Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Jeg dater en mann nå og det er kommet frem at han har tidligere og fortsatt ønsker å kunne ha seg med andre par/uansett flere enn "bare" meg.. At dette selvfølgelig bare handler om sex, men at det er "nødvendig" for ham å ha den muligheten. Min reaksjon var at nei, dette kunne jeg ikke tenke meg Jeg er med på det meste innbiller jeg meg, men det å skulle "dele" ham med andre - virker ikke akkurat forlokkende. Er det bare meg som er "gammeldags"?? Er det i det hele tatt "tillat" å være så "kjedelig" i dag? Fint om dere vil dele erfaringene deres med meg, gjerne dere som er som meg - og IKKE har prøvd det før eller måttet ta stilling til det før.
Gjest Bellatrix Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 Hadde mannen vært "avhengig" av å kunne ha sex med andre når han var sammen med meg, hadde han ikke vært min mann. Finn heller noen som er lik deg seksuelt.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Jeg fikk tilbud om dette av en tidligere sengekamerat. Ikkeno fast, men han spurte. Jeg takket nei, og hadde IHVERTFALL takket nei dersom det var følelser involvert
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Det er jo det jeg og tenker, at så lenge det er følelser involvert så føles ikke dette så greit. Følelsen av å ikke være den Ene, være nok for ham etc. Er det bare meg eller er det veldig "vanlig" å ha trekanter etc.?
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Dagbladet framstiller det jo som vanlig, dvs at kanskje 10% av befolkningen har eller kan tenke seg trekanter o.l. Dvs at 90% ikke har hatt eller vil - også kan det jo hende noen av de som HAR hatt har vært i forhold som har vært sånn at det passet slik på DET tidspunktet. Kjenner f eks en fyr som ble med på litt forskjellig sånt fordi eksen hans ville - i forholdet han er i nå ville det vært utenkelig for begge. Ikke tenk på om du er gammeldags, det dreier seg jo om følelser. Jeg hadde IKKE taklet å være sammen med en som måtte ha sex med andre og som kanskje ville at JEG skulle ha sex med andre... Han burde etter mitt syn innse at det er HAN som bør rette seg etter deg i dette om han ville vært sammen med deg...
Gjest Snuske Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Viss en skal praktisere trekant så bør begge to være 100% enige og stole på hverandre. Jeg synest det hadde vært uakseptabelt å utført dette viss bare den ene ville. (nei jeg har ikke hatt trekant selv heller) Viss dette virkelig er en så stor 'nødvendighet' for han å ha tilgang på, ville jeg droppet han. (Unnskyld brutaliteten min) -Men det jeg er redd for ender med i slike tilfeller er at de gjør det bak ryggen ens, når de forstår at partneren ikke vil være med og bare absolutt _må_ ha det selv. Viss han ikke kan respektere dine ønsker, ja da hadde jeg jaggu meg gitt han båten, (mange billige gummibåter på bensinstasjonene nå i sommersesongen ) - og finn deg en som deler din seksuelle oppfatning, så kan dere heller eksprimentere videre sammen.
Gjest 2324 Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Enig med Bellatrix, vil ikke dele min mann med noen.
loffen Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 (endret) Jeg har ikke hatt og vil ikke ha trekant. Ikke ville jeg vært sammen med en som dette er så viktig for heller. Dine ønsker må vel være viktigere når han er sammen med deg? Finn deg en fyr som liker det du liker. Endret 21. juni 2006 av loffen
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Takk for svar dere. Vi er ikke ordentlig sammen enda vel og merke. Men nettopp derfor er det jo et poeng for meg å tenke over dette nå. Og en annen ting som kanskje bugget meg, var at det nettopp kom nå på en måte Jeg mener, om jeg er sammen med en lenge og vi er 100% trygge på hverandre og SÅ kommer det et spørsmål om det - da hadde det føltes annerledes på en måte. Men nå..hvor man ihvertfall burde hatt mer enn nok med hverandre på en måte, det skal være spennende nok i seg selv. Og..som om han ikke helt tenkte han hadde noe å tape ved å "skremme" meg med det uansett. Skjønner?
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Jeg hadde sagt pass til denne mannen, nettopp fordi, som du sier, at han kommer med dette "kravet" nå og ikke når dere har vært sammen ei stund. Greit å dele drømmer og ønsker, men man kan ikke stille det som krav til en partner. og jeg ville ikke delt mannen min, men hadde vært greit om han hadde spurt nå, så lenge det er greit at jeg sier nei.
