Gå til innhold

PayPal


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Satt på Ebay og skulle betale en auksjon med PayPal som jeg vanligvis gjør. Plutselig får jeg opp en beskjed om at denne transaksjonen overskrider en grense for hvor mye penger man kan sende gjennom PayPal før man må gå inn i noe som heter Expanded Use. Dette innebærer å fakse en hel del papirer - bl.a. kopi av id med foto(noe som jeg ikke er så veldig lysten på å gjøre) over til USA.

Jeg har brukt samme PayPal konto i over ett år og dette er det første jeg hører om noe slikt.

Noen som vet noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Jeg var igjennom det samme for et halvt års tid siden. Skjønte ingenting. Men det er visst slik at man kun får lov til å kjøpe inntil en viss sum "gratis" i paypal. Etter dette må man faktisk melde seg inn i Expanded use-programmet. Jeg syntes det var litt for drøyt å sende alle papirene etc oppover. Så det jeg gjorde var å åpne en ny konto i PayPal! Nytt passord (og ny e-postadresse, jeg ga dem jobbadressa mi). Så tror jeg jeg oppga mastercard'et mitt i stedet for visakortet som jeg brukte før, men jeg tror ikke det var nødvendig for å åpne en ny konto, er ikke helt sikker.

Så kan man i allefall shoppe igjen til man når den grensa igjen.

Det var ganske lettvint, etter 5 min hadde jeg laget en ny bruker (brukernavnet mitt fikk jeg beholde). Ville ikke tort å gi dem all den infoen de spør om for å opprette "expanded use"-kontoen. Er litt mistenksom til det...

Endret av soleil~noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du betaler et par dollar og får en kode tilsendt til nettbanken eller på kontooversikten din. Denne kode må du plotte inn hos PayPal. Men jeg synes det er irriterende at de ikke varsler om det før man er i ferd med å betale og får beskjed om at man ikke kan sende penger fordi man kommer til å overskride grensen. Da er det bare å håpe på at man ikke får en stor feit negativ på Ebay og blir rapportert som "ikke betalende kjøper" før den koden kommer.

Jeg bruker PayPal kun på Ebay. Jeg betaler alltid gjennom "my ebay" og er derfor aldri innom PayPal sidene for å sjekke hvor nært jeg ligger opptil eventuelle grenser. Derfor hadde det vært kjekt om paypal hadde sendt en email når man f.eks. hadde 100dollar igjen før grensen var nådd. Da har man som oftest nok tid til å ordne alt før de fryser kontoen i påvente av den koden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Du betaler et par dollar og får en kode tilsendt til nettbanken eller på kontooversikten din. Denne kode må du plotte inn hos PayPal.

Det samme gjorde jeg.

Fikk beskjed om at jeg måtte betale 1.95 USD tror jeg det var. Deretter sendte de en 4-sifret kode til min bank, som du får på kontoutskriften, jeg hadde imidlertid ikke tid til å vente på denne, så jeg ringte kundeservice i banken og fikk koden oppgitt på tlf. Deretter tastet jeg denne inn da jeg skulle utføre betalingen, og vips har jeg ubegrenset beløp på Paypal. Har ikke blitt bedt om å faxe over noe som helst, er dere sikker på at dette var en beskjed fra Paypal, og ikke bare et svindelforsøk?

Har selv mottat mailer som ser ut som de er fra Paypal, der de ber om mitt passord, disse mailene er svindel, så man bør være litt obs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri fått beskjed om å fakse noe, jeg gjorde bare som de over sier. Høres litt muffens ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det samme gjorde jeg.

Fikk beskjed om at jeg måtte betale 1.95 USD tror jeg det var. Deretter sendte de en 4-sifret kode til min bank, som du får på kontoutskriften, jeg hadde imidlertid ikke tid til å vente på denne, så jeg ringte kundeservice i banken og fikk koden oppgitt på tlf.

Ja, det gjorde jeg og. Lo litt da jeg så den trusselen nederst på PayPal emailen. "Hvis vi finner ut at du har ringt banken din og fått koden over telefon, kan det være at vi fryser kontoen din permanent". Kjøss meg mitt i panna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Ok, i morges godkjente jeg at PayPal kunne trekke de stakkars dollarne fra visakortet mitt, men jeg ser enda ingen spor av transaksjonen i nettbanken. Jeg har Postbanken, så alle utenlandsbetalinger blir reservert opp til nærmeste 100kr og står som "betaling utland" helt til nøyaktig mottaker og beløp blir justert et par dager senere.

Håper inderlig de har registrert betalinga i Postbanken. Har en selger på Ebay som venter spent på å få betaling for varene sine.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar noen dager selv om du har nettbank, så jeg ville sendt en mail til selger og forklart situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det tar noen dager selv om du har nettbank, så jeg ville sendt en mail til selger og forklart situasjonen.

Ja, tror nesten jeg gjør det, dersom den ikke kommer i morra, og håper de er forståelsesfulle.

Ser at gjest over her også har fått koden over telefon, så det går jo an å prøve det og.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...