Gå til innhold

Nattsvette?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg plages mye av nattsvette, er det noen som vet hva det kan skyldes? Jeg har blitt sjekket for høy forbrenning og hormonfeil, det er det ikke. Jeg har hørt at det også kan være kreft om man svetter på natta, men tror ikke det er det det skyldes hos meg.

Er det andre ting det kan komme av?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hva slags type kreft fører til mye nattesvette? Har man kreft må det vel være andre symptomer også. Har aldri hørt om kreft ifb svetting!

Jeg svetter også en del om natten, men mest nå om sommeren når soverommet er for varmt. Liker best svært kjølige soverom. Svetter også mer om natten når jeg er stresset eller nervøs.

Gjest Gjest
Skrevet
Hva slags type kreft fører til mye nattesvette? Har man kreft må det vel være andre symptomer også. Har aldri hørt om kreft ifb svetting!

Det står bare 'visse kreftformer' de stedene jeg har lest. Og som jeg sa tror jeg nok ikke det er kreft hos meg, så det jeg lurte på, var om noen visste andre ting jeg kan be legen teste meg for...

Gjest Gjest
Skrevet

Bruker du mindre klær enn de rundt deg på dagen/føler du deg varm?

Merket skelving av hendene dine?

Har du merket noen andre forandringer av kroppen?

Hvilken hormon tester var det egentlig som ble utført? Lenge siden de ble utført?

Hvor gammel er du? Kan være tidlig overgangs alder?

Gjest Gjest
Skrevet

Da er du ikke den eneste jeg svetter som en gris om natta, må ofte stå opp å skylle ansiktet med kaldt vann.

Ødelegger nattesøvnen og jeg stort sett konstant sliten, har hatt det slik i fem seks år nå...

Og bare for å ha sagt det: jeg er mann og er ikke i overgangsalderen ;)

Gjest Virvel
Skrevet

Leukemi for eksempel.

Gjest Gjest
Skrevet

Tar du medisiner? Noen medisiner kan gi nattesvette, selv om det ikke står oppført som vanlig bivirkning :)

Skrevet

Jeg har også hatt en del nattsvette i det siste. Var oppe 02 inatt og måtte skylle ansiktet i kaldt vann.

Har fått ganske mye å tenke på siste tida, så jeg tror det er det som gjenspeiler seg i søvne. Mangel på kontroll og følelsen av stress. Har vært konstant sliten siste uka i tillegg, tipper det er dette som er årsaken.

Samtidig er det jo sommer nå. ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Leukemi for eksempel.

Dersom leukemi er årsaken så vil en også ha en svært stor milt som kan kjennes som er svær klump som stikker nedfra ribbeina på venstre side.

Gjest meya84
Skrevet

Jeg svetter så jeg kan bli klissvåt om nettene. Har ME, så er nok derfor..men plagsomt er det likevel. Blir verre når jeg er i dårlig form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...