Gjest Piper Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 (endret) Han er jo ærlig på dette området, fordi det tydeligvis er såpass viktig for han. Da blir det jo opp til deg å tenke over, om dette er noe du kan være med på. Stritter det helt i mot, syns jeg du bør finne en som passer deg og ditt. På samme måte som han prøver å finne en som passer han, for det er nok noen som tenker på samme måte som han også. Men du bør ikke være med på det, bare fordi du ønsker å beholde han. Da blir det helt feil fra starten av. Er du usikker, ville jeg avsluttet det før det ble for store følelser involvert. Du kan jo da risikere at du får store følelser for han, men så viser det seg at du ikke vil klare å gjennomføre noe slikt. Derfor vil det være det beste for dere begge, at dere finner en partner som passer dere. Men er dette noe du kunne tenke deg å prøve selv, kan det jo være en fin anledning til å få testet det ut. Endret 22. juni 2006 av Piper
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Hvis min mann hadde krevd at trekant skulle være noe som hørte med i vårt seksualliv, ville ikke det blitt noe av det forholdet. Å vurdere trekant, og eksperimentere med det en gang i mellom når man har et stabilt og godt forhold er derimot noe helt annet.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 Det er jo en ærlig sak, han gir klar beskjed med en gang. Er ikke dette noe for deg -meld pass!
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 Så godt med svar fra dere Ja, jeg legger også som sagt litt vekt på at det kom allerede nå. Og jeg er helt ærlig med dere, han er bare ærlig! og det skal han absolutt ha lov til, jeg mener ikke noe annet. Men jeg kan vel ikke helt fri meg fra tanken om at om en er virkelig interessert, så skjønner man at dette ikke er det beste trikset å komme med sånn helt til å begynne med. Man ønsker vel bare å være den ene rette og at det skal være nok.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 ER dere begge ferdig med tidligere forhold ? Har dere data lenge ? eller sa han fra om dette med en gang ...
LilleLy Skrevet 22. juni 2006 #16 Skrevet 22. juni 2006 Jeg synes iallfall ikke man skal bry seg om hva andre synes/mener og hva som er vanlig. Liker du ikke tanken, så ikke gjør det! Jeg hadde aldri gjort det eller ønsket det, selv om jeg kan sette meg inn i situasjonen at andre ønsker det
Trebarnsmor Skrevet 23. juni 2006 #17 Skrevet 23. juni 2006 ALDRI gjør det, om du er i tvil eller ikke vil. Så lenge jeg hadde tvilt, så ville jeg aldri tatt sjansen. Har aldri gjort det selv, for jeg nyter "kjedelig" og vanlig sex. Trenger ikke noen flere, eller noe voldsomme greier. Jeg syns også du kanskje burde tenke på om dere burde fortsette. For dette er jo noe som han virkelig tenker på og vil. Det vil jo aldri forsvinne. Når du ikke passer sammen med han følelsesmessig og seksuelt, så går det ikke. Men det er jo noe du burde vurdere. Snakk med han i så fall. Good luck!
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #18 Skrevet 23. juni 2006 Her er det mange ting du må være forberet på, sjalusi, folke snakk, bilder av han eventulet deg som dukker opp i lokalmiljøet, familiens reaksjon på din/hans livs stil.Man trur at man kan holde sånt skjult, slikt har det med å komme ut. Jeg var så dum og innvolvere meg kortvarig med en slik man, og jeg fikk desverre oppleve mye som ødla for meg personlig og følesemessig. Hilsen en angrende Lilje
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2006 #19 Skrevet 25. juni 2006 Jeg dater en mann nå og det er kommet frem at han har tidligere og fortsatt ønsker å kunne ha seg med andre par/uansett flere enn "bare" meg.. At dette selvfølgelig bare handler om sex, men at det er "nødvendig" for ham å ha den muligheten. Min reaksjon var at nei, dette kunne jeg ikke tenke meg Jeg er med på det meste innbiller jeg meg, men det å skulle "dele" ham med andre - virker ikke akkurat forlokkende. Er det bare meg som er "gammeldags"?? Er det i det hele tatt "tillat" å være så "kjedelig" i dag? Fint om dere vil dele erfaringene deres med meg, gjerne dere som er som meg - og IKKE har prøvd det før eller måttet ta stilling til det før. ← Om han foretreker det fremfor med deg alene,eller er det en fantasi han har+ For meg blir det feil. kroken på døren der gitt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå