Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Hei Jeg lurte på om noen har prøvd ut p-stav? HVor mye koster den? eller det noen forskjell i priser? Har lyst til å prøve den, for jeg er elendig til å huske piller å sånn, og veldig greit når jeg har lest at den holder i 3-5 år.. må den opereres ut igjen eller forsvinner den bare?
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Den koster rundt 1300kr+utgifter til legetime for å få den satt inn. Når virkningen begynner å bli nedsatt, må den fjernes og evt. en ny settes inn.
Gjest Gjest_søt_* Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Hei Jeg lurte på om noen har prøvd ut p-stav? HVor mye koster den? eller det noen forskjell i priser? Har lyst til å prøve den, for jeg er elendig til å huske piller å sånn, og veldig greit når jeg har lest at den holder i 3-5 år.. må den opereres ut igjen eller forsvinner den bare? ← Jeg går på P-stav, den kostet 1260 kr.. Og i og med at den varer i 3 år, så er det et ganske billig og lett alternativ. hvis du har type så kan dere også dele på det. De lager et lite snitt i armen, hvor de fører inn staven, du får lokalbedøvelse også. Og etter tre år, kommere du tilbake,hvor de snitter opp igjen, og tar den ut:D Enkelt og greit
Trampe Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 Ei venninne av meg har en sånn, og hun er kjempefornøyd. Eneste bivirkningen er nedsatt sexlyst, men det fikk hun av pillen også...
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har også en sånn, og det er helt genialt! slipper å tenke på kondomer, piller osv (har fast partner) lite bivirkninger, eneste er at jeg sjelden har mensen. åhuff, det var dumt
Angelheart Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har hatt p-stav, tok den ut når vi planla barn, og anbefaler gjerne til alle. Skal sette inn igjen så fort jeg kan etter fødselen. For meg var det ingen bivirkninger - bare positive Billig, trygt og ikke minst lettvint. Kan glemme alt som har med prevensjon å gjøre de neste 3-5 årene. (Avhenger av type p-stav)
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Dette er jo prevansjonen for meg :D Slipper å tenke så mye på beskyttelse.. Jeg er bare 18 år og med min hukommelse til p-pillen, så er jo p-stav genialt! Men gjør man det hos fastlegen, eller må man på sykehuset?
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 ^^Du må til en lege som er spesielt trenet i å sette inn slike. Noen steder kan allmennlegen gjøre det, andre steder henviser de til gynekolog.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå