Gå til innhold

- 20 kilo


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Hei

I pur glede vil jeg gjerne dele min erfaring med dere.

Jeg vet at mange ikke har noe til overs for Atkins slankemetode, men dere velger jeg å overse :-)

Altså, i 13 år nå har jeg vært sterkt overvektig, da jeg startet med Atkins i slutten av januar, satte jeg som mål å gå ned ca 55-60 kilo.

Jeg har prøvd utallige slankemetoder, og joda, de virker, en stund. Problemet er at de er så utrolig restrektive og ikke i min smak overhodet, så det ender alltid opp med at jeg gir opp etter ganske kort tid.

Heldigvis har jeg en samboer som hjelper og støtter, og han insistrte på at jeg måtte prøve Atkins. Han vet hvordan jeg føler meg, og gjør hva han kan.

Greit tenkte jeg, jeg kan jo prøve, og var forberedt på å leve av kjøtt og fett.

(Må legge til at jeg har en helse som ikke var til hinder for å prøve dette. Du som tenker på det MÅ snakke med fastlegen først)

Jeg spiser mye godt, men har helt kuttet ut kornprodukter, poteter og sukker.

Jeg spiser faktisk ikke bare proteiner og fett, men en god del karbohydrater også. Jeg kan f.ex. spise:

- Bacon/egg til frokost, muligens litt salat, gjerne med olivenolje på

- Fetaostsalat til lunsj

- kylling/koteletter/steik/fisk + noe grønt ved siden av til middag, kanskje med litt fløtesaus.

- Rester til kvelds, eller en soppopmelett med litt skinke.

Dette er bare et litet utvalg. Det er ikke vanskelig å følge dietten, men selvfølgelig møter jeg fristelser. Da gjelder det å ha noe i skapet eller veska som du KAN spise.

Vekttapet går i rykk og napp. Det er lange perioder da det står rolig, og så raser jeg fort ned noen kilo.

Vel jeg har gått ned i buksestørrelse, og til og med ungene har begynt å legge merke til vekttapet.

Jeg har mye igjen men det går den rette veien :-)

Hilsen Lykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott, gratulerer!

Jeg tror ikke dette er så veldig forskjellig fra Soutb Beach dietten, ihvertfall ikke slit du beskriver matplanen din. Det du bør være forsiktig med, er hvilken type fett du spiser. Animalsk fett (dvs fettet på koteletter, bacon, fra fløte etc) er ikke sunt uansett hvordan du vrir og vender på det. Plantefett, som olivenolje, valnøttolje, rapsolje, samt fiskeoljer er sunt. Selv om du ikke har noen helseproblemer med det nå, så kan det komme seinere.

Uansett så er jo det viktigste at du klarer å legge om livsstilen til noe som kan bli et varig kosthold, og det høres det ut som du greier!Kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemprbra :)

Det kalde vannet er jo at alle kan gå ned i vekt. Det er ikke noe hokus pokus. Poenget og trikset er å bli der nede og å beholde helsen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jepp, hva slags fett jeg stapper i meg er viktig.

Prøver virkelig å tenke på at det skal være riktig fett. Bruker mye olivenolje, rapsolje e.l.

Spiser litt nøtter innimellom og er glad i fet fiks (makrell, laks mm.)

Tar tilskudd for sikkerhets skyld.

Det rare er, at jo mere fett jeg spiser, jo lettere går jeg ned i vekt.

Hvis jeg "glemmer" fettet i perioder, holder vekten seg på stedet hvil.

Drikker mye vann, prøver å få i meg ca 3 liter hver dag.

Når det gjelder proteiner, prøver jeg å spise så ren mat som mulig; d.v.s minst mulig av farseprodukter, som pølser, kjøttkaker...

Spiser heller ikke fiskekaker, fiskeboller, fiskepudding osv.

Det er ofte mye skjulte karbohydrater i behandlet mat, og det skal jeg ikke ha for mye av.

Jeg bruker heller mine karbohydrater på frukt og grønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...