Gå til innhold

Hull i ørene og verk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
men det finnes! det er jo et som er viktig! kan ikke si at det ikke er nikkel i gull selv om det bare er LITT. blir det samme som å si til en med nøtteallergi; "jammen, det er jo bare LITT nøtter i".

er man allergisk så er man allergisk.

Som sagt, jeg har jobbet på ett gullsmedverksted i 13 år. På norsk produserte gullvarer i GULT gull finnes det ikke nikkel. Men dersom du kjøper i utlandet, eller importvarer så er muligheten der, selv om den er mikroskopisk.

I hvitt gull derimot blir det brukt i legeringen, så det nytter ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hei igjen, trådstarter her

Vi har bare latt hullene være noen dager nå, og jenta klager ikke, så det kan gå bra dette her...

Hun har forøvrig fortsatt i de dobbene som hullene ble skutt med hos frisøren. Festet bak er i myk plast. Regner med de er trygge.

Gjest Fruktfat
Skrevet
Festet bak er i myk plast. Regner med de er trygge.

jepp, de skal være trygge. (bare litt vanskelige å få av ;) )

Skrevet
Og for all del: Bruk øredobber i ekte gull (eller sølv) - du må være helt sikker på at det ikke er nikkel i dem. Jeg fikk nikkelallergi etter den samme runden som dere: masse betennelse, og brukte billige øredobber i begynnelsen.

Dette skriver jeg under på. Jeg fikk nikkelallergi og i dag kan jeg nesten ikke bruke øredobber. Mine gamle øredobber som jeg fikk for noen år siden kan jeg ikke bruke den dag i dag fordi ørene mine begynner å klø og jeg må bare ta de av.

Men jeg fikk heldigivis nye til bursdagen min i år og de kan jeg bruke uten de store problemene.

Så bruk kun EKTE gull eller sølv. Vær 100% sikker at det er ikke er nikkel i noen øredobber du kjøper til datteren din ( de har ikke lov til å bruke det nå pga en lov ble jeg fortalt sist jeg kjøpte øredobber ).

Og for all del: vær nøye med rensing.

• 4 år senere...
Skrevet

Tok hull i øret 16 mai på fest.. Det er verk i hullet, men gjør ikke vondt.. Burde jeg prøve grønnsåpe og hvor lang tid vil det ta til det går over, hvor ofte må jeg bruke grønnsåpe??

AnonymBruker
Skrevet

Gjett hvorfor akupunktører ofte setter nåler i ørene? ;)

Hvis du vet svaret, vet du også at hull i ørene på barn ikke er noen god idé.

• 1 måned senere...
Gjest karimor
Skrevet

Gjett hvorfor akupunktører ofte setter nåler i ørene? ;)

Hvis du vet svaret, vet du også at hull i ørene på barn ikke er noen god idé.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er øreakkupunktør..... Likevel har jeg nettopp satt hull iørene på min 4 år gamle datter. De sentrale punktene ligger ikke der hvor man setter øredobben. Hvis du har barn selv, vet du også at det å uttale seg om noe man ikke har erfaring på ikke er noen god ide.

Skrevet
Her står det at det ikke er farlig å ta hull i ørene på barn.
Skrevet

Jeg tok hull i ørene med gull-dobber. Det ble betennelser som aldri ga seg. Og en metall allergi som etterhvert ble såpass ille at jeg nå ikke kan bruke smykker (ja også gullsmykker) mer enn noen timer av gangen (får røde utslett som klør).

Jeg reagerer ikke på nikkel, men annet metall. Det eneste jeg tåler er Titan. Så nå er hullene grodd igjen og jeg bruker klokker og (for det meste) smykker av Titan.

Så følg med og vær oppmerksom og bytt eventuelt til Titan-øredobber hvis det ikke gir seg (det er Titan man bruker til nagler etc i kroppen ved kirurgi. Dette fordi Titan er hardt nok i seg selv og ikke trenger blandes med andre metaller for å kunne brukes, som man må med gull med flere). Boccia har mye fint i Titan

Gjest bazibaz
Skrevet

Trådstarter; Ble det skutt(frisør) eller stukket(piercer) hull i ørene?

Gjest Fable
Skrevet

Trådstarter; Ble det skutt(frisør) eller stukket(piercer) hull i ørene?

TS started tråden i 2006, så regner med det har ordnet seg på ett vis =)

Gjest bazibaz
Skrevet

Aha. Daså. La ikke noe mer merke til datoer, så bare tråden poppet opp under "Nye innlegg". :sjenert:

Gjest Fable
Skrevet

Hehe, ja, det er noen som driver å vekker liv i gamle tråder av en eller annen grunn.

Popper opp i hytt og vær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...