Gå til innhold

Begynner dere å bli rede?


Flugelhorn

Anbefalte innlegg

Da er vi inne i det siste trimesteret og har tilbakelagt størstedelen av svangerskapet....

Er dere ferdig med evnt. oppussing, innkjøp, osv?

Selv har vi fått så og si alt i hus nå...

Mesteparten av møblene er montert, gardiner og sengtøy ligger å venter, så barnerommet er så og si klart :)

(Er kansje tidlig ute vi, men er litt annige ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

Jøss! Effektive dere da! :) Litt tidligere enn folk flest kanskje, men er sikkert greit også det? Så kan dere slappe av den siste tiden? :) Og gleder dere til å ta i bruk alt som venter!! :hoppe: :hoppe:

Jeg er 22+0 i dag, og begynte de første innkjøpene for en drøy uke siden, jeg.. Og det dreier seg kun om klær foreløpig :) Men vi har seng i boks, som står et annet sted, og vogn i boks (kan velge mellom to vi kan overta), skal se nærmere på vognene når vi skal hjem i sommer. Men nå er vi i gang, og har lyst å fordele utgiftene litt så ikke alt blir kjøpt inn på en gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, plutselig var det meste ordnet! Alle store ting har vi, selv om ikke alt er i hus ennå (ingenting står fremme heller). Det jeg mangler er stort sett litt klær og stelleutstyr. Tror jeg ;) Deilig å være ferdig med de dyre tingene, og dermed ikke behøve å være "bekymret" for utgifter som kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt fra før på drøyt halvannet år, så her i huset kommer det til å gå mye i gjenbruk. mao, alle store ting er klart.

Noe nye klær blir nok kjøpt inn siden vi denne gangen skal ha jente, men det venter jeg med til jeg ser hva vi evt får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det mesta sen sist... men ska köpa ett jenteset med kläder till sjukhuset. Och så ska vagnen lämnas på service.

Jag har ingen brådska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått enormt mye gratis vi, så det er ikke så mange store ting som mangler, annet enn stellebord, madrass og bilsete. Noe mer klær trenger vi, men det tar vi litt underveis når det dukker opp noe fint. Regner med at vi kommer til å få endel også, men det vil tiden vise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her manglar vel stort sett det meste, trur eg. Har snopt litt babyklede på salg, men det er det.

Skal overta vogga etter systra mi og kanskje vogna til eit venepar. Elles har me stort sett ingenting.

Men me skal vera på flyttefot heile august, og ser ikkje heilt poenget i å kjøpa ting for å lagra dei ein månad i container. Risikere at ting blir øyddelagde og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det meste som trengs fra Lillegutt på 2 år... så her blir det ikke akkurat gjort de store innkjøpene, nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt noen ting. Jeg tør liksom ikke før etter uke 26 (er 25 uker nå). Jeg må være litt mer trygg på at det vil gå bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun kjøpt noen få bodyer og sparkebukser, mangler alt annet. Men har planer om å få kjøpt noen av de store tingene i helgen. Føler at vi har god tid ennå, selv om vi har planer om å ha alt klart til en mnd før terminen, som er om nøyaktig 3 mnd i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ingenting kjøpt. Har alt det store fra sist, men skal kjøpe ny seng til Junior, slik at babyen kan overta sprinkelsenga etterhvert.

Har mengder med gutteklær, så om mageboeren er en gutt skulle jeg ikke trenge stort. Er det en liten jente der inne så må vi nok basere oss på å shoppe litt etterhvert.

Stresser uansett ikke med dette nå. Har så vi klarer oss lenge med det vi har, i tillegg dumper det nok ned masse klær i gave når den lille først blir født. Har t.o.m en pakke Newborn-bleier liggende i rest fra sist......... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss var det en kombinasjon mellom feriepenger og nyinnkjøpt hus som gjorde at vi kjøpte alt så tidlig, hadde ikke hatt råd til det ellers.

Men er herlig å vite at alt står klart og venter på lillemann ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt ny vogn, og seng til å henge i taket. Lite soverom og måtte ha noe som tar liten plass når h*n skal ligge inne hos oss.

Det meste har vi fra før, har en datter på snart to år. Hun får beholde sprinkelsenga til knøtten er et halvår ca, så skal hun få ny stor mens småen får hennes.

Trenger litt klær dersom det blir gutt, men det må vi jo vente med til h*n er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å bli klar ja, men alt står i Fredrikstad, pappa har lovet å kjøre det hit i løpet av sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å si det sånn: Hadde ungen kommet i kveld så hadde ikke det gjort noe, sånn utstyrsmessig sett! :flau: Har til og med bleier!

Nå er jeg stort sett kronisk tidlig ute med alt da, liker å ligge foran skjemaet.

Men jeg har fått / lånt det aller meste, så den store shoppingen har det ikke vært.

Har nå:

- Alt av klær

- Vogn

- Voksipose

- Seng med dyne, madrass og sengetøy.

- Stelleveske

- Stellebord med bademulighet.

- Vippestol.

- Lekegrind.

- Vugge.

- Bilstol og maxicosi.

- Hygiene utstyr og kluter.

- Leker.

- Lammeskinn.

- Barselsting til meg!

- Div. pledd og tepper.

Tror det eneste jeg mangler nå er brystpumpe. :ler:

Men som sagt er det mye jeg har fått også har jeg vært flink å sende inn sånn

"Få gratis produkt prøver" og tilbud. Er litt penger å spare på sånt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30 + 3 i dag og har nå det meste av ting og tang. Det eneste store jeg mangler er barnevogn og den sater vi på å kjøpe brukt. Vi har kjøpt/fått det meste brukt, både stellekommode, barnebilsete, lekegrind, vippestol og en haug med klær. I tillegg har vi fått ny seng med madrass og dyner og skinnpose av svigermor pluss endel klær. Skal ikke innrede ferdig barnerommet før jeg går ut i permisjon. Må da ha noe å kose meg med i de tre ukene før terminen også. (Satser på at han ikke kommer 3 uker før terminen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...