Gå til innhold

Blir aldri kvitt forkjølelsen

Fremhevede innlegg

Gjest kenneth
Skrevet (endret)

Jeg ble litt småforkjølet i begynnelsen av mai, uten at det slo ut i helt full blomst. Etter 14 dager, da det hele var i ferd med å forsvinne, ble jeg plutselig sjuk og potte tett. Sengeliggende i 3 dager. "Ondet" forløp på normalt vis, og forsvant etter hvert - nesten. Det er nå over halvannen måned siden basiluskene meldte seg, og de er fortsatt ikke helt borte. Jeg fungerer helt fint, trener som normalt, men litt host, hark og slim er det fortsatt.

Så vidt meg bekjent er jeg ikke allergisk heller, så da lurer jeg på hvorfor ulumskhetene vedvarer. Er for øvrig sjelden sjuk ellers.

Endret av kenneth
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Det høers ut som allergi. Slike "vårforkjølelser" som varer fra tidlig mai og til langt ut i juni/juli er ofte allergi. Selv om min farmor påsto noe annet helt til hun fikk konstatert pollenallergi i en alder av 80.

Gjest Gjest
Skrevet
Det høers ut som allergi. Slike "vårforkjølelser" som varer fra tidlig mai og til langt ut i juni/juli er ofte allergi. Selv om min farmor påsto noe annet helt til hun fikk konstatert pollenallergi i en alder av 80.

Enig. Det trodde jeg også. Ta en tur til legen og be om allergitest.

Gjest kenneth
Skrevet

Da skal jeg gjøre det. Takk for tipset.

La oss si jeg ikke hadde blitt forkjølet; ville jeg da ikke merket noe til det? (Forkjølelsen pådro jeg meg på sydligere breddegrader, på en dag med dårlig vær og ditto temp). Jeg forsto allergi som noe som fungerte "selvstendig", og at jeg ikke skulle behøve å bli forkjølet før jeg merker noe til det.

Skrevet

Mange som ikke vanligvis er allergiske har merket det likevel i år. Min ferske allergi arter seg som snufsete nese og øyne som klør.

Men ellers så er min erfaring at forkjølelser som ikke vil slippe taket, ofte skyldes for lite søvn, for mye sukker i kostholdet og for mye stress i hverdagen. Får aldri hentet seg inn på den måten.

Gjest Gjest
Skrevet

Allergi var det første som slo meg da jeg leste hovedinnlegget hvertfall. Ville sjekket det ut.

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg hadde noe lignende deg i høst, og gikk til legen etter en måned med host, hark, slim og gørr. Fikk da vite at jeg hadde en mild form for astma, og har blitt mye bedre etter at jeg begynte på astma medisin.

Kan selvfølgelig ha noe med allergi å gjøre også, jeg har nettopp blitt testet for allergier også og venter på svar.

Burde uansett komme deg til lege og ta en allergitest :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vil ikke skremme deg, men i november/desember hadde mannen min en hoste som aldri gikk bort. Han kom seg til lege i januar, og ble da sendt rett på sykehus. Det var vann i lungene, og det var derfor han hostet. Det kom av en bakterieinfeksjon som hadde spist opp en av hjerteklaffene. Han har nå kunstig hjerteklaff. Det er sikkert ikke det du har, det skjer ikke så ofte på unge mennesker. Derfor burde jeg ikke sitte her å skremme deg slik. Men jeg sier bare at det er lurt å få legen til å sjekke skikkelig når man ikke er frisk...

Gjest Chantal
Skrevet
Jeg vil ikke skremme deg, men i november/desember hadde mannen min en hoste som aldri gikk bort. Han kom seg til lege i januar, og ble da sendt rett på sykehus. Det var vann i lungene, og det var derfor han hostet. Det kom av en bakterieinfeksjon som hadde spist opp en av hjerteklaffene. Han har nå kunstig hjerteklaff. Det er sikkert ikke det du har, det skjer ikke så ofte på unge mennesker. Derfor burde jeg ikke sitte her å skremme deg slik. Men jeg sier bare at det er lurt å få legen til å sjekke skikkelig når man ikke er frisk...

Sorry at jeg ler, men det var da voldsomt. :ler:

Det kan være så mye kenneth... Kanskje det er bronkiene dine? Ellers er det som de andre sier, allergi. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...