Gå til innhold

På den gode vei..(?)

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Hm_*
Skrevet

Hei..jeg har hatt sf lenge,og ja jeg har et problem,skal starte å spise igjen nå men jeg vil ikk gå masse opp i vekt og kroppen min vil nok få et sjokk av å gå fra ikke no mat til masse..

Derfor tenkte jeg at jeg skal sette opp en plan men så lurte jeg på om noen der ute kunne si hva de mener om det..

HUSK at jeg alt har problemer og dette er bare en plan for å starte spise prosessen..

Jeg har gluten,melk og egg alergi så derfor blir feks brødenen ganske små og lite utvalg i hva jeg kan spise..

Første dag:

Frokost: 2 skiver

Lunsj: 1 Skive

Middag: En god posjon middag..

blir jeg mer sulten kan jeg lage meg en salat

+ mellom måltider: frukt og grønnsaker

Andre dag:

Faster drike bare vann..

Tredje dag:

Samme som første

Og sånn fortsetter det spise annen hver dag isteden for ingen dager.. :forvirret:

Lørdager er spise hva jeg vil dag alt er lov..=)

Kommer jeg til å holde vekten med dette eller kommer den til å gå opp eller ned? :overrasket:

Mvh

En jente som er på vei ut av dette helvete :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si hva som vil skje med vekta di, jeg vet ikke hvor lenge du har hatt sf, hvor f... forbrenninga di er nå. Men nå når du skal begynne å spise igjen ville jeg satset på å spise litt hver dag, ikke faste annenhver dag. Du kan lett havne i en sirkel der du overspiser annenhver dag for deretter å faste. Og du gjør ikke forbrenningen din noen tjeneste med å faste annenhver dag.

En høy prosentandel anorektikere blir bulimikere/tvangsspisere senere. Du burde få profesjonell hjelp til å komme deg på rett vei igjen, det er veldig vanskelig å greie dette alene.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Enig med quirky. Ikke fast annenhver dag.

Gjest Narnia
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til en ernæringsfysiolog o.l. Det gjorde jeg (etter å ha vært innlagt på sykehus), og hadde stor nytte av det.

En skikkelig kostplan hvor mengden økes etterhvert bidrar til at du får igang forbrenningen, samt at vekten øker relativt sakte. :)

Gjest Narnia
Skrevet

Du må forresten bare spørre hvis du lurer på noe, jeg har ganske så god peiling på hva du går gjennom! :sjenert:

Gjest Gjest
Skrevet (endret)

Takk for svarene =)

Narnia

ja takk det hadde vært kjekt om du ville dele litt tips og erfaringer..

Du kan jo kanskje maile meg på

=)

Epostadresse slettet ihht. reglene. Om du vil være tilgjengelig kan du opprette en profil. ~Sissan, mod.

Endret av Sissan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...