Gå til innhold

Tyveri fra borettslag


MiniMjau

Anbefalte innlegg

I forbindelse med renovering i borettslaget vårt, har antall tyverier økt med flere hundre %. Penger og verdisaker for titalls tusen har forsvunnet fra leiligheter og kjellerboder er brutt opp. Det er lett å mistenke de som arbeider med renoveringen for tyveriene, men det kan jo i teorien likegodt være folk som har marsjert inn fra gata og tatt seg til rette. Dørene står jo åpne fra 07-18 mens de er på jobb. Hvordan kan jeg gripe ann denne saken? Jeg må jo kunne kreve at sakene mine er sikret, under renoveringsperioden..! :sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Det bør kunne kreves bedre sikring ja! Feks. at arbeidsleder får nøkler slik at de kan låse når de er ferdige eller har pause. Det kan da ikke være nødvendig å ha alle dørene åpne fra 7 til 18 hver dag.

Det er nok ikke noe gøy å bli mistenkt for sånt heller, så det burde være i begge parters interesse å finne en bedre ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dørene? Inn til leilighetene også? De kan da ikke jobbe på alle leilighetene samtidig vel?

Dette bør styret ordne opp i. Kan skjønne at det kan bli vanskelig å holde ytterdøren låst hele tiden, men dører til steder de ikke trenger å være på bør holdes låst (f.eks til leilighetene og kjelleren) hele tiden. Bygningsarbeiderene bør ha bedre vett enn til å stjele fra oppdragsgiver, men det er klart det er sure epler i den kurven også. Hva med å få satt opp noen webkamera på strategiske steder for å se hvem som kommer og går (og hva de bærer på)? Ikke helt lov uten at det er satt opp skilt med varsel, men da kan man i alle fall få bekreftet/avkreftet at det er de som jobber på bygget som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...