Gå til innhold

Farlig å gå ned 3kg på en og en halv uke?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hjelp!

Skal i bryllup neste helg og prøvde kjolen i dag, men den er for trang :grine:

Så må ned ca 3kg til neste helg.

Er dette farlig? Er det mulig?

Noen tips på hvordan jeg skal bli kvitt disse kiloene? Har det jo veldig travelt da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det vil isåfall bare være vann du mister, så noe varig vekttap er det jo ikke snakk om. Du kan jo prøve badstue-trikset?

Gjest prestekrage
Skrevet

Eller gå på helsekosten å kjøpe en 24timers rensekur... Går ned 3-4 kg jeg da... Eller nutrilett en uke?

Skrevet

Det er ikke urealistisk å gå ned 3 kg. på en uke, om du følger en streng diett og kun drikker vann. 4 måltider. Frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Ingen mat etter kl. 18.00.

Ingen snop, is, brus, karbo.

Anbefaler en lett diett med mye frukt og grønt, samt grovkornet brød til frokost. Middag: Kylling eller fisk med lett salat til :)

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Farlig er det vel ikke, bare du ikke slutter å spise. Jeg gjekk ned 10 kg på under to uker, men så var det pga sjukdom, men overlevde det også. Om du skal hasteslanke deg på du nok forvente å gå oppgjenn etterpå.

Skrevet

anbefaler rikshospitaldietten..den er tøff, men jammen effektiv! ;) Har gått ned litt over 8 kg på 13 dgr på den og nå sist 5,5 på 13 dgr..

Skrevet
anbefaler rikshospitaldietten..den er tøff, men jammen effektiv! ;) Har gått ned litt over 8 kg på 13 dgr på den og nå sist 5,5 på 13 dgr..

Hva er rikshospitaldietten?

Gjest Gjest
Skrevet
anbefaler rikshospitaldietten..den er tøff, men jammen effektiv! ;)

Prøvde inflammatorisk-tarmsykdomdietten, gikk ned 15 kg på en måned. Legg inn litt ekstra tid til doturer :tunge1:

Gjest Gjest
Skrevet

Spis regelmessig, frokost-lunsj-middag evt kvelds.

Kutt ut alt som heter godteri, ta deg en liten sjokolade kun hvis du er så sugen at du stryker med.

Ta deg en løpe eller sykkeltur hver dag, trenger ikke være så lang, bare tren litt hver dag.

Ikke dropp å spis hvertfall.

Drikk mye vann, 1,5 -2 liter hver dag.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du ikke kommer inn i en kjole, som i får ikke igjen glidelåsen, tviler jeg i grunn på at 3 kg er nok... Da må det i alle fall være 3 kg fett og selv da tviler jeg på at kjolen ville sitte pent.

Sorry, men tror ikke du klarer å komme inn i kjolen på så kort tid.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg gikk ned 11 kg og veide 39. Gikk greit det og

Skrevet

Kommer vel helt an på hvordan man går ned, det. Folk som er ordentlig overvektige, kan jo rase ned i vekt vha sunt kosthold og trening. Dersom man ikke er overvektig, må man vel nesten gå på en eller annen diett for å kvitte seg med så mye på så kort tid. Og da er det vel heller sjanse for at kroppen "spiser musklene sine" enn at du brenner fett. Også legger man vel på seg enda mer etterpå, tror jeg.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hva er rikshospitaldietten?

Den har i hvertfall ingenting med Rikshospitalet å gjøre, men kanskje med Riskhospitalet...

Skrevet
Spis regelmessig, frokost-lunsj-middag evt kvelds.

Kutt ut alt som heter godteri, ta deg en liten sjokolade kun hvis du er så sugen at du stryker med.

Ta deg en løpe eller sykkeltur hver dag, trenger ikke være så lang, bare tren litt hver dag.

Ikke dropp å spis hvertfall.

Drikk mye vann, 1,5 -2 liter hver dag.

Jeg anbefaler South Beach dietten - fase 1. Den er beinstreng i to uker, men lover vektnedgang på 4-6 kilo på de to ukene. Men da kan du ikke "ta deg en liten sjokolad hvis du er så sugen av du stryker med" - da er hele poenget at du må kutte beinhardt på de raske karbohydratene, nettopp for å kommer over suget. Du må være forberedt på en pyton uke, hvor du må være helt konsekvent, men da har du også lagt grunnlaget for en mer langsiktig vektnedgang ( hvis du ønsker det) eller generelt et sunnere kosthold.

Gjest Gjest
Skrevet
Hvis du ikke kommer inn i en kjole, som i får ikke igjen glidelåsen, tviler jeg i grunn på at 3 kg er nok... Da må det i alle fall være 3 kg fett og selv da tviler jeg på at kjolen ville sitte pent.

Sorry, men tror ikke du klarer å komme inn i kjolen på så kort tid.

Får igjen glidlåsen men den er ikke spesielt behagelig å ha på.

Ikke helt urealistisk jeg heller da

Skrevet

Helt utrolig hva folk utsetter kroppen sin for.

Skrevet

Jeg har også en gang gått ned mange kilo på kort tid - ufrivillig. Man "overlever", ja, men det er selvsagt ikke å anbefale under noen omstendighet.

Helsen er viktigere enn klærne - kjøp ny kjole.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har også en gang gått ned mange kilo på kort tid - ufrivillig. Man "overlever", ja, men det er selvsagt ikke å anbefale under noen omstendighet.

Helsen er viktigere enn klærne - kjøp ny kjole.

Lettere sagt enn gjort skjønner du, ikke akkurat noen standar størrelse :overrasket:

Brukte lang tid på å finne kjolen.

Hadde jeg brukt standar str så hadde jeg heller kjøpt en ny ja.

Skrevet
Lettere sagt enn gjort skjønner du, ikke akkurat noen standar størrelse :overrasket:

Brukte lang tid på å finne kjolen.

Hadde jeg brukt standar str så hadde jeg heller kjøpt en ny ja.

Var ikke meningen å virke brutal, jeg ville bare komme med litt sunn motvekt til alle historiene om å gå drastisk ned i vekt på kort tid.

Hvis du spiser sunt (ren fisk og kjøtt, gjerne kylling, mye grønnsaker og skikkelig grove kornprodukter + mye rent vann å drikke), tar du jo ikke skade, og kan kanskje gå ned noe. Men på kun en uke er det nok ikke fett man mister, som flere sier her.

Veldig kjedelig å ikke kunne bruke en kjole man er fornøyd med til en spesiell anledning, men for å være på den sikre siden kan det kanskje være greit å ha et reserveantrekk i bakhånd?

Lykke til ihvertfall. :)

Skrevet

Sånne slankekurer hjelper jo sjeldent, da. Har iallefall aldri truffet noen som har fått langvarige resultater fra noe sånt. Det som oftest skjer, er at kroppen din får sjokk, fordi den plutselig går over på en veldig restriktiv diett. Så går den rett og slett over i sultemodus, noe som vil si at den tviholder på kroppsfettet og tar næring ut av musklene istedet. Deretter, når du begynner å spise normalt, legger du på deg alt det som du tok av på dietten, pluss enda mer, fordi kroppen nå hamstrer fett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...