Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Iskald!
Skrevet

Nå er jeg SÅ lei det norske været. Sitter her og holder på å blåse bort... Har bare lyst til å flytte til et sted med litt hyggeligere klima for en periode..

Tanken kommer snikende mer og mer... Har egnetlig vært der en stund, men nå er jeg så lei at jeg snart gjør alvor.

Men vi må ha ting på plass før vi gjør noe så drastisk. Mannen må ha jobb, han er elektroingeniør med ledende stilling i dag. Jeg er snart ferdig utdannet helsesekretær og vil gjerne jobbe. Minstemann i familien går på småtrinnet i grunnskolen så vi er avhengig av at det finnes skolemuligheter dit vi kommer...

Noen som har tips eller erfaringer angående dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale Costa Blanca.

I Torrevieja og Alfaz del Pi bor det mange nordmenn/skandinavere, slik at norsk arbeidskraft behøves. Der er det også norsk skole.

Gran Canaria er også et alternativ verdt å tenke på (veldig stabilt klima, sjelden under 20 grader), men jeg er usikker på hvordan jobbmulighetene er der. Jeg vet iallefall at skolen der er veldig god. :)

Og et pluss: sønnen din får lære spansk. Ja, og dere voksne vil nok plukke opp endel dere også.

Skulle gjerne flyttet til Costa Blanca selv. :)

Lykke til!

Gjest Iskal!
Skrevet
Jeg vil anbefale Costa Blanca.

I Torrevieja og Alfaz del Pi bor det mange nordmenn/skandinavere, slik at norsk arbeidskraft behøves. Der er det også norsk skole.

Gran Canaria er også et alternativ verdt å tenke på (veldig stabilt klima, sjelden under 20 grader), men jeg er usikker på hvordan jobbmulighetene er der. Jeg vet iallefall at skolen der er veldig god. :)

Og et pluss: sønnen din får lære spansk. Ja, og dere voksne vil nok plukke opp endel dere også.

Skulle gjerne flyttet til Costa Blanca selv. :)

Lykke til!

Takk for tipset!

Nå har det begynt å regne kattunger siden jeg skrev innlegget :sur: Enda vi bor langs solkysten på østlandet!!!

Skal begynne å sjekke det ut jeg, og legge frem litt ideer til mannen kommer hjem. Forhåpentligvis så regner og blåser det fortsatt slik at han er litt mer mottakelig ;-)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner noen som lot barna gå på engelsk skole i ett år. Barna var ikke veldig gode i engelsk før de dro, men barn lærer raskt. Det gikk derfor veldig greit, og nå snakker de flytende :)

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Ang Den Norske Skolen på Gran Canaria... Dersom dine barn ikke er STERKT plaget med forex; Astma, psoriasis, leddgikt etc., vil det være så godt som umulig å få skoleplass der!!! Det er laaange ventelister, og barn med kroniske lidelser som nevnt er self. prioritert!!!

Men her følger en link på hvor det finnes norske skoler i utlandet..

/[A=]/[What=@]/[Where=A]/[Gr=130_140_142_150_151_152_180_185]/[Lim=100]/[P=3]/]Norske skoler i utlandet

Hmmmm. Ett eller annet ble feil med linken, men se under "grunnskoler" Der finner du "norkse skoler i utlandet".

Endret av prestekrage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...