Gå til innhold

Vask av tak og vegger


Babyface

Anbefalte innlegg

Hva slags vaskemidler bruker dere når dere vasker tak og vegger? Jeg er redd for å vaske med noe som er for sterkt, slik at fargene falmer.

Jeg lurer også på hvordan dere vasker? Med langkosten opp i taket eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Minnie Emmerdale

Forsøk å leie en dampvasker, den fjerner all skitt med 125 graders damp og fungerer som en støvsuger i måten i opererer den på, du sparer både ryggen din og masse tid.

Den kan brukes til, tak, vegger, gulv, tepper, møbler og gardiner.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

He He, du mener at dampen smelter limet. Nei, den gjør faktisk ikke det men når du damper skal du ta rolige tak, ikke holde damperen på samme sted. Det fine er at du kun bruker rent vann, ikke noe kjemisk lukt i huset og alle klutene vasker du på kokvask når du er ferdig.

Rengjøring av tak er noe av det mest slitsomme som finnes men med damp så går det veldig greitt.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takvask er ut. det vurderte jeg én gang - da jeg solgte leiligheten min... det ble da tatt emd profesjonelt utstyr.

Ellers må taket vaskes minimum en gang i året hvis det ikke skal bli skjoldete, og det gidder jeg IKKE. Har skal det males om det skal gjøres noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene jeg har vasket ned leiligheter (som jeg har flyttet fra) har jeg brukt en "pumpe". En slik som brukes til å sprøyte planter med nesten.

Denne har jeg fyllt med salmiakkvann (der det har vært mulig). Eller en spesialsåpe som moren min har (husker ikke hva den heter, men det er en sånn "proff-såpe").

Dette sprøytes på vegger og tak og tørkes av med en vegg/tak-mopp.

Hvis det er hvitmalt, pusset tak er det ofte enklere å male.. det er i alle fall lettere å få det pent på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi prøvde faktisk dampvasker på taket i leiligheten der vi bodde før, men den virket faktisk dårligere enn klut og zalo. Problemet var at den absolutt ikke fjernet soten i taket og at det bare ble mer skjoldete enn med klut og zalo... Så det er nok litt ulike erfaringer her også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...