Gå til innhold

iexplorer og active-x

Fremhevede innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet

Får av og til (ca 60 % av gangene) problemer med sider som har active-x -Kommer opp en grå boks som sier noe sånt som: "iexplorer har fått en feil og siden vil lukkes. vi beklager det inntrufne."

Også lukkes hele internett explorer seg. Og kan da sende en sånn feilmeldingsrapport til microsoft eller hva F** det er.

Noen som har en idè? Har stilt inn windows/explorer(verktøy-alt. for internett) og virkus programmene på standar, middels.

Er det rett og slett explorer som er ustabil??? Noen ganger funker alle sider helt fint, mens noen ganger lukkes det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt liknende problemer, men ie lukket seg ikke, den ville bare ikke vise siden

Jeg tror jeg måtte laste ned noe active x greier eller noe, en stund siden så jeg husker ikke helt. Det er ikke en nedlastings link der da? Jeg fikk sånn pop up som jeg måtte laste ned noe greier med active x. Men den var litt dum, jeg måtte fysisk gå inn på en nettside og laste ned, nytta ikke å trykke på linken for å prøve å laste ned(selv om den sa den lasta så gjorde den ikke det). Skjedde mange ganger til jeg fant det ut. Ikke så bra forklart kanskje men..

Gjest StoreSky
Skrevet

nei, kommer ikke noe opp om at noe skal lastes ned

Skrevet
Får av og til (ca 60 % av gangene) problemer med sider som har active-x -Kommer opp en grå boks som sier noe sånt som: "iexplorer har  fått en feil og siden vil lukkes. vi beklager det inntrufne."

Også lukkes hele internett explorer seg. Og kan da sende en sånn feilmeldingsrapport til microsoft eller hva F** det er.

Noen som har en idè? Har stilt inn windows/explorer(verktøy-alt. for internett) og virkus programmene på standar, middels.

Er det rett og slett explorer som er ustabil??? Noen ganger funker alle sider helt fint, mens noen ganger lukkes det.

Har du forsøkt å sende feilmeldingsrapporten til Microsoft? Jeg bruker den hver gang en feil oppstår som jeg ikke skjønner noe av, og av og til får jeg svar på problemet. En gang foreslo OER (Online Error Reporting) å oppgrader driverne til skjermkortet, og linken som fulgte med meldingen tok meg rett til en ny driver. Problemet løst.

Jeg ville forsøkt den muligheten først.

mvh

Gjest StoreSky
Skrevet

Sender nesten alltid feilrapporten..men tar litt tid så ikke alltid jeg gidder (ca 80% av gangene sender jeg) Har dog aldri fått noe svar!???

Skrevet
Sender nesten alltid feilrapporten..men tar litt tid så ikke alltid jeg gidder (ca 80% av gangene sender jeg) Har dog aldri fått noe svar!???

Nei det er ikke alltid man får det - faktisk ganske sjelden. Men når jeg hadde sendt feilmelding lenge nok (og det var helt sikkert også andre som hadde bidratt med lignende meldinger) fant nok Microsoft ut hva som var feil, og svarte.

Hver gang man rapporterer inn feil, bedres muligheten til å finne ut hva feilen består i.

På menylinjen i Internet Explorer, under "Verktøy", har du et menyvalg som heter "Administrer tillegg". Klikker du på den, vil du få opp en liste over alle ActiveX-kontroller som benyttes av Internet Explorer.

Dersom du vet hvilken ActiveX-kontroll som skaper problemer, kan du herfra enten velge å deaktivere den (nede i dialogboksen til venstre) eller du kan velge å oppdatere den (nede til høyre). Ikke alle ActiveX-kontroller er oppdaterbare ser jeg... men det er i alle fall et startpunkt.

Jeg går jevnlig inn her for å se hvilke ActiveX-kontroller som kan skape problemer, og deaktiverer alle jeg ikke er sikre på (og som regel kan jo feltet "Utgiver" i listen gi en indikasjon på om dette er noe du kan stole på).

Akkurat nå har jeg tre deaktiverte kontroller, som det IKKE står noen utgiver på, og som jeg har fått bekreftet har bidratt til å introdusere "ErrorSafe" og annen dritt til min PC

mvh

Gjest StoreSky
Skrevet

Aha! Endelig fant jeg et program der man kan justere Avtive-x!!

Hvordan vet man om de er sikre eller ei..? Har mange med microsoft og Sunmicrosystem (?)

Kan man finne ut hvilken active-x komponent som lager krøll?

Bør man oppdatere alle?

MVH

Skrevet
Aha! Endelig fant jeg et program der man kan justere Avtive-x!!

Hvordan vet man om de er sikre eller ei..? Har mange med microsoft og Sunmicrosystem (?)

Kan man finne ut hvilken active-x komponent som lager krøll?

Bør man oppdatere alle?

MVH

Jeg vet mange vil være uenig med meg når jeg sier man bør kunne stole på Microsoft. Man må i alle fall kunne stole på at de kjenner IE og ActiveX såpass godt at de vet hva de gjør.

Sun Microsystem vil jeg også betrakte som fullstendig trygt - det er nok Sun Java Consol du finner der.

Gå på de som IKKE er levert av MS og Sun, og gå disse litt nærmere etter i sømmene. Sørg for at du ser hele vinduet (dra til høyre), google på filnavnet og finn på den måten ut om det er noe som er flagget av antivirus-selskaper og andre som utrygt.

Som tidligere sagt - det er ikke alle som lar seg oppdatere, og jeg vet ikke hvorfor.

mvh

Gjest StoreSky
Skrevet

Hjalp å oppdatere, har nå vellykket active-x kontroll i de fleste tilfellene. Som du sier så var det noen som ikke kunne oppdateres. Jeg oppdaterte alle jeg, fant ikke så mange og de som var der var stortsett fra microsoft, sun micro, msn.

Skal google de jeg lurer litt på! (håper å bli kvitt errorsafe...urk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...