Gå til innhold

Tydeligere årer

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Etter å ha vært mye inn og ut av sykehuset, og på og av med venefloner, så har jeg hørt nå (og erfart) at årene mine er veldig lite synlige og "vanskelige".

Finnes det noen måte man kan få synligere årer?

(Smertefullt å gå igjennom alle disse stikkene hver gang :tristbla: De stikker jo rundt 5-10 ganger hver gang før de endelig treffer.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Start å trene! Pump vekter 2-3 gangeri uka, så skal du nok se du får tydelige blodårer! ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet

usj, sånne tykke, stygge som ligger som slanger ovenpå huden? det er ikke pent, og kan visstnok være vanskelig å stikke i fordi de sklir unna.

har ikke peiling på hvordan man skal få tydeligere blodårer, vet ikke engang om det går an når man har sånne blodårer som du -og jeg!- har.

Gjest gjest1
Skrevet
usj, sånne tykke, stygge som ligger som slanger ovenpå huden? det er ikke pent, og kan visstnok være vanskelig å stikke i fordi de sklir unna.

Fysj! Får jeg lov? :kvalm: til å lage denne smiley?

Gjest splæsj
Skrevet

Har du bedt dem om å sjekke den andre armen istedet? Jeg har visstok umulige årer på venstrearmen, men fin-fine på høyrearmen. Om det er skikkelig ille, kan de stikke i beinet og, tror jeg.

Gjest Hot Brunette
Skrevet

Menn med slike årer er jo drit sexy, men du har kanskje sansen for de litt mer pinglete gutta? ;)

Gjest Virvel
Skrevet

Trening kan hjelpe litt ja. Har en venninne som også er svært vanskelig å stikke på, til stor frustrasjon for oss andre i klassen da vi øvde oss på hverandre. :ler: Det gikk best hvis hun hadde trent dagen før for eksempel, da var hun liksom pumpet opp.

Jeg merker det forresten på meg selv også - etter at jeg begynte å trene mer seriøst og regelmessig renner det mye bedre unna når jeg gir blod. Nålen har ikke så lett for å suge seg fast på innsiden av åreveggen lenger.

Har du bedt dem om å sjekke den andre armen istedet? Jeg har visstok umulige årer på venstrearmen, men fin-fine på høyrearmen. Om det er skikkelig ille, kan de stikke i beinet og, tror jeg.

Hehe, med mindre man er fullstendig amøbe så er det å sjekke den andre armen det første man gjør... :erter: Benet kan også funke, men jeg synes ofte de som har tynne årer på armene/hendene er minst like ille der. Kjedelig med sånne pasienter, det er ikke noe moro når man må stikke på nytt og på nytt, og selv om det må til så føler man jo at man plager vedkommende unødig.

Skrevet

Kjøttpuddinger! De blodårene som blir dårlige pga sån sykehusbehandling kommer fhaaaaaaaanikke tilbake hvis man trener! Hærregud, for non folk dere er... Merker jeg blir så provosert at hjertet mitt prøver å gro egne testikler, bare se det kan sparke segselv der, til det dør av smerte! :P mømømømzzzz

Jeg tror ikke det er noe måte du kan få de blodårene til å synes igjen. Brorn min trener veldig mye, å han har ikke veldig synlige blodårer på venstrearmen pga sånn legebehandling. Det ser litt rart ut, for han har mye muskler og lite fettprosent, så årene syns godt på resten av kroppen hehehe

Gjest Fruktfat
Skrevet
Menn med slike årer er jo drit sexy, men du har kanskje sansen for de litt mer pinglete gutta?  ;)

nå tenkte jeg mest på damer jeg, da! :ler:

Gjest Virvel
Skrevet
Jeg tror ikke det er noe måte du kan få de blodårene til å synes igjen. Brorn min trener veldig mye, å han har ikke veldig synlige blodårer på venstrearmen pga sånn legebehandling.

De blir ikke nødvendigvis mer synlige, men de kan bli lettere å kjenne, og det er det viktigste for den som skal stikke. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...