Gå til innhold

Bedt i utdrikningslag

Gjest L., ikke innlogget

Anbefalte innlegg

Gjest L., ikke innlogget
Skrevet

Inspirert av "bedt til kaffe, bor 60 mil unna"-tråden!

Jeg ble bedt i et utdrikningslag til en veldig god barndomsvenninne(men ikke hatt så mye kontakt de siste årene), som bor ca 5-6 timers kjøring unna. Ventet såklart spent på innbydelse til bryllupet, men nei- den kom ikke :overrasket: . Jeg ble litt paff, må jeg innrømme, og takket nei til å delta.... Da lurer jeg på: Hva hadde dere gjort? Er ikke dette litt rart? Greit nok hadde jeg bodd et par timers kjøring unna, men jeg bor jo på en annen kant av landet?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg synes ikke det var rart at du ble bedt i utdrikningslag for så å ikke bli bedt i bryllup. Jeg har vært bedt i flere utdrikningslag enn bryllup for å si det sånn.

Dessuten samler gjerne forloveren inn til utdrikningslag, og om du skulle bo på en kant av landet er det vel ikke sikkert hun vet at du gjør det? Uansett så er det jo bare å takke nei..

Gjest Gjest
Skrevet

Er ikke noe uvanlig i at folk i utdrikningslaget ikke blir bedt i bryllupet. Jeg hadde forresten takket nei til utdrikningslag så langt unna.

Gjest gjest1
Skrevet

Har hørt om flere tilfeller av dette ja. Er det langt unna kan du jo bare droppe det.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her.....Ja VET at det er temmelig vanlig. Jeg synes bare det er litt...pussig! ;)

Skrevet

Jeg synes heller ikke det er rart. Har vært i flere utdrikningslag hvor jeg ikke har vært i bryllupet etterpå. Og selv hadde jeg bare tre stykker fra mitt utdrikningslag i bryllupet mitt.

Dessuten er det vel forloveren som inviterer til utdrikningslag.

Skrevet

Jeg har vært i flere utdrikkingslag jeg - uten å være invitert i bryllupet. Har ikke noe problemer med å takle det.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her. Det er IKKE det at jeg ikke TAKLER det- les innlegget mitt en gang til! Jeg bor 5-6timers kjøring unna, og forstår IKKE at noen kan forvente hvorfor man skulle ORKE det. Det er det som er poenget!!!!!!

Gjest gjest1
Skrevet
TS her. Det er IKKE det at jeg ikke TAKLER det- les innlegget mitt en gang til! Jeg bor 5-6timers kjøring unna, og forstår IKKE at noen kan forvente hvorfor man skulle ORKE det. Det er det som er poenget!!!!!!

Da takker du bare nei, verre er det ikke :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis jeg bare skulle hatt de samme jentene i utdrikningslaget som ble bedt i bryllupet hadde det blitt et stusselig utdrikningslag.. Tror ikke forlovern min lar være å be venninnene mine som bor langt unna... Passer det ikke for dem, så passer det ikke. Værre er det ikke.

Rart? Nei!

Skrevet

Sorry da - jeg misforstod deg :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet
TS her.....Ja VET at det er temmelig vanlig. Jeg synes bare det er litt...pussig!  ;)

HVA er så pussig med det? Hadde det vært bedre å ikke bli spurt?

Gjest Gjest
Skrevet

Da er det jo bare å takke nei. Hva er egentlig problemet ?

Gjest Gjest
Skrevet
Ventet såklart spent på innbydelse til bryllupet, men nei- den kom ikke :overrasket: . Jeg ble litt paff, må jeg innrømme, og takket nei til å delta....

Takket du nei til å delta i utdrikningslaget FORDI du ikke ble bedt i bryllupet? Det høres sånn ut ifra hva du skriver hvertfall, det synes jeg isåfall er pussig. Eller er det pga kjørelengden?

Gjest Gjest
Skrevet

TS her. Mange som hisser seg opp, ser jeg! Ja- faktisk så HADDE jeg takket JA til utdrikningslaget dersom jeg hadde blitt bedt i bryllupet. Jeg hadde syntes det var mye mer mening i det. MEN når sant skal sies, så vil jeg gjerne at noen kan forklare funksjonen til utdrikningslaget! Jeg trodde nemlig det var å samle de som betydde mest for en, opp gjennom hele livet.

Gjest gjest1
Skrevet
TS her. Mange som hisser seg opp, ser jeg! Ja- faktisk så HADDE jeg takket JA til utdrikningslaget dersom jeg hadde blitt bedt i bryllupet. Jeg hadde syntes det var mye mer mening i det.  MEN når sant skal sies, så vil jeg gjerne at noen kan forklare funksjonen til utdrikningslaget! Jeg trodde nemlig det var å samle de som betydde mest for en, opp gjennom hele livet.

Da har du nok betydd mye/betry mye for bruden.

Selv ville jeg nok takket ja, selv om jeg ikke var bedti bryllupet, såfremt jeg kunne.

Skrevet

Er vel ikke sikkert hun forventer det -kan vel være hun hadde lyst til å invitere deg og synes det er hyggelig om du kommer, men regner med at du antagelig ikke gjør det. Har invitert venner bosatt i andre landsdeler i selskap uten et øyeblikk å forvente at de faktisk kommer, mer som en hyggelig "tenker-på-deg-og-skulle-ønske-du-kunne-vært-her"-greie.

Har forøvrig nettopp vært i utdriningslag på en annen kant av landet, og gleden til bruden over at jeg faktisk tok turen, var vel verdt 10 timer på buss :)

Gjest Gjest
Skrevet
TS her. Mange som hisser seg opp, ser jeg! Ja- faktisk så HADDE jeg takket JA til utdrikningslaget dersom jeg hadde blitt bedt i bryllupet. Jeg hadde syntes det var mye mer mening i det.  MEN når sant skal sies, så vil jeg gjerne at noen kan forklare funksjonen til utdrikningslaget! Jeg trodde nemlig det var å samle de som betydde mest for en, opp gjennom hele livet.

Ja? Det høres jo ut som en grei antagelse det :) Men det er ikke nødvendigvis alle de som blir bedt i bryllupet, da flere ønsker å ha bare de de har god kontakt med NÅ.

Så hvis du hadde blitt bedt i bryllupet også så ville du da kjørt TO turer tur- retur? DET synes jeg hørtes merkelig ut.

Gjest gjest1
Skrevet

Man må jo ikke drikke i et UL. Går jo an å kjøre dit selv, få en hyggelig dag ut av det hele og så reise hjem igjen på kvelden. Så sparer man litt på å ikke overnatte og sånn. Tror jeg ville kjørt hvis det var såpass langt unna.

Men jeg forstod det slik at du har takket nei allerede, så da er det vel greit :)

Gjest Gjest
Skrevet

TS igjen. Det som er utrolig merkelig, er at de ALLER fleste mener det er frekt å bli bedt KUN på kaffe/kakebit 60 mil unna(den andre tråden). Men å kjøre/ta tog i 6 timer, for så å måtte betale alle utgifter m mat/losji/festing selv er HELT ok/ikke frekt i det hele tatt? Jeg bare stusser. Jeg fatter bare ikke at forloveren i det hele tatt kan tro at noen gidder det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...