Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #1 Skrevet 18. juni 2006 Noen som har tips til hva man kan skrive i klage på ekamenskarakter? Gjelder høyskole.
Gjest Gjesta Skrevet 18. juni 2006 #2 Skrevet 18. juni 2006 Du har vel allerede en grunn til å klage?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #3 Skrevet 18. juni 2006 Du har vel allerede en grunn til å klage? ← Ja, men er dårlig til å formulere meg, og trenger derfor hjelp. Dessuten lurer jeg på hvor mye man trenger å skrive på en slik klage..
orakel Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Det stilles ikke krav til begrunnelse i klage i uhl. Det høgskolen din trenger å vite er ditt navn og adresse (bruk adressen du vil de skal sende resultatet av klagebehandlingen til), kandidatnummer, emnekode og emnenavn, eksamenssemester, at du klager på sensur, og din signatur.
orakel Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 En ting. Når du nå har strøket får du vil tilgang til kontinuasjonseksamen? Hvis du klager, får medhold og karakter blir satt til f.eks. E så har du riktignok en bestått karakter, og får registrert studiepoeng i forhold til Lånekasen etc. men du får vel ikke konte.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #6 Skrevet 18. juni 2006 Hvis du klager, får medhold og karakter blir satt til f.eks. E så har du riktignok en bestått karakter, og får registrert studiepoeng i forhold til Lånekasen etc. men du får vel ikke konte. ← Men hun kan vel sikkert ta opp eksamen neste semester, eventuelt om et år (eller flere år..). Man trenger vanligvis ikke å begrunne en klage, det er sensorens jobb
Hottentotten Skrevet 18. juni 2006 #7 Skrevet 18. juni 2006 På den høyskolen jeg studerer på må man ha en begrunnelse for klagen, det holder altså ikke å bare være misfornøyd med klagen. Jeg råder deg til å be om en skriftlig begrunnelse først, for deretter å klage. Da har du noe mer konkret å klage på. Dette er iallefall praksisen ved vår høyskole (Buskerud).. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Jeg råder deg til å be om en skriftlig begrunnelse først, for deretter å klage. Da har du noe mer konkret å klage på. Dette er iallefall praksisen ved vår høyskole (Buskerud).. ← På høyskolen der jeg går er det også vanlig at man først får se den skriftlige uttalelsen. Og en ting til: Slik jeg har skjønt det skal det ikke så mye til for å bestå en eksamen på lavere grad på høyskoler. Husk på at skolene tjener penger pr bestått elev, og det er skolen selv som gir undervisning, lager eksamen og retter oppgavene. Sensor vipper heller noen opp enn ned for å si det slik.
Hottentotten Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Jeg veit egentlig ikke hvordan det er på de forskjellige høyskolene, men jeg ville vel tru det var cirka likt. Alle fire åra jeg har studert, har det vært ganske høye krav til eksamen.. Nå veit ikke jeg hva du har stryki på heller..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå