Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Hva er egentlig sunnest, litt for mye eller litt for lite? Hvilken BMI trives du best med? Hva er for mye/lite for deg på din kropp?
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Det sunneste for alle er vel en mellomting som oftest. Jeg har en BMI på 22-23 tror jeg.. er 168 cm og 62-63 kg. Bruker str 38 i klær. Tror jeg er ganske normal. Men de fleste av oss vil vel alltid ned de berømte 2-3 kg.. men livet blir da ikke noe mer flott av den grunn.
mari Skrevet 25. juni 2006 #3 Skrevet 25. juni 2006 jeg har bmi på 21 så jeg er normal vektig, er 179 og veier 67 kg. fornøyd med vekten, men skulle veldig gjerne vært strammere i magen (hm... kanskje jeg burde trene litt magemuskler....)
momo Skrevet 25. juni 2006 #4 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har en bmi på 25,5. Det vil si at jeg er lett overvektig. Jeg ønsker og gå ned i vekt, ønsker og gå ned 8 kg til. Når jeg startet og slanke meg hadde jeg bmi på 32, da følte jeg meg feit og usunn. Nå med bmi på 25,5, så føler jeg meg sunn og egentlig ikke veldig overvektig, men vil jo gjerne gå ned noen kilo til for min egen del. Men usunn og helsefarlig er det jo ikke lenger. Jeg både trener og spiser sunnt.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. juni 2006 #6 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har en BMI på 16 og trives med det! ← Det er farlig lite.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #7 Skrevet 26. juni 2006 jeg er 160 og veier 70 og har en bmi på 27 og litt.... det er for mye og jeg vil gjerne ned 20 kg. bruker str 40 oppe og nede
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #8 Skrevet 26. juni 2006 Det er farlig lite. ← Funker bra for meg. Trener og går skirenn, full-tids student med ekstra jobb. Tror det kommer ann på hvordan kroppen er bygd og hva den er vant til
Gjest Bellatrix Skrevet 26. juni 2006 #9 Skrevet 26. juni 2006 Funker bra for meg. Trener og går skirenn, full-tids student med ekstra jobb. Tror det kommer ann på hvordan kroppen er bygd og hva den er vant til ← Det er klart. Sånn sett er bmi en dårlig målestokk for helse for den sier ingenting om kroppbygging, kosthold eller mosjon.
Gjest 1111 Skrevet 26. juni 2006 #10 Skrevet 26. juni 2006 Det er farlig lite. ← Det kommer faktisk ann på. Vi alle er jo klar over problemet med BMI; den tar ikke beinbygning/muskler/fett med i beregningen. 16 i BMI er lite uansett, men det trenger ikke være farlig. Selv har jeg 17 i BMI og lever i beste velgående. Jeg er slank, men ikke faretruende undervektig.
Gjest Bellatrix Skrevet 26. juni 2006 #12 Skrevet 26. juni 2006 Det kommer faktisk ann på. Vi alle er jo klar over problemet med BMI; den tar ikke beinbygning/muskler/fett med i beregningen. 16 i BMI er lite uansett, men det trenger ikke være farlig. Selv har jeg 17 i BMI og lever i beste velgående. Jeg er slank, men ikke faretruende undervektig. ← Som jeg skrev over er bmi en dårlig målestokk.
Gjest 1111 Skrevet 26. juni 2006 #14 Skrevet 26. juni 2006 Jeg leste det rett etter at jeg hadde postet mitt innlegg
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #15 Skrevet 26. juni 2006 Tror ikke BMI nødvendigvis er den beste måten å måle "sunn" vekt på da den verken tar hensyn til beinmasse, muskelmass el. Jeg har en BMI stabilt på 15.5, når jeg ikke trener så mye, ca 16.5 på vinter'n da jeg trener mer. Etter boken er dette ALTFOR lavt men det skaper ingen problemer for meg, så trivsels vekt er veldig idividuelt.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #16 Skrevet 26. juni 2006 BMI på 16 og 15-tallet og antageligvis også på 17-tallet er helseskadelig. Det er gang på gang vist gjennom forskning at det er sunnere å ha et par kg for mye enn for lite. Så spis mer jenter
Gjest gjest1 Skrevet 26. juni 2006 #17 Skrevet 26. juni 2006 (endret) Jeg har en BMI på 19. Litt for mye for min kropp fordi jeg ikke trener, og dermed ikke har muskler, men fett. Trives best når jeg er nede på 17, men det er lenge siden. Da jeg hadde BMI under 17 trivdes ikke kroppen min. Var veldig dårlig. Det sies at det er bedre å ha noen kg for mye enn noen for lite. Det er vel en gylden middelvei for alle vil jeg tro. BMI er ikke alltid like presis. Endret 26. juni 2006 av Hope
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2006 #18 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har en BMI på 19. Litt for mye for min kropp fordi jeg ikke trener, og dermed ikke har muskler, men fett. Trives best når jeg er nede på 17, men det er lenge siden. Da jeg hadde BMI under 17 trivdes ikke kroppen min. Var veldig dårlig. Det sies at det er bedre å ha noen kg for mye enn noen for lite. Det er vel en gylden middelvei for alle vil jeg tro. BMI er ikke alltid like presis. ← Kroppen din trivdes ikke fordi du hadde for lite å gå på, du var undervektig. Om vekten din nå har stabilisert seg, så har den antagelig funnet sin trivselsvekt. Selv om 19 også er lavt så er det innefor normalen. En trent kropp er uansett vekt finere enn en slapp og hengslete tynn kropp som ikke orker noen ting!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå