Gå til innhold

P-piller og flytting av pillefri uke

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fant nettopp ut at jeg har pillefri uke den uken jeg gifter meg :tristbla:

Men, jeg syns å huske at det går an å flytte på den perioden, f.eks ved å begynne direkte på neste brett?

Evt kansje jeg kunne ha flyttet på perioden, slik at jeg begynner på den pillefrie uka tre dager før eller noe sånt? Er det mulig å begynne på neste brett et par dager før vanlig neste gang, og slik forskyve perioden frem? Eller er det dumt, siden jeg skal gifte meg i begynnelsen av august..?

Jeg tar Yasmin, men har ikke pakningsvedlegget for hånden her.. noen som vet dette? Burde jeg sjekke med en lege?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Yasmin er monofase, så ta tabletter en ekstra uke, og det bør gå fint.

Skrevet

Men prøv det gjerne først for det er ikke for alle det fungerer! Både siss og jeg fikk mensen på ferie selv om vi fortsatte på brettet!

Gjest Gjest
Skrevet

Men er det ikke litt dumt å gjøre det to perioder på rad? Og fullfører jeg da det andre brettet, eller skal jeg bare ta en uke ekstra, og så ta en pillefri uke? Er det like sikkert?

Vil heller ha mensen enn å bli gravid.. til tross for at jeg blir gift :sjarmor:

Gjest Gjest
Skrevet

Du tar piller i 7 dager ekstra nå, har en pillefri uke og begynner på nytt.

Da vil eventuelle problemer sannsynligvis komme nå, og ikke når du skal gifte deg.

Gjest gjest1
Skrevet
Men er det ikke litt dumt å gjøre det to perioder på rad? Og fullfører jeg da det andre brettet, eller skal jeg bare ta en uke ekstra, og så ta en pillefri uke? Er det like sikkert?

Vil heller ha mensen enn å bli gravid.. til tross for at jeg blir gift  :sjarmor:

Jeg går på Yasmin, og jeg har aldri mensen jeg. Jeg bare begynner på nytt brett hver måned istedenfor å ta sukkerpillene. Funker fint det :)

Skrevet

Jeg tar alltid to brett i slengen. Hvis jeg tar mer enn det, begynner jeg å spotte. (Bruker også Yasmin.) Du kan bare begynne rett på neste brett, og ta pillene én uke eller så lenge du ønsker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...