepiller kan føre til økt matlyst, men få blir opplyste om dette,
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2006 #7 Skrevet 24. juni 2006 Hei Liesbeth! Huff, fikk du økt apetitt av å slutte på pillene?? Nå blir jeg litt bekymret her... Har hatt problemer med spising før, og blir veldig deppa og isolerer meg hvis jeg går opp i vekt... Nå er det ikke aktuelt for meg å slutte på pillene med det første, men man tenker jo på framtiden... Hilsen gjesten over deg
Liesbeth Skrevet 24. juni 2006 #8 Skrevet 24. juni 2006 Jeg hadde allerede økt vekt mens jeg brukte medisinene, men jeg spiste normalt. Etter at jeg sluttet fikk jeg mer appetit, så økte jeg enda mer kilo.... så må jeg slanke meg... Og jeg har kjøpt nye bukser osv... Men jeg er en person som spiser nå jeg føler meg ikke så bra. Så hvis jeg følte litt dårlig, spiste jeg chips, eller kaker osv. Men nå er det for seint Jeg prøve å drive med sport så mye som mulig...
Maja23 Skrevet 25. juni 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2006 Hva var grunnen til at du byttet merke? Jeg gikk først på Remeron, og gikk litt opp i vekt på grunn av unormalt stor apetitt. Etter å ha begynt på Efexor mistet jeg apetitten i noen uker, for så å få helt normale spisevaner. Vekten har vært stabil i flere måneder, og jeg har også sluttet med den tidvise tvangsspisingen jeg var plaget med. Er du helt sikker på at du spiser akkurat som før? Har du gått opp mye og fort? Det er svært sjelden med vektforandring som følge av "vanlige" anti-depressiva alene, akkurat som med p-piller. Ofte innser man ikke at det er egne forandringer som fører til vektøkningen... ← Ja jeg spiser helt vanlig. har vel gått opp 5 kg på to uker. virker som det kan være litt vann også...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå