Champagnepiken Skrevet 19. juni 2006 #1 Skrevet 19. juni 2006 Den forrige eieren av leiligheten min hadde den geniale ideen å bruke fliser med "søt" blomsterdekor på kjøkkenet. Jeg har lyst til å male dem hvite. Noen gode tips om verktøy, type maling og prosedyre til meg?
abelille Skrevet 19. juni 2006 #2 Skrevet 19. juni 2006 Her er fremgangsmåte: http://www.hushjemhage.no/spor_oss/baderomsfliser.htm Gjør det selv har også en artikkel på det, skal se om jeg finner abonnementsnummeret mitt og sjekke om det står noe nyttig der.
Tøyseklumpen Skrevet 19. juni 2006 #3 Skrevet 19. juni 2006 Mal først med heftgrunn og så maling. Blir så fint atte
miss77 Skrevet 19. juni 2006 #4 Skrevet 19. juni 2006 Mal først med heftgrunn og så maling. Blir så fint atte ← Dersom flisene er glatte kan det være lurt å rubbe de litt på forhånd med litt fint sandpapir. Uansett bør du vaske godt av de. Jeg brukte noe som het alkydmaling (?) etter heftegrunnen. Hva du skal bruke vet de nå i malerforretningen ihvertfall.
Gjest Dingo Skrevet 19. juni 2006 #5 Skrevet 19. juni 2006 Dersom flisene er glatte kan det være lurt å rubbe de litt på forhånd med litt fint sandpapir. Uansett bør du vaske godt av de. Jeg brukte noe som het alkydmaling (?) etter heftegrunnen. Hva du skal bruke vet de nå i malerforretningen ihvertfall. ← Alkydmaling = oljemaling
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå