Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som går på BI og vet hvor mange poeng man får for riktig svar og hvor mange minuspoeng man får ved feil svar?

Hjelper jo ikke å ha mye riktig når man har noen svar feil...ARGH! :frustrert::tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest allium
Skrevet
Noen som går på BI og vet hvor mange poeng man får for riktig svar og hvor mange minuspoeng man får ved feil svar?

Hjelper jo ikke å ha mye riktig når man har noen svar feil...ARGH! :frustrert:  :tristbla:

Statistikk?

3 poeng for hvert riktig svar, 0 poeng for "velger å ikke svare", -1 poeng for feil svar.

Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Allium har rett. +3 for riktig, 0 for ikke svart og -1 for galt svar

Gjest Gjest
Skrevet
Statistikk?

Takk for svar! Har ikke hatt statistikkeksamen, var oppe i et annet fag.

Har regna ut at jeg oppnår 75% av mulige poeng. Litt usikker på hvilken karakter det tilsvarer, men det må da i det minste være bestått!

Men veldig irriterende med minuspoengene. De fleste andre høyskoler som har flervalgseksamener mener det er veldig uheldig med en slik ordning. Men BI kjører jo sitt eget løp og konferer ikke med resten av høyskolemiljøet her i landet :forvirret::sur:

Skrevet
Takk for svar! Har ikke hatt statistikkeksamen, var oppe i et annet fag.

Har regna ut at jeg oppnår 75% av mulige poeng. Litt usikker på hvilken karakter det tilsvarer, men det må da i det minste være bestått!

Men veldig irriterende med minuspoengene. De fleste andre høyskoler som har flervalgseksamener mener det er veldig uheldig med en slik ordning. Men BI kjører jo sitt eget løp og konferer ikke med resten av høyskolemiljøet her i landet :forvirret:  :sur:

Minuspoeng brukes på universitetet og det.. Jeg vet om flere emner som har flervalgseksamen med poeng gitt etter en slik modell.

Gjest Gjest
Skrevet
Minuspoeng brukes på universitetet og det.. Jeg vet om flere emner som har flervalgseksamen med poeng gitt etter en slik modell.

Jeg har snakket med en fagansvarlig på et universitet, og han fortalte at de etter å ha konferert med høyskoler som hadde mer erfaring med flervalgseksamener skal de ikke ha minuspoeng. mange har prøvet og feilet litt med hvordan man skal løse det med flervalgseksamen, men den utbredte oppfatningen i miljøet nå er altså at man ikke skal ha minuspoeng. det fører bare til at elevene ikke tør å svare på spørsmålet, og hva oppnår man med det? Man skal måle elevenes kunnskaper, ikke deres taktiske egenskaper.

Løsningen er å ha så mange spørsmål med så mange alternativer at sannsynligheten for å tippe seg til riktig svar blir forsvinnende liten. dere som har hatt statistikkeksamenen kan jo selv regne dere fram til dette. Men det gir jo mer arbeid å utarbeide flere spørmål, så jeg skjønenr at løsningen med minuspoeng er en lettere utvei for de ansatte på BI :forvirret:

Gjest allium
Skrevet
Løsningen er å ha så mange spørsmål med så mange alternativer at sannsynligheten for å tippe seg til riktig svar blir forsvinnende liten. dere som har hatt statistikkeksamenen kan jo selv regne dere fram til dette.

Det har vært gitt til statistikkeksamen flere ganger. Selv med det antallet man har, er sannsynligheten forsvinnende liten.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor i all verden blir ikke sensor veiledningen lagt ut? Irriterer meg :frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...