Gå til innhold

Omsorg for barna

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har alltid vært glad for at jeg slapp 50/50 -selv om jeg kalte begge steder for hjemme når jeg var det, hadde jeg ett bosted. Og jeg oppfattet det på ingen måte som om jeg bare hadde en forelder, jeg hadde i høyeste grad to.

Vil du påstå at den foreldren du bare møtte 6 døgn i måneden ville blitt en like viktig omsorgsperson for deg? (Sett at dine foreldre skilte seg veldig tidlig i ditt liv)

I praksis så betyr slikt samvær at man tilbringer nesten 6/7 av tiden med den ene foreldren - i praksis vil de aller fleste barn utvikle en mye nærere tilknytning til denne foreldren.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vil du påstå at den foreldren du bare møtte 6 døgn i måneden ville blitt en like viktig omsorgsperson for deg? (Sett at dine foreldre skilte seg veldig tidlig i ditt liv)

Jeg sier bare at for meg var det sånn -hvordan det eventuelt vil være for andre kan ikke jeg spå om. Men jeg hadde foreldre som samarbeidet godt og ikke hadde problemer med å stille opp på ting selv om det ikke var "deres" dag, det har jo også litt å si.

Gjest Gjest
Skrevet

Det fungerer sikkert for noen med 50/50. Men jeg tror de aller fleste har best av å vokse opp i et hjem. Jeg ville ikke likt å bodd to steder selv, annenhver uke.

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg har skilte foreldre, og kunne ønske vi hadde hatt en slik ordning da jeg var mindre og bodde hjemme. Jeg har ikke så veldig god kontakt med pappa i dag, og det er jeg sikker på at skyldes fordi jeg ikke så han mer enn 6 ganger i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...