Gå til innhold

Hva er det ekleste insektet?


Gjest Hedda Gabler

Anbefalte innlegg

Gjest Hedda Gabler

Store edderkopper får fram en ekkel refleks i meg - de takler jeg ikke så bra. Saksedyr på do er også ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Edderkopper er ikke insekter, men edderkoppdyr. Insekter og edderkopper er to forskjellige klasser av dyr, på samme måte som mennesker ikke er fugler.

Saksedyr er ekle, og veps fordi jeg er redd dem. Ellers er jeg ganske glad i insekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

jeg liker ikke insekter generelt, men synes flåtten er skikkelig ekkel på grunn av at man kan bli så syk av den. føler litt avksy om jeg har kost md kanina og ser at en krabber på meg. får litt panikk da ja. ellers liker jeg dem ikke men er ikke redd dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*

Jeg skulle også til å si at edderkopper ikke er insekter, men de er uansett de aller ekleste kreledyrene som finnes ;)

Når det gjelder insekter holder jeg en knapp på knott, men flått, knipedyr og folkevogndyr kommer tett bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkevogndyr???? :klø: hvordan ser de ut da...?

Kryper de bare på volkevogner :ler: (hehe..skikkelig dårlig humor idag)

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Klypedyr og "bærfis" (du vet hvis du spiser et bringebær og det smaker helt jævlig, da har du også spist et ...insekt) :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Snart medlem*
Folkevogndyr???? :klø: hvordan ser de ut da...?

Kryper de bare på volkevogner :ler: (hehe..skikkelig dårlig humor idag)

Haha, jeg tror det er det samme som mange kaller skrukketroll... de er ovale og grå, og ligner på folkevogner.... :ler:

Ja, og så lever de ofte under steiner.

Endret av *Snart medlem*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mygg er ekkelt, summer og stikker... Ellers er jeg litt redd for møll, men vet ikke om det er et insekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flått er bare helt utrolig ekkelt! Oppdaget en på datteren min i dag og jeg kjenner bare jeg blir helt uvel! Det var mannen min som måtte fjerne den for jeg får bare helt frysninger!! :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat
Øyenstikker, de har dobbelt sett med vinger  :hår:

ja! (det kom en inn her i fjor sommer; like stor som hånda mi, o g den bzzzt ikke, den DURET! :overrasket: og jeg måtte lukke opp vinduet for å få den ut, så jeg måtte i nærheten av den! :hår: )

ellers mark og snegler, får frysninger og brekker meg. (men det er kanskje ikke insekter?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg synes egentlig alle insekter er motbydelige, med mindre de er så små at man nesten ikke ser dem. :ler: Marihøner er ok, men alle andre insekter og edderkopper... :hår: Og det blir selvsagt verre jo større de blir! For to-tre netter siden drømte jeg at det var en gigantisk edderkopp i stua, sikkert 20 cm i "diameter", og pappa bare puttet den i en boks i stedet for å drepe den, og så ble jeg sittende der med boksen. Kunne høre at den kravlet der inne og prøvde å komme seg ut. :sjokkert: Da jeg våknet lå jeg og vred meg i sikkert en time etterpå og hørte edderkoppfottrinn overalt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler
Edderkopper er ikke insekter, men edderkoppdyr. Insekter og edderkopper er to forskjellige klasser av dyr, på samme måte som mennesker ikke er fugler.

Er ikke mennesker fugler nå, kanskje? :klaske:

Oki, jeg dreit meg ut. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Narnia

Øyenstikker er verst. Ingen over, ingen ved siden. Jeg kan takle de fleste insekter, men ser jeg en øyenstikker så løper jeg. FORT!

Da jeg var liten sa mamma en gang at de pleide å sette seg på øret og stikke halen/underkroppen inn. :overrasket:

Kakerlakker har jeg heller ikke så mye til overs for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Har hatt mange fæle opplevelser med kakkerlakker og blir fysisk kvalm hvis jeg ser dem. *Heldigvis* er de sjeldne å se i Norge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Haha, jeg tror det er det samme som mange kaller skrukketroll... de er ovale og grå, og ligner på folkevogner....  :ler:

Ja, og så lever de ofte under steiner.

kaller de bare for tusselusser. Søte de :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...