Gå til innhold

Spam, spam ,spam...


Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har i de siste månedene vært plaget utrolig mye med spam på den ene e-postadressen min. Dette er en c2i.net adresse, vet ikke om levrandør er av betydning? Uansett, de siste dagene har jeg lagt merke til at adressen i mottakerfeltet IKKE er min, men noe som ligner. F.eks. fornavnet mitt.helt fremmed [email protected]... Hva betyr egentlig dette? Kan man spamme folk kun basert på fornavn? Hvordan kan jeg motta mail som ikke er adressert til meg??

Ja, noen kloke svar? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Jeg har ikke peiling på hvorfor, men opplevde det samme. Etter at jeg installerte dette programmet har jeg imidlertid ikke fått noe spam. (Dvs, det var en uke eller to med "innkjøring" hvor programmet måtte lære seg hva som var spam og ikke spam, men siden har jeg ikke fått én eneste tullemail.)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har i de siste månedene vært plaget utrolig mye med spam på den ene e-postadressen min. Dette er en c2i.net adresse, vet ikke om levrandør er av betydning? Uansett, de siste dagene har jeg lagt merke til at adressen i mottakerfeltet IKKE er min, men noe som ligner. F.eks. fornavnet mitt.helt fremmed [email protected]... Hva betyr egentlig dette? Kan man spamme folk kun basert på fornavn? Hvordan kan jeg motta mail som ikke er adressert til meg??

Ja, noen kloke svar? :)

Leste du alt som sto i mottakerfeltet(mailen må åpnes i eget vindu for at du skal se hele)? På mange slike mailer står det gjerne drøssevis med adresser. Sikker på at ikke din og var inni der et sted?

Skrevet

på gmailen min hender det jeg får mailer som ikke er til meg, men med adresser som ligner. det er ikke spam da, men private mailer :forvirret:

Skrevet

Tror de spammerne sender i vildensky. Og det er ikke alltid det står din adresse i mottagerfeltet. De gjemmer både avsender og av og til mottager også. Installer et spam-filter. Og for all del - ikke klikk på noen av linkene i mailen! Da får du (og vi andre) bare mer spam.

Gjest gjest1
Skrevet

Jaja, åpner aldri spam heldigvis. Og har vært lykkelig forskånet frem til nylig. Aner ikke hvorfor jeg plutselig får spam, har jo ikke endret brukervaner på nettet heller. Merkelig. åjo, jeg har byttet mailleser til Eudora? hm, i såfall er alt dette min samboersskyld! :)

Skrevet

Nå skal programmet Virvel linket til testes her også. Har hatt en del spam i det siste, så dette skal bli spennende. Har tidligere brukt et annet spamfilter, men klarte ikke å få "oppdratt" dette godt nok tror jeg. Kanskje den i linken her er mer medgjørlig :) .

Skrevet
Tror de spammerne sender i vildensky. Og det er ikke alltid det står din adresse i mottagerfeltet. De gjemmer både avsender og av og til mottager også. Installer et spam-filter. Og for all del - ikke klikk på noen av linkene i mailen! Da får du (og vi andre) bare mer spam.

Det holder faktisk ikke å la være å klikke på linker. Veldig mange spam-mails har linker til bilder, og så fort man åpner mailen lastes bildet ned.

De smarte spammerne legger inn et bilde som ligger på servern http://spam.com/bilde.php?SETT_INN_DIN_MAILADRESSE_HER. Dermed kan de registrere hvem som har lastet ned bildet - altså åpnet mailen, og da er du for evig og alltid lagret i registeret deres over aktive kontoer.

Disse listene selges eller byttes gjerne i spam-verdenen, så etter litt tid har alle storspammerne maildressen din. Har dere som har på forhåndsvisning forresten tenkt over dette? ;)

Skrevet

Åpner vanligvis ikke spam-mailer heller jeg da, men ett eller annet sted har det nok skjedd en glipp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...