Gå til innhold

Når slutte med kasko?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Bilen min blir eldre år for år ;)

Går snart inn i et nytt forsikringsår og har hittil hatt kasko.

Vet at har du lån på bilen så forlanger finansieringsselskapet at du har kasko

Når slutter man med kasko?

Alder på bilen?

Verdi?

Kjørelengde?

Andre årsaker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Vi har kasko på vår 2002 modell, men til neste år er det slutt. Grunnen; det er svin dyrt pluss at vi har dyrere forsikring pga det er en tilrettelagt bil (til mannen sin rullestol)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har toppkasko på vår 97-modell (verdt ca. 65.000,-) rett og slett fordi vi ikke greier oss uten leiebil hvis det skulle skje noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia_*

har du lån på bilen kan du ikke slutte med det som du sier.

Jeg har de siste årene hatt ansvar som er forpliktet og delkasko.. det siste fordi det inkluderer redning men hvis jeg visste at jeg fikk "hjelp" uansett så hadde jeg sluttet med kasko. Premien går veldig ned i pris da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille ii

Det er ikke lån på bilen.

Jeg er medlem av NAF så jeg får hjelp derfra dersom noe skjer.

Klarer meg vel egentlig ikke uten bil (hvem gjør nå det ;)) men jeg har nå kjørt skadefritt i alle år. All skade skyldes at andre har kjørt på meg eller tyveri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Jeg har en gammel bil fra `91 og har delkasko. Er litt usikker om jeg bare skal ha ansvarsforsikring, men det innebærer bare en forskjell på en 1000- lapp. Flere som har noen synspunkter på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thalassa

jeg har bare ansvar men nå har jeg ikke lån på bilen, hadde jeg hatt lån måtte jeg hatt kasko. Det spørs vel hva man føler man har råd til å miste hvis ulykken skulle være ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har full kasko på en 97 mod. Og vi kommer sikkert til og ha det noen år til. Er jo veldig praktisk hvis noe skulle skje, synes det skiller så lite i forskjell på pris og.

Vi får og med helt gratis veihjelp og leiebil, og det er praktisk.

Vi har ikke lån på bilen, så vi må ikke ha kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke lån på bilen, så vi må ikke ha kasko.

Så det har noe å si? :sjenert:

Jeg har aldri hatt lån på bilen min, men har delkasko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi har to biler, og som regel ikke kasko på den billigste av dem.

Tommelfingerregelen vår er "Ikke kasko når bilen er verdt mindre enn to månedslønninger".

Før dere tar av kaskoen bør dere uansett sjekke prisene grundig. Ved ett tilfelle beholdt vi kaskoen, fordi vi bare ville spart en hundrelapp eller så på å ta den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg ville jeg tatt en ringerunde til forskjellige forsikringsselskap og bedt om pristilbud, både med kasko og med delkasko. Det er til deles store forskjeller i pris hos de forskjellige forsikringsselskapene. (en av mine tidligere biler kostet rundt 10000kr i året bare for ansvar hos de fleste forsikringsselskapene, mens jeg fikk delkasko hos et annet til under 5000.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo også litt ann på hvilken avtale du har - forsikringsavtale altså - for man kommer ikke utenom tap av bonus eller andre fordeler dersom man benytter seg av kaskoen, og derfor bør det også tas med i vurderingen. Samtidig spiller din økonomi en rolle - har du råd til å betale for en evt. skade av egen lomme trenger du jo ikke nødvendigvis kasko heller...

Bilens verdi for deg er også noe å ta med, samt bilens økonomiske verdi - når er skaden så dyr at det er billigere å kjøpe ny bil ett opp mot kostnaden pr. år i forsikring??

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...