Gå til innhold

Å lade digitalkamera


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Jeg har alltid hørt at det lønner seg å la mobilen nesten være tom for strøm før man lader. Da skal visst batteriene vare lengre.

Er det sånn med digitalkamera også? Bør man la det være nesten utladet før man lader på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ja dette gjelder alt av batterier.

Jeg har alltid vært nøye med dette, og batteriene i både bærbar PC, iPod, mobil, kamer osv har holdt seg mye bedre enn andre jeg kjenner som slurver mer med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ja, da var det som jeg trodde. Jeg skal nemlig på ferie i morgen, og batteriet på digitalkameraet er halvfullt. Det holder en stund, så da venter jeg med å lade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det var bare i gamle dager at batterier måtte brukes opp før de kan lades. Men en hardnakket myte, har hørt selgere på expert argumentere heftig for dette. Ikke at de noen eksperter da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har kamera med Li-Ion-batteri, spiller det ingen rolle om du klattlader. Enkelt sagt trenger man ikke ta hensyn til hvor ofte eller hvordan Li-Ion-batterier lades, det er bare å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt kamera har Li-ion batteri, og i bruksanvisningen stod det at det burde tas ut av laderen snarest mulig etter at det er ferdigladet, og at det ikke burde stå lengre enn 12 timer. Stod ingenting om at det burde lades helt ut, mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...