Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Ja, det er egentlig det jeg lurer på. Jeg kjenner en hvor naboen truer med å melde henne til politiet hvis ... skjer igjen. Selv sier hun at det er ulovlig å true med politiet. Det har jeg da aldri hørt noe om før. Naboen vil helst ikke gå til politiet, og truer nok for å slippe å gjøre det, men hun gjør det nok om ... skjer igjen. Hun jeg kjenner føler seg dermed trakassert og mener at det hun blir "utsatt" for er ulovlig. Om det som har skjedd er noe å anmelde er en annen sak (det er ikke noe veldig alvorlig, men naboen mener at min venninne har tatt seg til rette på hennes eiendom). Noen som vet? Kan alltids ta meg en tur på politistasjonen, men er litt lat.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Jeg vil tro at man kan informere en annen person om at man vurderer en anmeldelse
Viviwoom Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 selvfølgelig er det ikke forbudt å true med politiet dersom man av en eller annen grunn føler seg trakassert av noen. Det er ikke sikkert at politiet vil bry seg med det, dersom det bare er en liten fillesak, men det er ingen lover som sier at man ikke har lov til å kontakte politiet, eller si at man skal gjøre det
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Nei, jeg er jo enig, det høres ulogisk ut at det skal være ulovlig. Men mener nå å huske at hun sa at politiet hadde sagt det var ulovlig da hun snakket med dem. Men nå har hun en lei tendens til å vri og vende på alt (helt ekstrem - hun hører det hun vil høre), så jeg kan ikke ta hennes ord for det.
Champagnepiken Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Trusler er straffbare dersom det man truer med å gjøre, er en straffbar handling. Å anmelde noen er ikke straffbart, så hun trenger nok ikke engste seg.
Titti72 Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Men nå har hun en lei tendens til å vri og vende på alt (helt ekstrem - hun hører det hun vil høre), så jeg kan ikke ta hennes ord for det. ← Så klart jeg kan fortelle naboen min at hvis han xxxxx en gang til så blir han anmeldt! Men jeg kan ikke si at politiet skal komme å banke han.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå