Arkana Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 At de symptomene jeg har er såpass plagsomme/vonde at jeg ikke ønsker å lindre dem eller at jeg mistenker at det kan være noe alvorlig. Hvis det er noe jeg med stor sannsynlighet vet er noe ufarlig som vil gå over eller det ikke er plagsomt ser jeg ingen grunn til å å gå til legen.
Gjest baby-E Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 At jeg trenger en resept på noe, eller at jeg er så dårlig at jeg føler at det ikke går over av seg selv
Gjest Skya Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 At jeg trenger sykemelding, medikamenter eller henvisning som jeg må dit for å få.
Duracell Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Jeg driter ofte i å gå til legen selv om jeg vet jeg burde, etter å ha vokst opp med en hypokonder i familien. Terskelen min er svært høy for å gå til legen. Og når jeg først går, har jeg en egen evne til å bagatellisere plagene mine. Akutt halsbetendelse med 40 i feber er typisk meg, og da jeg på femte dagen sjangler inn til legen så får jeg alltid en skjennepreken...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 UVI (det holder jeg ikke ut flere ganger, blør, har feber og hele pakka), den føler jeg at jeg kan gå til lege med. Ellers har jeg ikke vært hos lege på en 10 års periode, selv om jeg kanskje burde vært pga det psykiske.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Jeg driter ofte i å gå til legen selv om jeg vet jeg burde, etter å ha vokst opp med en hypokonder i familien. Terskelen min er svært høy for å gå til legen. Og når jeg først går, har jeg en egen evne til å bagatellisere plagene mine. Akutt halsbetendelse med 40 i feber er typisk meg, og da jeg på femte dagen sjangler inn til legen så får jeg alltid en skjennepreken... ← Kjenner meg igjen, har også en høy terksel for å gå til lege. Jeg går kun til lege om det er noe som er uforklarlig, noe som aldri gir seg, noe jeg ikke finner årsaken til selv, om jeg trenger resept belagt medisin, og om jeg har skadet meg og er usikker på om det er brudd/brist o.l. Går ytterst sjelden til lege. Og hvis jeg av en eller annen grunn har vært der uten at de ikke har funnet ut noe føler jeg meg skamfull og som en hypokonder, noe jeg IKKE er. Har skjedd meg to ganger.. fikk beskjed om å ta vare på meg selv bare.. har en venninne som går dit for den minste ting, hun har et lager av medisin hjemme som hun har 'sniki' til seg, just in case.. Hun mener hun er forebyggende, jeg mener hun er hypokonder.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 har en venninne som går dit for den minste ting, hun har et lager av medisin hjemme som hun har 'sniki' til seg, just in case.. Hun mener hun er forebyggende, jeg mener hun er hypokonder. ← Og venninna di synes sikkert du er en idiot som drøyer i det lengste før du går til legen
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Dersom jeg mistenker infeksjon reiser jeg umiddelbart til lege. Hvis jeg har vondt i ledd over tid (vondt + dårlig funksjon), reiser jeg til lege, og dersom jeg har hjerteklapp/er veldig sliten
Viviwoom Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Skal mye til før jeg går til legen. Da skal jeg være skikkelig dårlig, slik at det ikke går over av seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #11 Skrevet 23. juni 2006 Og venninna di synes sikkert du er en idiot som drøyer i det lengste før du går til legen ← jepp Men som oftest går jo ting over, man kjenner jo kroppen sin best selv.. Men selvfølgelig skal man ta ting alvorlig, finnes mye alvorlig ute å går.. men en tett nese en liten periode ser ikke jeg på som så veldig alvorlig..
Trebarnsmor Skrevet 23. juni 2006 #12 Skrevet 23. juni 2006 Jeg driter ofte i å gå til legen selv om jeg vet jeg burde, etter å ha vokst opp med en hypokonder i familien. Terskelen min er svært høy for å gå til legen. Og når jeg først går, har jeg en egen evne til å bagatellisere plagene mine. Akutt halsbetendelse med 40 i feber er typisk meg, og da jeg på femte dagen sjangler inn til legen så får jeg alltid en skjennepreken... ← Samme som her.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå